هزینه ارسال مرسولات پستی

 هزینه ارسال مرسولات پستی

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

طبق جدیدترین تعرفه‌های شرکت پست،  هزینه ارسال مرسولات پستی تا حداکثر ۱۰۰۰ گرم برای مسیرهای درون استانی با کارمزد ۱۱۰۰ تومان و برای مسیرهای برون‌استانی با کارمزد ۱۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود. ضمن اینکه برای مرسولات تا وزن ۲۰۰۰ گرم با رقم ۲۳۰۰ تومان برای مرسولات درون استانی و ۳۱۰۰ تومان برای مرسولات برون‌استانی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین نرخ خدمات پستی برای مطبوعات عادی تا ۲۰ درصد نرخ نامه عادی در رده‌های وزنی و مسافتی یک به یک و برای کارت‌پستال‌های فیزیکی تا ۵۰ درصد نرخ نامه‌های عادی در رده‌های وزنی و مسافتی محاسبه می‌شود؛ اما برای نامه‌ها و بسته‌های کوچک سفارشی نیز در وزن  ۵۰۰ گرم تا ۲۰۰۰ قیمت‌ها از ۳۲۰۰ تومان تا ۶۸۰۰ تومان متغیر است. در همین حوزه نرخ خدمات پستی برای مطبوعات سفارشی نیز تا ۴۰ درصد نرخ نامه و بسته‌های سفارشی در رده‌های وزنی و مسافتی محاسبه می‌شود.

هزینه ارسال مرسولات پستی امانتی نیز تا سقف ۵ کیلوگرم برای مسیرهای درون استانی ۵۸۰۰ و برون‌استانی ۸۳۰۰ تومان و بیشتر از ۵ کیلو نیز به‌تناسب هر کیلوگرم ۸۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. در مورد بسته‌های پیشتاز اما هزینه‌ها بیشتر می‌شود و هزینه ارسال بسته‌های پستی از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم از ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

هزینه پست ویژه شهری برای شهروندان تهرانی ۱۵ هزار، مراکز استان‌ها ۱۰ هزار و ۷۰۰ و شهرستانی‌ها ۷۵۰۰ تومان است این رقم در صورت افزایش هر یک کیلوگرم ۳۲۰۰ برای تهرانی‌ها، ۲۱۰۰ و ۱۱۰۰ تومان برای شهرستانی‌ها اضافه خواهد شد.

 

مرسولات پستی روشندلان

همچنین بر اساس اعلام post.ir در جهت مسؤولیت‌های اجتماعی و اجرای احکام اتحادیه جهانی پست،  هزینه ارسال مرسولات پستی روشندلان که از موسسه روشندلان به روشندل و بالعکس  در قالب سرویس ارسال عادی تا سقف ۷ کیلوگرم  از پرداخت کرایه پستی جز در موارد هوایی معاف هستند. ولی برای استفاده از سایر سرویس‌ها، هزینه پستی سرویس مربوطه از مشتری دریافت می‌شود.

حتما بخوانید:  استعلام مرسولات پستی

 

هزینه مرسولات پستی خارجی

ارسال بسته به خارج از کشور بسته به مقصد ارسالی از دو روش زمینی و هوایی ارسال می‌شود، به همین خاطر کشورهای مقصد برای ساده تر شدن محاسبه قیمت تمام‌شده در سه گروه قرار می‌گیرند.

کشورهایی همچون امارات، ترکیه،اردن، قطر، هندوستان، چک، کرواسی، لهستان، سریلانکا، افغانستان، اسلواکی، بلغارستان، پاکستان و ازبکستان در گروه اول  و کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، اندونزی، انگلستان، ایرلند، بلژیک، چین، تایلند، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس، فرانسه، فنلاند، نروژ، کره، قبرس، مجارستان، رومانی، روسیه، مالزی، یونان و قزاقستان در گروه دوم و کشورهای امریکا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند، کانادا، ونزوئلا، تایوان، شیلی، برزیل، مکزیک، آفریقا جنوبی و کلمبیا در گروه سوم قرار دارند.

 

مرسولات پستی خارجی در کارتون‌های مربوطه وزن‌کشی می‌شوند که در این میان وزن بسته‌ها از ۵۰۰ گرم آغاز تا ۱۰ کیلوگرم است و وزن‌ها به‌صورت یک کیلوگرمی تقسیم‌بندی شده‌اند.

محاسبه بسته‌ها به‌صورت زیر است(ریال):

هزینه مرسولات پستی خارجی

 

نرخ کارتن پلاست برای بسته های ارسالی

محاسبه بسته‌ها

 

 

پس از محاسبه ارقام بالا درنهایت باید هزینه کرایه پستی و پست، هزینه ارائه به گمرک، نرخ بیمه و مالیات بر ارزش‌افزوده با توجه به ارزش ذاتی بسته محاسبه و در پستخانه‌ها از افراد دریافت می‌شود.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments