استعلام سیم کارت با کد ملی

استعلام سیم کارت با کد ملی

( آخرین به روزرسانی : 22/01/16 )

مراقب سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست باشید

تعداد سیم کارت‌ها در سال‌های اخیر انقدر زیاد شده که اکنون به ازای هر ایرانی چند سیم کارت وجود دارد. اما مهم است که هر کس بداند چند سیم کارت دارد و چه شماره‌هایی به نام او ثبت شده است.

سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده است اگر بدون اطلاع شما مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند ضمینه سوء استفاده و حتی گاهی بروز برخی جرایم را منجر شود که عواقبش متوجه شما خواهد بود.

پس بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به استعلام تعداد سیم کارت که به اسم شما ثبت شده است اقدام کنید تا از هر خطری جلوگیری کنید.

 

 

استعلام سیم کارت

 

روش استعلام سیم کارت با کد ملی

می‌توانید به راحتی و فقط با استفاده از کد ملی سیم کارت هایی را که با نام شما ثبت شده است استعلام کنید.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار را چند سالی است که افتتاح کرده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استعلام سیم کارت با کد ملی باید به سامانه اینترنتی مربوطه به آدرس mobilecount.cra.ir مراجعه کنید.

با ثبت کد ملی خود در این سامانه می‌توانید شماره‌هایی که به نام شما ثبت شده است را از طریق پیامک استعلام کنید.

با استفاده از سامانه‌های معرفی شده، می‌توانید از تعداد سیم کارت‌های خود استعلام بگیرید و برای غیرفعال کردن سیم کارت‌هایی که در دسترس نیست، اقدام کنید.

پس از اینکه شماره‌های خود را استعلام کردید در صورتی که شماره‌ای به اسم شما ثبت شده است که سیم کارت آن در اختیار شما نیست بهتر است در اولین فرصت نسبت به سلب مالکیت آن اقدام کنید. برای این کار باید به دفاتر اپراتور سیم کارت مربوطه سر بزنید.

استعلام سیم‌کارت با کد ملی

 

مشترکان با ارسال  کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ می توانند به اطلاعات اپراتوری خود دست یابند.  توجه داشته باشید. استعلام سیم کارت با کد ملی توسط مشترکان با پیامک، هر ۱۰روز یک بار امکان دارد. اگر مغایرتی در اطلاعات به دست آمده به وجود بیاید مشترکان می توانند با کارت ملی خود به دفاتر اپراتور های تلفن همراه مراجعه و اطلاع یابند.

در صورتی که تعداد سیم کارت های اعلام شده بیشتر از آن باشد که فرد خریداری کرده است، امکان دارد بدون رعایت مقررات تغییر نام به افراد دیگر واگذار کرده باشد یا حتی بدون اطلاع خود فرد چندین سیمکارت به نام وی در بانک اطلاعاتی اپراتور ها ثبت گردیده باشد. اگر تعداد سیم کارت کمتر از انتطار وی باشد، امکان دارد مالکیت سیم کارت های خریداری شده، به نام وی ثبت نگردیده باشد.

البته روش‌های استعلام  ذکر شده تنها مشخص کننده تعداد سیمکارت‌های ثبت شده به نام افراد است و نام افراد ثبت شده و شماره های سیم خطوط را نمایش نمی‌دهند.

سلب مالکیت سیم کارت از شما به خودی خود هیچ هزینه‌ای در بر ندارد مگر اینکه سیم کارت مذکور دارای بدهی بوده باشد که در آن صورت پیش از سلب مالکیت باید آن را تسویه کنید.

حتما بخوانید:  استعلام قیمت سیم کارت

 

هشدار به دارندگان سیم کارت‌های متعدد

با استفاده از سامانه‌های اعلام شده در ابتدای متن، شما می‌توانید از تعداد سیم کارت‌های خود استعلام بگیرید و برای غیرفعال کردن سیم کارت‌هایی که در دسترستان نیست، اقدام کنید.

باید توجه داشته باشید که در برابر سیم کارت‌های خود مسئول هستید؛ چنانچه  از هر سیم کارتی مزاحمت یا جرمی صورت بگیرد، دستگاه قضایی با مالک آن‌ برخورد می‌کنند و او را مقصر اصلی می‌دانند و  شما باید مراحل قانونی زیادی را برای اثبات بی‌گناهی خود طی کنید.

پس باید از این فرصت استفاده کرده و سیم کارت‌های مفقود شده خود را غیرفعال کنید. اگر پس از استعلام با خطوط ثبت‌ شده‌  مغایرت با  مشخصات خود مواجه شدید،  به دفاتر خدمات مشترکان اپراتور خود مراجعه کرده و برای غیرفعال‌سازی و قطع آن اقدام کنید.

استعلام سیم کارت با کد ملی

با تمام این تفاصیل بی دردسرترین راه برای استعلام تعداد سیم کارت استفاده از اپلیکیشن کارپرداز است. با استفاده از اپلیکیشن کارپرداز از قیمت خرید و فروش سیم کارت خود در بازار و همچنین قیمت خط رند خود باخبر شوید.

بنابراین اگر گوشی اندرویدی دارید می‌توانید این اپ را از همینجا دریافت کنید:

 دانلود کارپرداز

مشترک
اعلان
guest
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
As
As
7 ماه قبل

سلام تاحالا به حساب من سیم کارت در نیاوردم ولی ۲ سال پیش یدونه دولتی در اوردم و سیم کارت رو شکستم حالا میخوام سیم کارت دراوردم شماره اون سیم کارت رو میخوام چجوری پیداش کنم لطفا راهنمایی کنید

عبدالصمد داستان
عبدالصمد داستان
9 ماه قبل

عالی

نجمه
نجمه
1 سال قبل

چرا برنامه دانلود نمیشه چه وضعشه آخه…میخواهم بدانم چند تا سیم کارت به نامم دارم .

عبدالصمد داستان
عبدالصمد داستان
9 ماه قبل
پاسخ به  نجمه

۳۰۰۰۱۵۰ با این شماره کدملی اس کن بفرست بهت میگه چندتاسیم به نام تو

هوشنگ داوری باویل علیائی
هوشنگ داوری باویل علیائی
1 سال قبل

سلام سیم‌کارت ثبت نامی هنوز بعدازدرتاریخ ۱۴۰۱/۲۸٫۰۹ از طریق سایت رایتل ثبت نام و خریداری کردم هنوزبه دستم نرسیده لینک زیر
مشترک گرامی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۵:۵۱ یک عدد سیم‌کارت به شماره ۰۹۲۳۱۴۲۵۵۳۷ با کد ملی شما در اپراتور رایتل ثبت گردیده است. در صورت وجود مغایرت به اپراتور مذکور مراجعه فرمایید.