گوشی مسافری

سامانه همتا چیست

( آخرین به روزرسانی : 21/08/28 )

سامانه همتا درواقع برای ثبت تلفن‌های همراه و اصطلاحا رجیستری گوشی راه‌اندازی شده است. برای ثبت تلفن همراه در سامانه همتا از روش‌هایی مثل سایت سامانه همتا، کد دستوری USSD و اپلیکیشن کارپرداز می‌توان استفاده کرد. البته برای استفاده از بعضی ویژگی‌های این سامانه مثل انتقال مالکیت سیم‌کارت لازم است در سایت آن ثبت‌نام کنید.

حتما بخوانید:  نحوه افزودن دستگاه به سامانه همتا

نکات مهم در مورد سامانه همتا رجیستری

بعد از خرید گوشی هوشمند اگر از قاچاق نبودن آن مطمئن نیستید اطلاعات آن را در سامانه همتا به ثبت برسانید. انجام این کار بسیار ساده است.  بهترین روش برای انجام این کار استفاده از کد USSD اختصاصی سامانه همتا است.  شما می‌توانید جهت استعلام اصالت آن و رجیستري گوشی، شناسه‌ی ۱۵ رقمی IMEI روی جعبه را بدون فاصله به شماره‌ی ۷۷۷۷ پیامک کنید یا از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب اصالت آن را استعلام کنید.

حتما توجه داشته باشید که پاسخ دریافت شده پیامکی با شماره سامانه‌ی همتا رجیستری (۷۷۷۷) باشد. در این پیامک اطلاعاتی مثل نام و مدل گوشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید با گوشی در حال خرید تطابق داده و از اصالت آن اطمینان کسب کنید.

البته طی کردن تمامی مراحل ذکرشده با استفاده از اپلیکیشن کارپرداز قابل انجام است. اپ کارپرداز را می‌توانید از همین جا دریافت کنید:

 دانلود کارپرداز

شماره سامانه همتا

شماره سامانه همتا برای پاسخ به پرسش‌های مربوط به طرح رجیستری ایجاد شده است. کسانی که موفق به تماس با شماره سامانه همتا (۰۹۶۳۶۶) نمی‌شوند، می‌توانند مشکلات خود را از طریق ایمیل mailto:hamta@ntsw.ir بیان کنند.

کد فعال‌سازی گوشی چیست؟

کد فعال‌سازی در واقع همان کد یک‌بار مصرف شش‌رقمی موجود در داخل جعبه گوشی است. با استفاده از کد فعال‌سازی شما می‌توانید حق مالکیت گوشی را به سیم‌کارت خاصی بدهید. به عبارتی برای رجیستری گوشی وجود این کد لازم است.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments