پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور

پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور

( آخرین به روزرسانی : 19/11/11 )

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران کلیه اتباع ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند می بایست پیش از مراجعه به پلیس کنترل گذرنامه مستقر در فرودگاه، باید مبلغی در ادامه متن به آن اشاره می‌کنیم را تحت عنوان عوارض خروج از کشور به حساب دولت واریز نمایند.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور

تسهیلاتی مانند دستگاه های خودپرداز اختصاص یافته جهت انجام پرداخت عوارض خروج از کشور در نقاط مختلف ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فراهم گردیده است، ضمن اینکه علاوه بر امکانات فوق الذکر جهت پرداخت عوارض خروج از کشور در ترمینال مسافری فرودگاه، مسافران محترم می توانند قبل از مراجعه به فرودگاه نیز با مراجعه به درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور بصورت اینترتی جهت پرداخت عوارض اقدام نموده و یا با استفاده از اپلیکیشن های مربوطه عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند.

راه دوم عمدتا جهت تسهیل پرداخت عوارض خروج از کشور فراهم گردیده است. ضمن اینکه مسافران محترم می بایست فیش عوارض خروج از کشور را هنگام مراجعه به پلیس گذرنامه در فرودگاه بهمراه داشته باشند و یا در صورت واریز مبلغ بصورت اینترتی، حتماً از تراکنش خود پرینت تهیه کنند.

 

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور طی دو سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده شده است. به عبارتی عوارض خروج از کشور در دوسال اخیر جزو مواردی است که رشد چشمگیری داشته است. مبلغ عوارض خروج از کشور سال ۹۷ و براساس ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان عوارض خروج از کشور جهت خروج از کشور هر مسافر تعیین شده به شرح زیر است:

عوارض خروج از کشور

 

 

حتما بخوانید:  عوارض خروج از کشور ۹۸ تعیین شد

 

نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور ۹۷

پیش از این پرداخت عوارض خروج به دو روش انجام می‌گرفت. روش اول پرداخت از طریق بانک ملی و روش دوم پرداخت از طریق دستگاه‌های خودکار مستقر در فرودگاه امام خمینی انجام می‌شد.

از جمله دغدغه های اصلی مسافران به هنگام خروج از کشور  پرداخت عوارض پیش از سفر و به‌همراه داشتن قبض آن بود.

اگر تاکنون تجربه پرواز به خارج از کشور را داشته‌اید حتما با صف های طولانی پرداخت عوارض خروج از کشور روبرو شده‌اید. همین صف های طولانی و سردرگمی مسافران باعث فراهم کردن امکان پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت الکترونیکی شد. چنانچه مایل به پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور هستید این کار می‌بایست از طریق سامانه الکترونیک سداد صورت گیرد. البته توجه داشته باشید که استفاده درگاه پرداخت اینترنتی سداد و پرداخت الکترونیکی عوارض الزامی نیست و مسافران همچنان می‌توانند عوارض خروج از کشورشان را به صورت بانکی از طریق بانک ملی ایران در شعب این بانک در شهرهای مختلف و همینطور فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پرداخت نمایند.

در هر حال راه‌اندازی این سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت اینترنتی به سهولت و تسریع در انجام امور مردم و مسافران، تقلیل هزینه‌های منابع انسانی و حذف یا کاهش سوء‌استفاده‌های احتمالی کمک بسیاری می‌کند.

 

البته در حال حاضر فقط مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به این سامانه پرداخت آنلاین متصل است. در صورت استفاده از مرزهای هوایی دیگر باید عوارض خروج را از طریق بانک پرداخت کنید. ضمن اینکه که خروج از کشور باید حداقل ۳۰ دقیقه بعد از پرداخت آنلاین عوارض انجام شود. پس اگر در فرودگاه اقدام به پرداخت آنلاین عوارض کنید باید ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس به باجه‌های کنترل پاسپورت جهت ثبت مهر خروج مراجعه کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی

 

حتما بخوانید:  صدور و تمدید گذرنامه: مدارک، شرایط و هزینه

 

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور اینترنتی به این صورت است که بایستی ابتدا وارد سایت ذکر شده شوید. سپس بر روی گزینه سامانه عوارض خروج از کشور کلیک کرده تا صفحه مورد نظر برای شما باز شود. بعد از انتخاب گزینه عوارض خروج از کشور وارد صفحه ثبت جزییات پرداخت شوید. در این صفحه باید اطلاعات مورد نیاز همچون نام و نام خانوادگی کد ملی،نوع خروج، تلفن همراه، ایمیل ،تصویر امنیتی مربوط به فردی که قصد خروج دارد را تکمیل کنید.

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده ، روی گزینه پرداخت کلیک کنید. در ادامه پیامی که مشاهده خواهید کرد به صورت زیر است: «لطفاً موارد زیر را تأیید نمایید. خروج از کشور حداقل ۲۰ دقیقه پس از پرداخت عوارض مقدور است. خروج از طریق کلیه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور مقدور است.» یعنی اگر قصد پرداخت آنلاین عوارض را دارید آن را تا لحظه آخر گذر از مرز هوایی به تاخیر نیاندازید.

عوارض خروج از کشور

بعد از خواندن پیام، روی گزینه OK کلیک کنید در مرحله بعدی صفحه تایید اطلاعات پرداخت نمایش داده می‌شود که در آن اطلاعات پرداخت و جزئیات آن آمده است. چنانچه از صحت و سقم اطلاعات وارد شده اطمینان دارید جهت تکمیل فرایند پرداخت عوارض خروج از کشور ۹۷، گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

در انتها صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی شرکت پرداخت الکترونیک سداد باز خواهد شد که می بایست برای پرداخت مبلغ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید:

  • شماره ملی باید متعلق به فرد مسافر باشد.
  • حتماً ایمیل معتبر و فعال خود را وارد کنید.
  • در انتخاب نوع خروج دقت کنید.
  • پس از پرداخت امکان تغییر اطلاعات یادشده وجود ندارد.
  • برای اطمینان بیشتر، رسید پرداخت عوارض خود را در فرودگاه و در گیت پلیس به همراه داشته باشید. چرا که  اطلاعات پرداخت مسافرین پس از ۲۰ دقیقه در سامانه پلیس گذرنامه ثبت می شود و در پرداخت های آنلاین نیازی به ارائه رسید کاغذی نیست. کافی است در صورت نیاز کد عبور درج شده در پیامک ارسالی را به افسر گذرنامه ارائه کنید.
  • در صورت ثبت تلفن همراه، پیامکی حاوی نتیجه تراکنش برای شما ارسال خواهد شد.

ضمن اینکه پس از تکمیل فرآیند خرید و پرداخت عوارض خروج از کشور ۹۷ شماره پیگیری و کد عبور اعلام شده را جهت پیگیری نزد خود نگهداری کنید زیرا هنگام بررسی پاسپورت مامور مرز هوایی آن را از شما خواهد خواست.

حتما بخوانید:  عوارض خروج از کشور زمینی
مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments