ارسال پیامک بدهی عوارض به شهروندان

توضیحات شهرداری در مورد ارسال پیامک بدهی عوارض به شهروندان

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد ارسال پیامک‌ بدهی عوارض به شهروندان توضیحاتی را ارائه کرد.

علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در مورد ارسال بدهی عوارض به شهروندان محدوده در محدوده طرح ترافیک گفت: باوجود اطلاع‌رسانی هنوز تعدادی از شهروندان نسبت به لزوم شارژ حساب خود در سامانه «تهران من» بی‌اطلاع هستند و در همین حین در محدوده طرح ترافیک و غیرمجاز تردد می‌کنند. به همین دلیل جریمه می‌شوند.

حتما بخوانید:  خرید طرح ترافیک با my.tehran.ir

پیامک‌های ارسالی از طرف شهرداری برای بدهکاران پیامک ارسال شد تا اطلاع یابند که بدهی عوارض در حساب پلاک خودروی آن‌ها لحاظ شده است.

علی پیرحسین‌لو بابیان اینکه برای پیامک توقیف ارسال شد،‌ گفت: برای بدهکاران بالای یک‌میلیون تومان نیز پیامکی ارسال شد که اگر ظرف ۱۰ روز کاری بدهی بالای یک‌میلیون تومان خود را پرداخت نکنند، طبق ماده ۸ مصوبه شورای شهر در خصوص طرح ترافیک، برای وصول بدهی اقدام خواهد شد و اطلاعات خودروی آن‌ها نیز در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت. بر اساس مصوبات قانونی حتی به شهرداری تهران این اجازه داده شده است که از طریق صدور اجراییه نسبت به وصول بدهی اقدام کند.

حتما بخوانید:  استعلام و پرداخت عوارض شهرداری خودرو

پیرحسین‌لو بابیان اینکه طرح ترافیک ۹۷ با هدف تشویق به قانون‌گرایی به‌گونه‌ای طراحی شده است که افراد متخلف که تردد غیرمجاز دارند علاوه بر جریمه، عوارض نیز از آن‌ها دریافت شود.

 

اعتراض به  پیامک بدهی عوارض 

در ادامه افرادی که معتقد هستند تردد غیرمجاز نداشته‌اند ولی جریمه شدند می‌توانند وارد سامانه «تهران من» شده و از گزینه لیست ترددها استفاده کنند تا مشاهده کنند به ساعت، دقیقه و ثانیه، تردد آن‌ها توسط دوربین‌ها ثبت شده است. اگر باز هم قانع نشدند یا اشتباهی صورت گرفته بود، ما آماده‌ایم تا آنها را پیگیری کنیم.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کردند: داشتن طرح ترافیک به معنای عدم محاسبه عوارض نیست چراکه ممکن است در زمان ترددشان در محدوده، حسابشان شارژ نشده باشد و اعتبار موجود در حساب کارپرداز‌شان کافی نبوده باشد. با این حال، افرادی که فکر می‌کنند در محدوده تردد نداشته‌ و پیامک‌ بدهی عوارض نباید برایشان ارسال می‌شده، اعتراض خود را در بخش پشتیبانی سایت ثبت کنند تا در اسرع وقت به اعتراض آن‌ها پاسخ داده شود. در صورت صحت، اعتراضشان حتما پیگیری خواهد شد.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments