پیش بینی آلودگی هوای اهواز

شاخص آلودگی هوای اهواز

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

علت آلودگی هوای اهواز چیست؟

چندین سال است که اهواز هم دوشادوش تهران و چند شهر بزرگ دیگر در خط مقدم آلودگی هوا قرار دارد و حتی گاهی آلودگی هوای اهواز از تهران هم پیشی می‌گیرد. طی سالهای اخیر آلودگی هوای اهواز به حدی مخاطره‌آمیز رسیده است و بیش از پیش نفس این شهر را گرفته. شدت آلودگی آسمان اهواز حتی گاهی انجام فعالیت روزمره را نیز دشوار کرده است.

علت آلودگی هوای اهواز برخلاف دیگر شهرهای بزرگ ایران، تردد وسایل نقلیه و وجود کارخانه‌های صنعتی نیست، و عموما علت آلودگی هوای اهواز گرد و غبار و ریزگردهایی ست که از کشورهای همجوار به این شهر منتقل می‌شود. در واقع علت آلودگی هوای اهواز وجود کانون‌های ریزگرد در کشورهای عراق و عربستان است که عدم مدیریت آن منجر به آلودگی هوای اهواز شده است.

 

شاخص کیفیت هوای اهواز

در ارتباط با نقشه آلودگی هوای اهواز نمی‌توان آلوده ترین نقطه اهواز را به صورت دقیق معرفی کرد. چرا که تمامی قسمت‌های این شهر در نقشه آلودگی هوای اهواز از لحاظ میزان آلودگی تفاوت چندانی با هم ندارند.

مطالب مرتبط: وضعیت آلودگی هوای تهران را از اینجا و وضعیت هوای اصفهان را از اینجا ببینید. شهروندان مشهدی برای مشاهده وضعیت هوای مشهد اینجا کلیک کنند.

شاخص کیفیت هوای اهواز

شاخص کیفیت هوای اهواز امروز و شاخص کیفیت هوای اهواز در طی روزهای آینده را می‌توانید از طریق وبسایت‌های سنجش آلودگی هوا و همینطور برنامه‌های موبایلی مخصوص این کار مشاهده کنید. شهروندان محترم اهواز و اهالی شهرهای خوزستان، جهت اطلاعات بیشتر و پیش بینی آلودگی هوای اهواز می توانند به سامانه پایش کیفی هوای کشور مراجعه نمایند.

همچنین متقاضیان پیش بینی آلودگی هوای اهواز علاوه بر استفاده از سامانه پایش کیفی هوای کشور می‌توانند در هر لحظه میزان آلودگی هوای اهواز را از اپیلیکیشن کیفیت هوا مشاهده کنند. بخش سنجش کیفیت هوا یکی از بخش‌های اپلیکیشن کارپرداز است که به راحتی می‌توانید با نصب اپلیکیشن از همین‌جا از آن استفاده کنید:

 دانلود کارپرداز

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments