گوشی‌ مسافری

ثبت گوشی‌ مسافری فقط برای مسافر باز است

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

در روزهای اخیر سایت ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران حقیقی که ورود و خروج برای آن‌ها ثبت‌شده باز است و روی سایر گوشی‌هایی که به اسم مسافری وارد شده‌اند،‌ بسته و سایت ثبت گوشی‌ مسافری با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

هفته گذشته به‌این‌ترتیب درحالی‌که تمامی گوشی‌های غیررسمی واردشده به کشور در قالب گوشی‌ مسافری امکان ثبت در این سامانه را داشتند، پس از اعمال محدودیت تنها گوشی‌هایی که به‌واقع در سفر بوده‌اند و مسافر آن‌ها طبق اطلاعات گذرنامه ورود و خروج ثبت کرده است، قابل ثبت در این سامانه هستند.

حتما بخوانید:  نحوه افزودن دستگاه به سامانه همتا

طی روزهای اخیر مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از اینکه این سایت در آستانه شب عید بار دیگر روی دیگر گوشی‌ها نیز باز می‌شود یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

درحالی‌که این پرسش مهم بین فعالان بازار موبایل مطرح بود و ابهاماتی را درباره سرنوشت گوشی‌های به‌ظاهر مسافری ایجاد و امیدی در برخی دارندگان گوشی غیرمجاز برای قانونی کردن آن‌ها وجود داشت، کمیته اجرای طرح رجیستری اطلاعیه‌ای درباره ثبت گوشی مسافری را بازخوانی کرد.

بر اساس این اطلاعیه اعلام‌شده که با توجه به تغییرات ایجادشده در سایت ثبت دستگاه مسافری، مطابق گذشته هر دستگاهی که در گمرک ثبت‌شده و اطلاعات آن توسط گمرک برای همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکل و تاخیری در همتا ثبت‌شده و کد فعال‌سازی می‌گیرد.

بدین ترتیب کمیته اجرای رجیستري گوشی به‌طور رسمی و عملی اتصال سامانه گمرک به ناجا را برای احراز هویت مسافران واقعی اعلام کرد.

 

ثبت گوشی های مسافری در سامانه رجیستری آنلاین

سامانه ثبت گوشی های مسافری گمرک امکان اتصال آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) را فراهم کرد.

سامانه اطلاع رسانی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه: با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک می‌شود.

پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه می‌تواند از طریق درگاه‌های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments