سامانه همتا افزودن دستگاه

نحوه افزودن دستگاه به سامانه همتا

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

سامانه همتا افزودن دستگاه

افزودن دستگاه پس از ثبت نام در سامانه همتا امکان پذیر است. بدین صورت که پس از ورود به سایت رجیستری گوشی همراه یا سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir و انتخاب ورود با شماره تلفن همراه رمز عبور موقت برای شما ارسال می شود. گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کرده و در ادامه شناسه تلفن همراه (IMEI) خود را وارد می کنید.

با شماره‌گیری #۰۶#* نیز می توانید از شناسه خود (IMEI) مطلع شوید. در مرحله پایانی چنانچه شناسه تلفن همراه به درستی وارد شده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن افزودن دستگاه برای شما ارسال می شود. توضیحات ارائه شده در رابطه با گوشی های تک سیم کارت می باشد.

برای افزودن گوشی های دو سیم کارت نیز می بایست وارد سامانه همتا شده و بر روی گزینه افزودن دستگاه کلیک کرده و شناسه خود را وارد نمایید. در نظر داشته باشید با وارد کردن یک شناسه در سامانه همتا چنانچه گوشی دو سیم کارت باشد؛ سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید. ادامه این فرآیند مشابه گوشی های تک سیم کارت خواهد بود.

از سه روش زیر می‌توان با استفاده از سامانه همتا فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

سایت اینترنتی به آدرس hamta.ntsw.ir
کد دستوری #۷۷۷۷*
اپلیکشین همتا

 

حتما بخوانید:  نحوه انتقال مالکیت با سامانه همتا

نحوه دریافت کد فعال سازی رجیستری

فعال سازی گوشی همراه در سامانه همتا رجیستري به یک کد اختصاصی ۶ رقمی تحت عنوان کد فعال سازی نیازمند است. نحوه دریافت کد فعال سازی تا حد زیادی بستگی به محل خریداری گوشی همراه دارد. چنانچه شما تلفن همراه خود را از نمایندگی های رسمی و معتبر شرکت های تولید کننده گوشی مانند سامسونگ، ال‌جی، آیفون و… خریداری کنید. کارتی به نام Activation Card در جعبه آن ها قرار داده شده است.

ولی اگر شما گوشی همراه خود را فروشندگان دیگر خریداری کنید نحوه دریافت کد فعال سازی رجیستری اندکی متفاوت خواهد بود. در این شرایط چنانچه Activation Card درون جعبه وجود نداشته باشد شخص فروشنده می بایست کد فعال سازی گوشی را در اختیار خریدار قرار دهد. به همین دلیل از شما می خواهد تا شماره سیم کارتی که قصد دارید در گوشی جدیدتان از آن استفاده کنید ارائه کنید.

توجه داشته باشید اگر تلفن همراه شما دارای سیم کارت دوم و یا چند سیم کارت است و شما شناسه اول گوشی خود را تایپ نمایید، با پیغام خطا روبرو خواهید شد. زیرا سامانه تشخیص می دهد که گوشی شما دوسیم کارته است و بایستی شناسه های دیگر را وارد نمایید.

دستگاه دوسیم کارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سیم کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

شناسه IMEI

شناسه IMEI دستگاه، به تعداد شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت ( اسلات دستگاه) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، دیده می‌شود. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

شماره سامانه همتا
متقاضیان شماره سامانه همتا اغلب کسانی هستند که به هر علتی تلفن همراه آنان قطع شده و از فروشندگان گوشی همراه خود به جهت فروختن گوشی رجیستر نشده شکایت دارند. لازم به ذکر است که این افراد جهت طرح شکایت باید به تعزیرات مراجعه نمایند. ضمن اینکه می تواند با شماره سامانه همتا ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنند.

مشکل در تشخیص محل قرارگیری سیم کارت در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت(دو اسلات) است ولی پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

محل قرارگیری سیم کارت

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments