اعتبار کارت های ملی غیرهوشمند

اعلام زمان اعتبار کارت های ملی غیرهوشمند

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

اعلام زمان اعتبار کارت های ملی غیرهوشمند

طبق صحبت‌های اخیر سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور کارت‌های ملی قدیمی تا ۲۹ اسفند امسال اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آن‌ها درنظرگرفته نشده است؛ بدین ترتیب دارندگان اعتبار کارت های ملی غیرهوشمند باید در یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال جاری برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کنند.

سیف‌الله ابو ترابی گفت: افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند و اعتبار کارت های ملی غیرهوشمند آن‌ها تا پایان امسال ۹۷ به پایان می‌رسد، اگر در زمان باقیمانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت‌نام کنند، کارت آن‌ها اعتبار خواهد داشت و می‌توانند تا زمان صدور کارت هوشمند ملی از کارت‌های قدیم خود استفاده کنند، در غیر این صورت زنجیره کارت ملی آن‌ها باطل می‌شود و نمی‌توانند هیچ نوع خدمتی را باکارت خود دریافت کنند.

حتما بخوانید:  امکان استفاده از کارت ملی هوشمند به جای کارت بانکی فراهم شد

همچنین کارت هوشمند ملی افرادی که پیش از ۲۹ اسفند سال ۹۶ صادرشده و برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، زنجیره کارت ملی قبلی آن‌ها باطل‌شده و باید برای دریافت کارت جدید هرچه زودتر مراجعه کنند.

سخن گوی سازمان ثبت‌احوال گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی هستند. ابو ترابی گفت: تاکنون بیش از ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مرحله تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر کارت صادرشده و تاکنون کارت‌های بیش از ۴۴ میلیون نفر از این تعداد ارسال‌شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.
هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ دریافت بیش از ۲۰ هزار تومان واریزی به خزانه و ۱۱ هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت تخلف محسوب می‌شود.

حتما بخوانید:  هزینه صدور کارت ملی هوشمند 98

 در نظر داشته باشید کارت هوشمند ملی برای تمام افراد بالاتر از ۱۵ سال صادر می‌شود.
ایشان در ادامه افزودند افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به‌طور رایگان پیش ثبت‌نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت‌نام را طی کنند. این دفاتر هزینه‌ای را برای پیش ثبت‌نام از آن‌ها دریافت خواهند کرد.
ابو ترابی ادامه داد: در مرحله ثبت‌نام از فرد اثرانگشت و عکس زنده گرفته می‌شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می‌شود.
صدور کارت هوشمند ملی درواقع موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال ۱۳۹۱ آغازشده است و بر اساس هدف‌گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
مهم‌ترین کارت هویتی افراد کارت هوشمند ملی است که باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام‌شده مراجعه کنند زیرا اثرانگشت آن‌ها به‌منظور احراز هویت آن‌هاست. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments