استعلام تعداد سیم کارت

استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی

( آخرین به روزرسانی : 21/08/23 )

طی سالهای اخیر به دلیل اینکه خرید سیم کارت کار ساده ای و بی دردسری است، تعداد زیادی سیم کارت می‌خرند، ولی با گذشت مدتی تعداد سیم کارت هایی که به نام آن‌ها ثبت شده را نکته ای ک بسیاری از افراد از آن غافل می شوند این است که ، احتمالا افراد سودجو به آن‌ها دسترسی یافته و پس از فعال‌سازی آن، فعالیت‌های مجرمانه‌ای انجام دهند که برای شما مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

شاید شما هم تا امروز چند سیم کارت اعتباری و دائمی ایرانسل یا همراه اول به نامتان داشته‌اید و اکنون از چندتا از آنها استفاده نمی‌کنید یا اصلا بی‌خبرید که سیم کارت‌هایتان کجا هستند. ولی باید بدانید که بهتر است کمی مراقب باشید چون اگر این سیم‌کارت‌ها در اختیار کسان دیگری باشند ممکن است مورد سوء استفاده  و  فعالیت‌های کلاهبرداری، قاچاق ترافیک و …قرار بگیرند. اگر جرمی با این خطوط اتفاق بیفتد شما مسئول هستید.  استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی بهترین گزینه برای رهایی از دردسر است.

استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی

هرچند قیمت پاییین سیم‌کارت‌ها اغلب باعث شده تا افراد در نگهداری سیم‌کارت‌ها دقت لازم را نداشته باشند یا به جای یک سیم‌کارت چند سیم‌کارت خریداری کنند.

خط تلفن موبایل همیشه جزو ابزار مورد نیاز کلاهبرداران است. البته به دلیل از بین بردن آثار جرم و گیر نیفتادن هیچوقت از سیم‌کارتی به نام خودشان استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل همواره به دنبال سیم‌کارت‌هایی با هویت دیگران هستند که با پایان کار نیازی به آن نداشته باشند. و از طرفی مسئولیت از  هر گونه فعالیت غیر قانونی و  سوء استفاده از خطوط مخابرات به گردن مالک آن است. بنابراین استعلام  تعداد سیم کارت امری منطقی و عقلانی است.

 

استعلام تعداد سیم کارت

 

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که در  طرح احراز هویت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی و برای این‌که دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، سامانه استعلام  سیم کارت تعداد خطوط مشترکین را راه اندازی کرده است. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.irمی‌توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

حتما بخوانید:  سامانه همتا (رجیستری گوشی) چیست؟ + نحوه ثبت نام و استعلام

به این صورت که کاربران با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی از تعداد سیم‌کارت ثبت‌شده به نام خود در اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطلع  می‌شوند. کاربران در صورت مشاهده مغایرت و برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی و کد رهگیری به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و نسبت به رفع اختلاف مشاهده شده اقدام کنند.

اگر تعداد خطوط اعلام شده بعد از استعلام ، بیشتر از انتظار شما باشد به این معنی است که  تمام یا برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات به دیگران واگذار کرده‌اید و یا تعدادی از سیم‌کارت‌ها بدون اطلاع شما، در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است.

 

استعلام سیم‌کارت از طریق پیامک

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری ذکر کرد که علاوه بر مراجعه به این سامانه مشترکان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا ۳۰۰۰۱۵۰ استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده با نام خود آگاه شوند.

استعلام تعداد سیم کارت

مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

حتما بخوانید:  استعلام قیمت سیم کارت

سلب مالکیت سیم کارت از شما به خودی خود هیچ هزینه‌ای در بر ندارد مگر اینکه سیم کارت مذکور دارای بدهی بوده باشد که در آن صورت پیش از سلب مالکیت باید آن را تسویه کنید.

با این حال یکی از راحت‌ترین راه‌کارها برای استعلام تعداد سیم کارت استفاده از اپلیکیشن کارپرداز است. بنابراین اگر گوشی اندرویدی دارید می‌توانید این اپ را از همینجا دریافت کنید:

 دانلود کارپرداز

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments