کارت هوشمند سوخت

پیگیری کارت سوخت

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

پیگیری کارت سوخت

از جمله روش‌های پیگیری کارت سوخت و مطلع شدن از آخرین وضعیت آن مراجعه به سامانه کارت سوخت و ثبت اطلاعات لازم در این سامانه است.

علاوه بر این شما می‌توانید برای پیگیری کارت سوخت از روش پیامکی استفاده کنید. برای این کار شماره VIN را از روی کارت ماشین خود، به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ پیامک کنید.

پیگیری کارت سوخت

شماره تلفن پیگیری کارت سوخت

هم اکنون ۳۰ اپراتور، آماده پاسخگویی به سوال های هموطنان از ساعت ۸ تا ۲۴ آماده هستند.

آن دسته از مالکین خودرو که تاکنون کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند برای پیگیری آخرین وضعیت کارت هوشمند سوخت خودرو خود از طریق تماس با تلفن ۸۸۶۷۵۱۵۰ یا مراجعه به سایت اینترنتی www.epolice.ir  و یا ارسال شماره پلاک خودرو به صورت پیام کوتاه (sms) به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۰ اقدام کنند.

حتما بخوانید:  هر آنچه که باید از کارت سوخت 98 بدانیم

دریافت کارت سوخت

اگر هنوز برای دریافت کارت سوخت ثبت نام نکرده‌اید. بهتر است جهت ثبت نام و دریافت کارت سوخت به درگاه ملی خدمات دولت همراه مراجعه کنید.

البته افزون بر روش‌های گفته شده ثبت نام و دریافت کارت سوخت از طریق شماره گیری کد #۴* و یا مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ هم امکان پذیر است.

 

دریافت کارت سوخت

 

کارت سوخت المثنی

کارت سوخت المثنی که جهت بامفقود شدن کارت سوخته اولیه صادر می‌شود به مدارکی نیاز دارد. جهت پیگیری کارت سوخت گمشده و دریافت کارت سوخت المثنی وجود مدارکی همچون اصل و کپی کارت و سند خودرو، شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو و یا وکیل وی در کنار آدرس کامل پستی و کنونی مالک لازم است. لازم به ذکر است پیگیری کارت سوخت المثنی برای خودروهای با پلاک قدیمی مقدور امکان پذیر نیست.

اما توجه داشته باشید که در طرح جدید ثبت نام کارت سوخت برای کلیه خودروها، نیازی به اقدامات قبل نیست به راحتی می‌توانید مانند مثل مالکان خودرو کارت سوخت خود را از طریق یکی از کارت‌های بانکی‌تان فعال کنید.

در واقع در طرح ثبت نام کارت سوخت، هیچ فرقی بین کسانی که می‌خواهند برای اولین کارت سوخت دریافت کنند و کسانی که کارت سوختشان را گم کرده‌اند وجود ندارد.

دریافت کارت سوخت

 

ثبت نام کارت سوخت

اطلاعات مورد نیاز جهت درخواست کارت سوخت به این شرح است:

۱- شماره تلفن همراه به نام مالك وسیله نقلیه

۲- كد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت كد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودكار نمایش داده می شود)

۳-اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی کارت وسیله نقلیه مندرج در ذیل باركد پشت كارت وسیله نقلیه متقاضی) یا شماره VIN

۴- انتخاب یكی از شماره‌های ۱۶ رقمی كارت بانكی متقاضی كه به صورت خودكار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. (صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت، به عنوان مثال ۶۰۳۷۹۹****۲۲۱۳، نمایش داده می‌شود.)

۵-پس از ورود اطلاعات ، پیامکی از سرشماره MGOV مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی درخواست کارت سوخت خواهد رسید كه تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

۶- نحوه‌ی فعال‌سازی کارت سوخت شما و استفاده‌ی آن در جایگاه‌های سوخت در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments