صدور گذرنامه یک روزه

صدور و تمدید گذرنامه فوری در سال ۹۹

( آخرین به روزرسانی : 20/07/08 )

دریافت گذرنامه فوری کار چندان پیچیده‌ای نیست و در صورت داشتن مدارک کافی و شرایط لازم، حدود یک ساعت برای انجام کارهای اداری آن کافی است.

صدور گذرنامه فوری

شخص متقاضی (در هر رده سنی) می بایست جهت صدور گذرنامه فوری به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مبالغ مورد نیاز جهت شناسه و فرم گذرنامه را پرداخت کند. در نظر داشته باشید پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به صدور گذرنامه فوری باید در دفاتر پلیس +۱۰ انجام شود. پس از انجام مراحل ثبت نام متقاضی بایستی به همراه مدارک به اداره کل گذرنامه استان مراجعه نماید.

 

مدت زمان صدور گذرنامه فوری

مدت زمان صدور گذرنامه فوری کمتر از یک هفته است. به صورت عادی صدور گذرنامه در سال ۹۹ بین ۳ تا ۵ روز زمان می‌برد. ولی اگر شخصی متقاضی صدور هرچه سریع‌تر پاسپورت خود باشد باید بعد از انجام مراحل ثبت نام در یکی از دفاتر پلیس +۱۰  به اداره گذرنامه مراجعه کند. در نظر داشته باشید کسی نمی‌تواند به شما قولی بدهد ولی اگر خوش شانس و البته پیگیر باشید حتی شاید یکی دو روزه هم بتوانید پاسپورتتان را بگیرید.

پیگیری وضعیت صدور گذرنامه

پیگیری وضعیت صدور گذرنامه و استعلام آن به راحتی از طریق سیستم پیامکی ۱۱۰۰ و ارسال عدد ۱ به این شماره، یا شماره‌گیری کد دستوری *۱۱۰# قابل انجام است. این روش ساده مناسب کسانی است که تمایل دارند به صورت غیر حضوری پیگیری وضعیت صدور گذرنامه خود را انجام دهند.

حتما بخوانید:  صدور، تمدید و تعویض گذرنامه (راهنمای کامل)

سریع ترین راه تمدید گذرنامه

سریع تریع راه تمدید گذرنامه نیز به دفاتر خدمات الکترونیک منتهی می شود، شما با در داست داشتن مدارک کامل و برخورداری از شرایط لازم سریع ترین راه تمدید گذرنامه را طی کنید. برای تسریع باید بعد از ثبت درخواست و تحویل مدارک به پلیس +۱۰ به اداره گذرنامه مرکز استان سر بزنید.

صدرو گذرنامه یک روزه

صدور گذرنامه یک روزه در واقع همان صدور گذرنامه فوری است. صدور گذرنامه یک روزه برای اشخاصی است که بنابر شرایطی زمانی برای صدور و دریافت گذرنامه را ندارند.

این افراد پس از طی کردن مراحل ثبت نام باید جهت صدور پاسپورت فوری به اداره گذرنامه استان خود مراجعه کنند. اما فراموش نکنید که دریافت یک روزه گذرنامه فرآیندی تعریف شده نیست و به پیگیری و شانس خود شما بستگی دارد.

صدرو گذرنامه یک روزه

 

نکات مهم
آدرس‌تان را با جزئیات زیاد بنویسید.
حتما خودتان برای تحویل گرفتن باشید.

مراحل صدور گذرنامه فوری

جهت دریافت گذرنامه فوری در هرسنی که باشید میبایست خودتان در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) حضور پیدا کنید و فرم و شناسه گذرنامه را با پرداخت ۱۰۰۰تومان دریافت کنید. مبالغ مورد نیاز برای صدور گذرنامه باید از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفتر پلیس+۱۰ پرداخت شود. پرداخت اینترنتی یا از طریق عابربانک به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود. علاوه بر فرم تکمیل‌شده، مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه شامل موارد زیر می‌شوند:

 

مدارک عمومی دریافت گذرنامه فوری:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و یا تأئیدیه ثبت احوال
  • اصل آخرین گذرنامه (در صورت معتبر بودن)
  • یک قطعه عکس ۴×۶ جدید و رنگی با زمینه سفید و تمام رخ

شرایط عکس پاسپورت فوری

باید در ۶ماه اخیر گرفته شده باشد و بیش از ۶ماه از تاریخ گرفتن آن نگذرد.

آقایان باید عکس خود را بدون کلاه، عینک، کراوات، زیورآلات و آرایش مو و محاسن انداخته باشند و پیشانی و گوش‌های آنها مشخص باشد. ضمن اینکه نباید لباسی همرنگ زمینه عکس به تن داشته باشند.

خانم‌ها هم اگر بالای ۶سال دارند، باید با حجاب کامل عکس خود را گرفته باشند. عکس آنها باید با روسری یا مقنعه ساده و تیره و بدون آرایش و زیورآلات باشد به شکلی که گردی صورتشان مشخص باشد.

نکته:
عکس دختران بالای ۵ سال بایستی با حجاب کامل باشد.

شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال باید عکس‌دار باشد.

افراد زیر ۱۵ سال باید گواهی اشتغال به تحصیل، دفتر چه بیمه یا گذرنامه عکس‌دار ارائه کنند.

برای کودکان زیر ۶ سال، والدین کودک با حضور در دفاتر باید یک قطعه عکس از کودک خود در مدارک قرار دهند.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments