عوارض خروج از کشور ۹۸

عوارض خروج از کشور ۹۸ تعیین شد

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

در روزهای پایانی سال ۹۷ هستیم  و مطابق هر سال اغلب هموطنان قصد دارند در ایام تعطیلات به مسافرت‌های داخلی و خارجی بروند.

معمولا یکی از مراحلی که  منقاضیان سقر به خارج از کشور باید طی کنند پرداخت عوارض خروج از کشور است. 

عوارض خروج از کشور درواقع هزینه‌ای است که در زمان خروج از کشور دریافت می‌شود. هزینه هایی همچون عوارض پرواز در بیشتر نقاط دنیا وجود دارد. ولی تعداد کمی از کشورها مثل ایران و ترکیه علاوه بر عوارض پرواز، عوارض خروج نیز از شهروندان دریافت می‌کنند.

عوارض خروج

 

عوارض خروج از کشور برای سال ۹۸، ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شد

بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸، عوارض خروج از کشور ۹۸ برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. بر اساس لایحه بودجه سال ۹۸، پرداخت عوارض خروج از کشور سال ۹۸ مسافران برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل ۱۱۰ هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرزهای هوایی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مرزهای زمینی و دریایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

عوارض خروج از کشور سال ۹۸

بر اساس این لایحه، عوارض خروج زائران عتبات عالیات (زائران اربعین) که از تاریخ ۲۴ شهریور ۹۸ تا ۱۲ آبان ۹۸ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج شوند از پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی ۹۸ معاف می‌شوند.

 

نکات قابل توجه:

  • سن مسافرین تأثیری روی مبلغ عوارض خروج ندارد. بنابراین عوارض خروج از کشور برای کودکان تفاوتی با بزرگسالان ندارد.
  • سفرهای زیارتی شامل ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض می شود. 
  • دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی ، دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجوئی)، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می شوند ، همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی، از پرداخت عوارض خروج از کشور مستثنی هستند.
  • عوارض خروج از کشور برای ترکیه و سایر کشورهای همسایه شامل تخفیف نمی‌شود جز در سفرهای زیارتی.
     
     مطالب مرتبط: عوارض خروج از کشور زمینی

این ارقام برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب پرداخت عوارض خروج از کشور سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل آن تغییری نخواهد داشت. برای اطلاع از جدول عوارض خروج از کشور را اینجا ببینید.

بر اساس لایحه بودجه تعرفه صدور، تعویض و تمدید گذرنامه برای تمامی سنین مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments