سایت وام ازدواج

ورود به سایت ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۴۰۱

( آخرین به روزرسانی : 22/04/20 )

برای ثبت نام وام ازدواج سال ۱۴۰۱ به آدرس ve.cbi.ir مراجعه کنید. پیش از ثبت نام مفاد آن را به دقت مطالعه کنید و در قسمت پرسش های متداول سایت ، سوالات و پاسخ ها را بررسی کنید. این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است، همچنین اقساط این وام ماهیانه یک میلیون تومان است.

ضمانت‌هایی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده از طریق اعتبارسنجی و حداکثر سفته و یا یک ضامن معتبر است و بانک‌ها باید براساس این قانون اقدام به دریافت ضامن کنند.

در سال ۱۴۰۱ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ بوده است، یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت، ده ساله است. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

مراحل ثبت‌نام و اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

۱. مطالعه دقیق شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج، قبل از ثبت‌نام
۲. ثبت‌نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به آدرس ve.cbi.ir برای هر یک از زوجین به صورت جداگانه
۳. دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی
۴. مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج. (مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.)
۵. مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم
۶. اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه

شرایط دریافت تسهیلات ازدواج

۱. دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۲. به هر یک از زوجین مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.
۳. دارا بودن کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.
۴. با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنان‌چه متقاضی وام ازدواج قبلاً از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند شود. (توجه: به هر یک از متقاضیان صرفاً یک مرتبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد. )
۵. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود.
۶. افرادی که از سال گذشته متقاضی دریافت وام ازدواج بودند و در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند، در صورتی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در سقف‌های مصوب بودجه ۱۴۰۱ از تسهیلات فوق‌الذکر بهره‌مند شوند.
۷. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به افراد بالای ۵۰ سال تعلق نمی‌گیرد.

مدارک مورد نیاز وام ازدواج

۱. اصل و کپی سند ازدواج
۲. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین
۳. اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن
۴. اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین
۵. اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن
۶. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
۷. کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق هستند، ابتدا باید با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج سایت ثبت‌نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند؛ بر این اساس و در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت‌نام، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است، به شخص ثبت‌نام کننده داده می‌شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت‌نام خود و نام شعبه مربوطه، جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کنند و در صورتی که شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌شود، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آن‌ها کان لم یکن تلقی می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که مدت زمان تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پس از تعیین شعبه ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، فرصت دارد با به همراه داشتن مدارک لازم به شعبه معرفی شده، مراجعه کند. همچنین در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت نامی متقاضی حذف خواهد شد.

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری باید نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف می‌شود تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک‌ها به عمل آید.

مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد وام ازدواج

  • مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد است.
  • اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات یاد شده است.
مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments