طرح سهمیه‌بندی بنزین

اخبار و شایعه‌ها درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

اخبار و شایعه‌ها درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین توسط علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی رد شد.

آقای لاریجانی یکشنبه هفت بهمن در جلسه علنی مجلس اعلام کرد شایعه‌هایی مطرح‌شده که قرار است مجلس بنزین را سهمیه‌بندی کرده و هرروز یک لیتر بنزین به افراد بدهد. رئیس مجلس در ادامه افزود: این موضوع به‌هیچ‌وجه درست نیست و هنوز تصمیمی در رابطه با این موضوع گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین طرح سهمیه‌بندی بنزین

باوجود گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا درباره احتمال سهمیه‌بندی بنزین و یا افزایش قیمت آن مطرح‌ شده است دولت اعلام کرده تصمیمی برای سهمیه‌بندی و یا دو نرخی کردن بنزین ندارد.

 

مصرف بنزین در ایران

با توجه به اینکه مصرف بنزین در ایران به بالاترین حد ممکن رسیده ولی آمار مصرف  سوخت حدود هفت ماه است که اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. ضمن اینکه بخشی از بنزین کشور به خاطر اختلاف قیمت به‌صورت قاچاق به کشورهای همسایه فروخته می‌شود.

متاسفانه و یا خوشبختانه بهای سوخت در ایران کمتر از کشورهای اطراف است و این اختلاف باعث شده بنزین و گازوئیل به این کشورها قاچاق شود.

بر همین اساس تعدادی از اعضای مجلس طرح‌هایی برای مقابله با این وضع مثل طرح سهمیه‌بندی بنزین پیشنهاد کرده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده اصولگرا طراح طرح سهمیه‌بندی بنزین روزانه  است که مطابق آن یک لیتر بنزین به هر ایرانی در روز تعلق خواهد گرفت.

احمد امیرآبادی فراهانی دیگر نماینده اصولگرای مجلس نیز طرحی را ارائه کرده است به این صورت  که ٢۴ لیتر بنزین به هر ایرانی دارای کد ملی اختصاص داده می‌شود؛ هر دو طرح مذکور در مجلس یا مخالفت‌هایی روبرو شده‌اند.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments