بازیابی رمز کارت سوخت

برای بازیابی رمز کارت سوخت چه باید بکنید؟

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

اگر رمز کارت سوخت را فراموش کرده‌اید نگران نباشید!

همانطور که اعلام شده از چند هفته آینده سوخت‌گیری برای خودروها تنها از طریق کارت سوخت ممکن خواهد بود. بنابراین یکی از مهمترین سوالات این روزهای رانندگان موضوع کارت سوخت است.

و اما عده دیگری از رانندگان هستند که کارت سوخت دارند اما چون چند سال است از آن استفاده نکرده‌اند رمز کارت سوخت را فراموش کرده‌اند. ولی فراموشی رمز کارت سوخت نیز راه حل‌هایی دارد.

یکی از سوال‌هایی که ما در چند روز اخیر به دفعات دریافت کرده‌ایم این بوده است:
«رمز کارت سوختمو فراموش کردم چیکار باید بکنم؟»

چند روز پیش سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره نحوه بازیابی رمز کارت سوخت توضیح داد: «درحال حاضر افرادی که کارت سوخت دارند اما رمز آن را فراموش کرده‌اند، نباید اقدامی انجام دهند. قرار است رمز همه کارت‌ها بازیابی شود و از زمانی که استفاده از کارت سوخت الزامی شد، زمانی که مالک خودرو برای نخستین بار برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه و کارت خود را وارد نازل کند، پیامی مبنی بر انتخاب رمز روی صفحه نقش می‌بندد و مالک می‌تواند رمز خود را انتخاب کند.

حتما بخوانید:  هر آنچه که باید از کارت سوخت 98 بدانیم

بازیابی رمز کارت سوخت

اگر کارت سوخت دارید و رمز آن را فراموش کرده‌اید بهتر است به این سوال جواب بدهید. آیا قبلا رمز کارت سوخت خود را عوض کرده بودید یا رمز اولیه کارت سوخت شما همچنان به صورت رمز پیش فرض کارت سوخت باقی مانده است؟ اگر چنین است باید بدانید که رمز اولیه کارت سوخت یا همان رمز پیش فرض کارت سوخت در ابتدا ۴ رقم آخر کد ملی مالک ماشین است.

اما باز هم فرقی نمی‌کند و همانطور که در بالا گفتیم چه رمز کارت سوخت شما به صورت پیش فرض باشد و چه آن را عوض کرده باشید این رمز زمانی که سیستم جدید سوخت‌گیری با کارت سوخت راه‌اندازی شود بازیابی می‌شود و شما در اولین مراجعه به پمپ بنزین می‌توانید بازیابی رمز کارت سوخت را انجام دهید.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments