شماره حساب عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور زمینی

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

عوارض خروج از کشور یکی از مسائل چالش برانگیز چند سال اخیر بوده است. به ویژه عوارض خروج از کشور زمینی ۹۷ که همچنان سوال متقاضیان سفر به خارج از کشور به صورت زمینی است. براساس قانون بودجه سال جاری، و با استناد به ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض خروج از کشور هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای اولین مرتبه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، دومین مرتبه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و از بعد از سومین مرتبه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

مطالب مرتبط: عوارض خروج از کشور سال ۹۸ تعیین شد

همچنین برای هر مسافر حج تمتع و حج عمره برای بار اول یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و بار سوم به بعد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و عتبات عالیات از مرزهای هوایی ۳۷۵ هزار ریال و از مرزهای زمینی ودریایی ۱۲۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب عوارض خروج از کشور زمینی ۹۷ به جز سفرهای مربوط به حج و عتبات مشابه سفرهای هوایی می باشد.

نکته قابل توجه در ارتباط با عوارض خروج از کشور معافیت ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، می باشد.

عوارض خروج از کشور زمینی 97

شماره حساب عوارض خروج از کشور

 پرداخت عوارض خروج از کشور برخلاف گذشته امری دشوار و طاقت فرسا نخواهد بود. در حال حاضر روش های بسیاری جهت پرداخت عوارض خروج از کشور در نظر گرفته شده است. برای پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور اینجا را ببنید.

لاکن اغلب افراد تمایل به داشتن شماره حساب عوارض خروج از کشور داشته و اطمینان بیشتری به پرداخت از این طریق دارند. شماره حساب عوارض خروج از کشور ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ نزد بانک ملّی ایران به نام اداره کل امور مالیاتی می باشد و مسافران می توانند عوارض خروج از کشور را از این طریق پرداخت و فیش واریزی را به هنگام خروج به مأمور کنترل پاسپورت ارائه کنند.

پرداخت عوارض خروج از کشور

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments