افزایش حقوق کارمندان

میزان مالیات بر حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

طبق صحبت‌های جلال میرزایی عضو کمیسیون تلفیق بودجه در رابطه با مالیات بر حقوق کارمندان و کارگران سال در ۹۸ تاکنون تصمیمی برای افزایش پلکانی حقوق کارکنان گرفته نشده است. طبق صحبت‌های ایشان دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ پیشنهاد کرده تا  افزایش حقوق کارگران رشد ۲۰ درصدی داشته باشد؛ که این موضوع باید در کمیسیون بررسی‌شده و تصمیم‌گیری درباره این موضوع نهایی شود.

همچنین میرزایی از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون تلفیق برای میزان مالیات بر حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸خبر داد و در ادامه گفت دولت در لایحه پیشنهاد خود سقف معافیت مالیاتی برای حقوق کارگران و کارمندان همچون سال گذشته در نظر گرفته است. این مبلغ سال گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

طبق اظهارات نماینده مردم ایلام در مجلس نمایندگان پیشنهاد داده‌اند تا سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت ۲ میلیون و پانصد هزار تومان در نظر گرفته شود. همچنین در ادامه اعلام کرد: پیشنهاد شده تا افرادی که بین ۲ میلیون و پانصد هزار تا ۱۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند ۱۵ درصد مالیات پرداخت کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور افزود: پیشنهاد شده افرادی که بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دریافتی دارند ۲۵ درصد و افرادی که با حقوق بالای ۱۵ میلیون ۳۵ درصد مالیات پرداخت کنند.

این پیشنهاد در لایحه دولت ذکر نشده است به همین دلیل کمیته‌ای که تشکیل شده وظیفه دارد این پیشنهاد را بررسی کرده و به کمیسیون تلفیق ارائه کند تا به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

 

عیدی سال ۹۸ کارمندان و بازنشستگان

در پایان هرسال بر اساس قانون مصوب مجلس، کارفرمایان باید حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به‌عنوان عیدی و پاداش آخر سال به کارگرانشان بدهند. با این وجود مبلغ عیدی سال ۹۸ کارمندان و بازنشستگان تاکنون به صورت دقیق اعلام نشده است. ولی به‌طور کلی مبلغ عیدی بر اساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان حساب می‌شود. طبق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هرسال ۵۰۰۰ است و ضمن اینکه هیات وزیران هرساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و مبلغ عیدی سال ۹۸ کارمندان و بازنشستگان از ترکیب این دو تعیین می‌شود. با تمام این تفاصیل مبلغ نهایی عیدی در روزهای پایانی سال توسط هیات وزیران نهایی خواهد شد.

عیدی سال ۹۸

منبع: ایسنا

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments