ویزای اربعین ۹۷

ویزای اربعین ۹۷ با ارز دولتی ۳۵ درصد ارزان شد

( آخرین به روزرسانی : 20/07/04 )

ویزای اربعین ۱۰۷ هزار تومان ارزان شد

قیمت نهایی ویزای اربعین ۹۷ به همراه پوشش بیمه و خدمات درمانی در سامانه سماح ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان اعلام شد. در پایان هفته کاری گذشته، دبیر ستاد اربعین اعلام کرد که تا کنون ۳۳۰ هزار زائر حسینی برای زیارت از کربلای معلی در اربعین امسال ثبت نام کرده‌اند. این آمار تعداد کسانی است که در سامانه سماح رسما ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این عدد در روزهای آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

هزینه ویزای اربعین ۹۷

کاهش ۳۵ درصدی هزینه ویزای اربعین ۹۷

با ابلاغیه جدید دولت، هزینه ویزای اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت. شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد که پیشنهاد رئیس بانک مرکزی برای کاهش ۳۵ درصدی هزینه ویزا به موافقت دکتر حسن روحانی رسیده است و به زودی اجرایی می‌شود.

به این ترتیب با کاهش ۳۵ درصدی قیمت ویزای اربعین، امسال هزینه ویزا ۱۰۷ هزار تومان کمتر از سال گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط اربعین ۹۷ را اینجا ببینید

ویزای عراق با دلار دولتی محاسبه می‌شود

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در توضیح نحوه محاسبه هزینه ویزای اربعین گفت: «بر اساس ابلاغیه دولت، هزینه ویزا تقریبا با نرخ دولتی محاسبه می‌شود به طوری که ۳۵ درصد نسبت به قیمت ارز در سامانه سماح کاسته می‌شود و در واقع قیمت ویزا با ارز ۴ هزار و ۸۷۵ تومانی محاسبه خواهد شد.»

زائران حسینی اربعین تا کنون ۳۳۰ هزار نفر هستند

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به به تعداد متقاضیان سفر معنوی اربعین که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: تا این لحظه ۳۳۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که ویزای ۲۲۰ هزار نفر از این تعداد تاکنون صادر شده است.

هزینه ویزای اربعین ۹۷ در زمان آغاز نام نویسی راه‌پیمایی معنوی اربعین ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان و بعد از آن ۳۸۶ هزار تومان اعلام شد که با توجه به کاهش نرخ محاسبه ارز در مرحله اول، این هزینه به ۳۷۲ هزار تومان کاهش یافته بود.

همچنین وضعیت و قیمت بلیط هواپیما برای اربعین ۹۷ هم با دستور مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشور مشخص شد که برای اطلاع از جزییات آن می‌توانید اینجا کلیک کنید.

منبع: مشرق نیوز

مشترک
اعلان
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments