my tehran

خرید طرح ترافیک با my.tehran.ir

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

در واقع my.tehran.ir جهت خرید طرح ترافیک روزانه راه اندازی شده است. شهروندانی که قصد تردد با خودروی شخصی خود را دارند می بایست قبل اولین ورودشان به محدوده طرح ترافیک در سامانه my tehran با درج اطلاعات شخصی خود و خودرو مورد استفاده، ثبت نام کنند.

 

نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک و تغییر سایت

ثبت نام طرح ترافیک برای ورود به محدوده طرح ترافیک تهران الزامی بوده و رانندگان متخلف، بر اساس تعرفه جریمه‌های سال ۹۸، اعمال قانون می شوند. محدوده طرح ترافیک تهران محدوده مرکزی شهر مثل میدان انقلاب، خیابان انقلاب و خیابان های اطراف است.

مجوز طرح ترافیک تهران به صورت روزانه و هفتگی به صورت اینترنتی قابل خریداری بوده و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده دارد.

خرید طرح ترافیک

 

شهروندان می توانند از طریق سایت my.tehran.ir مشخصات خود را وارد کرده و در سامانه مذکور ثبت کنند. به این صورت که بعد از ثبت نام و وارد کردن ایمیل و شماره تلفن خود، نام و کد کاربری دریافت خواهند کرد و بعد از اینکه مشخصات فردی ثبت شد باید مشخصات وسیله نقلیه را ثبت کنید.

 

حتما بخوانید:  همه چیز درباره طرح ترافیک 98

 

شهروندان محترم پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود در سامانه my tehran ، مشابه با ثبت نام های اینترنتی دیگر بواسطه پیامک کد فعال سازی را دریافت خواهند کرد. با وارد کردن این کد شهروندان می توانند به پنل اصلی این سامانه دسترسی داشته باشند.

در نظر داشته باشید که امکان ورود مشخصات برای چند دفعه برای شما امکان پذیر است. ضمن اینکه از طریق my.tehran.ir  امکان شارژ حساب کاربری به میزان دلخواه جهت خرید طرح ترافیک روزانه نیز وجود دارد.

نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر دیگر طرحی تحت عنوان فروش به دیگران و یا خرید سالانه طرح ترافیک وجود ندارد. بدین ترتیب نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز برحسب نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه خواهد شد.

 

امتیاز ویژه تردد رایگان برای ساکنان محدوده طرح ترافیک جدید

در جدیدترین طرح ترافیک برای اولین بار ساکنان محدوده طرح، امتیازات ویژه‌ای خواهند داشت. طبق این امتیازات ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌توانند به طور رایگان و بدون پرداخت هزینه، یک‌بار در دو ساعت ابتدایی طرح یعنی پیش از ساعت ۸:۳۰ از محدوده خارج شوند و یک‌بار در دو ساعات پایانی اجرای طرح یعنی پس از ساعت ۱۷ به محل سکونت خود بازگردند.

ساکنان محدوده طرح ترافیک در صورت تردد در بین این دو ساعت، باید همانند دیگر شهروندان عوارض پرداخت کنند.

متقاضیان استفاده از این امتیاز، باید پس از آنکه همانند دیگر شهروندان مشخصات شخصی و اطلاعات خودروی خود را در سامانه my.tehran.ir ثبت کردند، نشانی محل سکونت خود را نیز در همین وب سایت وارد کنند و سپس با در دست داشتن سند مالکیت یا قرارداد اجاره‌ی واحد مسکونی خود به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند تا مدارک سکونتی آنها مورد تایید قرار گیرد.

توجه داشته باشید که قراردادهای اجاره باید به صورت قانونی و همراه با کد رهگیری باشد و متقاضیان باید  قبلا عوارض نوسازی و پسماند را نیز پرداخت کرده باشند.

 

نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک ۹۸

نرخ طرح ترافیک

ضمن اینکه ساکنین طرح ترافیک می توانند بدون در نظر گرفتن زوج یا فرد بودن یک بار قبل از ساعت ۸:۳۰ از طرح خارج و پس از ۱۷ وارد طرح ترافیک شوند بدون اینکه عوارضی پرداخت کنند.

 

تکلیف پنجشنبه‌ها در اجرای طرح زوج و فرد  و طرح جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی پیرحسینلو درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در روز‌های پنجشنبه گفت: در روزهای جمعه‌ و تعطیلات تردد در هر دو محدوده بدون محدودیت قابل انجام و رایگان است. اما در روزهای پنجشنبه فقط طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۳ اجرا خواهد شد.

شهروندان دقت داشته باشند که طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹ اجرا می‌شود.

 

مشترک
اعلان
guest
4 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی اصغر یراقچی
علی اصغر یراقچی
5 سال قبل

من هیچ وقت نه از طرح ترافیک استفاده کرده ام نه وارد طرح شده ام ولی متاسفانه شماره پلاک اینجانب را جریمه کرده اند در حالیکه اصلا وارد طرح نشده و نمی شوم چگونه می توانم به این مسئله اعتراض کنم متشکرم .

مونا صادقی
مدیر
5 سال قبل

سلام، شهروندانی که به جریمه های صادر شده توسط دوربین های پلیس معترض هستند می توانند به واحدهای رسیدگی پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کرده و تصویر لحظه ثبت تخلف را اخذ کنند. آدرس مراکز راه اندازی شده رسیدگی به شکایت رانندگان عبارتند از: منطقه ۱:چهارراه لشکر- بلوار اوشان- جنب بیمارستان ۵۰۵ ارتش منطقه ۱۰:نواب – نبش خیابان محبوب مجاز منطقه ۱۲:خیابان امام خمینی – نرسیده به خیابان فروردین- پلاک ۴۴۸۴۴ منطقه ۱۴:شهید محلاتی- نبرد شمالی بعد از پاسدار گمنام- ابتدای خیابان قیام- انتهای کوی شهید ابراهیم بیدی منطقه ۱۶:میدان بهمن – اول تندگویان منطقه ۲۰:خیابان ۲۴ متری رازی- انتهای… مشاهده بیشتر »

سیدجواد کمالی
سیدجواد کمالی
5 سال قبل

من نمیتوانم ترم افزار ۱۳۷ رو نصب کنم؟چیکار کنم

Siavash Rahmani
Siavash Rahmani
5 سال قبل

اگر برای طرح ترافیک به یک اپلیکیشن کمکی نیاز دارید می‌تونید اپلیکیشن باجه شهروندی رو دانلود کنید:
http://kaarpardaz.com