سهیمه‌بندی بنزین

جدیدترین طرح سهمیه‌بندی بنزین

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

احتمالاً جدیدترین طرح سهمیه‌بندی بنزین در این جمله خلاصه خواهد شد: هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین!

 

طرح سهمیه‌بندی بنزین

طراح طرح سهمیه‌بندی بنزین در این خصوص گفت: ما در نظر داشتیم اگر قرار بر سهمیه‌بندی بنزین باشد ارزش اصلی به اشخاص تعلق گیرد نه به خودرو و سرمایه. با توجه به صدور مجدد کارت سوخت احتمالاً نظر دولت این است که به ازای هر کارت سوخت سهمیه بنزین داده شود، ولی ما پیشنهاد می‌کنیم سهمیه را به خودرو ندهید، بهتر است سهمیه بنزین بر اساس کد ملی به سرپرست خانوار اختصاص یابد. حتی اگر آن خانواده خودرو نداشته باشد.

 

طرح سهمیه‌بندی بنزین

 

قیمت روز بنزین 

حسینعلی حاجی دلیگانی در ادامه افزود: بنزین هزارتومانی بر اساس فوب خلیج‌فارس بین ۵۰ تا ۵۵ سنت قیمت دارد بنابراین  قیمت روز بنزین حدود شش هزار تومان می‌شود. در این صورت خریداران یک لیتر بنزین هزارتومانی پنج هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. ما می‌گوییم این یارانه باید به فقرا داده شود.

طراح سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرد طبق بررسی‌ها ۲۰ درصد مردم خودرو و موتور سیکلت ندارند در مقابل ۲۰ درصد مردم بیش‌تر از بنزین سهمیه مصرف دارند. هدف ما سرشکن شدن این ۲۰ درصد سهمیه اضافه بر روی آن ۲۰ درصد قبلی است. در چنین شرایطی اگر قیمت بنزین افزایش هم پیدا کند نه‌تنها به ضرر قشر ضعیف نخواهد بود ‌ بلکه به نفع آن‌ها است، به این دلیل که با افزایش قیمت بنزین مابه‌التفاوت دریافتی این افراد بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخبار و شایعه‌ها درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین

طبق گفته ایشان طرح سهمیه‌بندی بنزین پیش‌بینی‌شده که به ازای هر کد ملی روزانه یک لیتر به‌حساب سرپرست خانوار واریز شود؛ مثلا یک خانواده‌ چهار نفره در ماه ۱۲۰ لیتر بنزین سهمیه دارند و اختیار مصرف آن دست خودشان است. این سهمیه‌ها قابل انتقال بوده و اشخاص می‌توانند سهمیه خود را به قیمت آزاد بفروشند و یا حتی صادر کنند.

پیشنهاد دیگر اینکه که وزارت نفت سامانه‌ای برای بورس معاملات بنزین ایجاد کند. ما فکر می‌کنیم اجرایی شدن این طرح صرفه‌جویی در مصرف بنزین را نیز به دنبال خواهد داشت، چرا که مابه‌التفاوت میزان مصرفی بنزین به‌حساب خود شخص می‌رود و طبیعتا افراد به دنبال صرفه‌جویی در مصرف بنزین خواهند بود.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments