فیش حقوقی تامین اجتماعی

دریافت فیش حقوقی مستمری تامین اجتماعی

( آخرین به روزرسانی : 21/08/23 )

بسیاری از کارمندان و کارگران بعد از سال ها کار و خدمت، درنهایت بازنشسته شده و در گروه مستمری بگیران قرار می‌گیرند. قشر محترم بازنشسته همیشه دغدغه دریافت حقوق بازنشستگی خود را داشته‌اند. از سالها پیش این عزیزان می بایست برای دریافت فیش حقوقی خود به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه می کردند. که قطعا برایشان راحت نبود.

دریافت فیش حقوقی فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش

یکی از مشکلاتی که اغلب بازنشستگان طی سال‌های اخیر با آن روبه روبرو بودند مبلغی بود که به‌عنوان کسورات در فیش حقوقی آن‌ها ثبت می‌شد. این عدد در فیش‌ها می‌آمد و نشان نمی‌داد که ریز این کسورات چیست. درنتیجه متقاضیان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان مجبور بودند، به سازمان‌ها و ادارات مربوط خود مراجعه کنند تا پس از بارها رفت‌وآمد و طی کردن مراحل اداری متوجه شوند رقم کسوراتی که در فیش حقوقی‌شان آمده بابت چیست.

از همین رو برای سهولت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان سامانه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین‌اجتماعی از طریق اینترنت فراهم شد.

فیش حقوقی

 

حتما بخوانید:  استعلام سوابق بیمه (روشهای مشاهده سوابق بیمه با کد ملی)

دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی به صورت اینترنتی

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جزو مواردی است که مستمری بگیران و افراد بازنشسته مکررا به آن نیاز پیدا می‌کنند. این فیش دربرگیرنده مواردی همچون حق اولاد کمک هزیه فوق العاده شغلی و ماموریت اضافه کاری کسورات و مالیات و سایر موارد مالی می باشد که از طرف دولت اعلام می شود.

کارمندان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در موارد مختلفی از جمله دریافت وام، ضمانت و … به فیش حقوقی‌شان نیاز پیدا می‌کنند. این در حالی است که ممکن است مراجعه حضوری جهت دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین برای بازنشستگان دشوار باشد.

به همین دلیل مدتی است سامانه دریافت فیش و احکام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت آنلاین و اینترنتی راه‌اندازی شده است. برای دریافت فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران باید به سایت تامین اجتماعی مطابق توضیحات زیر مراجعه کنید.

مستمری بگیران محترم : همانگونه که از بهمن ماه سال ۹۷ در سامانه قدیمی فیش مستمری اطلاع رسانی لازم به شما عزیزان صورت گرفته است از این پس جهت مشاهده فیش و حکم مستمری خود می بایست به سامانه جدید (به آدرس eservices.tamin.ir) مراجعه نمایید.

در صورتی که ثبت نام را انجام داده و نام کاربری و رمز دارید می توانید از منوی بالایی سایت قسمت مستمری بگیران وارد بخش های مربوط به فیش مستمری و یا حکم شوید. در صورتی که قبلا در این سامانه یا سامانه سوابق به آدرس sabeghe.tamin.ir ثبت نام کرده اید نیازی به ثبت نام مجدد نیست اما اگر تابحال از این سامانه استفاده نکرده اید می بایست ابتدا ثبت نام کنید.

بعد از ورود به سامانه از منوی بالای صفحه گزینه مستمری بگیران را انتخاب نموده و از روی منو باز شده فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید. در منو باز شده موارد زیر قابل انتخاب است:

  • استعلام وضعیت دریافت مستمری
  • مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران
  • مشاهده شماره حساب مستمری بگیران
  • صدور گواهی حقوق مستمری بگیران

همچنین برای جستجوی فیش حقوقی بایستی شماره مستمری، سال ، ماه و نوع پرداخت را وارد نمایید.

شماره مستمری در صفحه اول دفترچه درمانی قابل مشاهده است. همچنین می توانید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و با ارئه کارت ملی شماره مستمری خود را استعلام کنید.

همینطور امکان استعلام آخرین فیش حقوقی تامین اجتماعی از طریق کد دستوری *۱۴۲# فراهم شده است. پس از شماره گیری گزینه ۱ یعنی استعلام و سپس گزینه ۲ یعنی آخرین مستمری را انتخاب نموده با وارد کردن شماره مستمری می توانید آخرین مستمری دریافت شده را مشاهده کنید.

البته نرم افزارهایی هم برای دریافت فیش و احکام بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارند. نرم افزار تامین اجتماعی من خدمتی همچون سامانه دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی را انجام می دهد. متقاضیان می‌توانند برای دریافت این اپلیکیشن به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۴۲۰*۱۴۲* این اپلیکیشن را دریافت کنند.

دریافت فیش حقوقی با شماره شناسنامه

امکان دریافت فیش حقوقی با شماره شناسنامه وجود ندارد.

 

مشترک
اعلان
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شاهین سینایی
شاهین سینایی
4 سال قبل

سلام وقت بخیر لطفا سایت جدید فیش پرداخت حقوق را معرفی کنید

مونا صادقی
مدیر
4 سال قبل

سلام
شما می توانید برای دریافت فیش حقوقی به این آدرس زیر مراجعه کنید
http://www1.retirement.ir/fish/default.aspx