طرح ترافیک 98

جزییات طرح ترافیک ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

اولین خبر از طرح ترافیک ۹۸ در رابطه با ترکیب هفت اقدام و پیشنهاد برای بهتر شدن نسخه طرح ترافیک سال ۹۷ است؛ که در صورت اجرایی شدن، طرح ترافیک ۹۸ نسخه‌ای بهتر در مقایسه با سال جاری خواهد بود. تعدادی از این پیشنهادهای طرح ترافیک ۹۸ کارشناسی بوده و برخی دیگر در مدیریت شهری طراحی‌شده است.

شهریار افندی زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری  اخیرا اعلام کرد که در سال ۹۸ طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نمیشود و تنها طرح زوج و فرد برقرار خواهد بود.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح کامل ترافیک در پنجشنبه های سال ۹۸ اجرا نخواهد شد، تصریح کرد: البته با اجرای محدوده حلقه دوم (طرح زوج و فرد) در سال جدید،در روزهای پنجشنبه از ۶:۳۰ صبح تا ۱۳ اجرا میشود و درصورت تردد، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود.

همچنین طرح زوج و فرد ۹۷ به طرح کنترل آلودگی هوا در سال ۹۸ تغییر نام پیدا کرده است.

حتما بخوانید:  همه چیز درباره طرح ترافیک 98

لغو طرح زوج و فرد سال ۹۸

درحالی‌که انتظار می‌رفت سال ۹۸ محدوده‌ی طرح ترافیک تمامی مناطق تحت پوشش طرح زوج و فرد را نیز در بربگیرد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که شاید در سال ۹۸ طرح زوج و فرد به‌طور کلی لغو شود.

طبق صحبت‌های رییس پلیس راهنمایی و رانندگی طرح لغو طرح ترافیک زوج و فرد سال ۹۸ پیشنهاد شهرداری تهران است. بر اساس این طرح فروش کارت شارژ جایگزین طرح ترافیک می‌شود. همچنین بر اساس این طرح، پیشنهادشده که طرح زوج و فرد پولی شود. البته در حال حاضر این طرح در مرحله بررسی است. چرا که هنوز ابهاماتی مثل مشخص نبودن میزان تقاضای سفر روزانه شهروندان، فشاری که به معابر پیرامونی زوج و فرد با پولی کردن این محدوده وارد می‌شود و … وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری توضیح داده است: اخیرا مطالعات در خصوص طرح زوج و فرد نشان داده که طرح مذکور اشتباه بوده و در بلندمدت علاوه بر این‌که آلودگی هوا را کاهش نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود مردم به سمت خرید خودروی ارزان‌قیمت اما با پلاک مخالف گرایش پیدا کنند؛ که این امر موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود؛ بنابراین مطالعات ثابت کرده که برای کاهش آلودگی هوا لازم است طرح زوج و فرد لغو شود.

 

با تمام این تفاصیل آخرین پیشنهاد کارشناسان برای تکامل طرح ترافیک ۹۸ و طراحی نسخه بهتر برای اجرا در سال آینده، این است که باید همچون تجربه دیگر کشورهای موفق در زمینه وضع عوارض تردد، ارقام پیش‌بینی شده برای تردد در محدوده طرح ترافیک بر اساس تعداد دفعات تردد تعریف شود. به این ترتیب افرادی که در تمام ساعات اجرای طرح ترافیک در این محدوده پیمایش دارند، عوارض بیشتری نسبت به کسانی که پیمایش کمتری دارند خواهند پرداخت. همچنین خوب است نقشه محدوده طرح ترافیک با توجه به شرایط روز ترافیکی مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت نیاز اصلاح شود.

 

طرح ترافیک

آخرین وضعیت اعتبار مجوز‌های طرح ترافیک ۹۷

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: تا زمان اجرای طرح جدید، افرادی که با استفاده از مجوز سال ۹۷ در محدوده طرح تردد می‌کنند، توسط پلیس جریمه نخواهد شد.

علی عالی، مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اتمام اعتبار مجوز‌های تردد در محدوده طرح ترافیک در سال ۹۷ و همچنین فرا رسیدن سال ۹۸ اظهار کرد: تا زمان اجرای طرح جدید در سال ۹۸، تمامی دارندگان مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد، می‌توانند همچون سال ۹۷ در این محدوده تردد کنند.

 

بدین ترتیب تا زمان اجرای طرح جدید، افرادی که با استفاده از مجوز سال ۹۷ در محدوده طرح تردد می‌کنند، توسط دوربین پلیس جریمه نخواهد شد.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments