پایه حقوق کارگران

جزییات پایه حقوق کارگران در سال ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

پایه حقوق کارگران در سال ۹۸  طبق توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار با افزایش حدود ۳۶.۵درصدی به یک‌میلیون و ۵۱۶هزار و ۱۰۰ تومان رسید. علاوه بر این  میزان مبلغ دریافتی یک خانوار کارگری با تعداد ۳.۳ نفر در ماه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش پیدا کرد، بر همین اساس میزان پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۰۰هزار تومان بیشتر شد.

نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشست ۲۷ اسفندماه ۹۷ آغاز شد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک‌میلیون و ۱۱۴هزار تومان سال گذشته به یک‌میلیون و ۵۱۶هزار و ۱۰۰ تومان در سال ۹۸ گرفتند.

با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار حداقل دستمزد سال آینده کارگران با افزایش حدود ۳۶٫۵درصدی به یک‌میلیون و ۵۱۶هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

همچنین در این نشست حق اولاد به‌ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال به ۱۵۱هزار و ۶۰۰ تومان، حق مسکن ۱۰۰هزار تومان، حق بن کارگری ۱۹۰ هزار تومان و پایه سنوات نیز ۷۰هزار تومان شد.

با توجه به این موارد، حداقل دریافتی یک کارگری با تعداد ۳٫۳ نفر در ماه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش یافت، بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۰۰هزار تومان بیشتر شد.در جلسه اول بهمن‌ماه ۹۷شورای عالی کار، با تصویب اعضای شورای عالی کار، حق مسکن کارگران با افزایش ۶۰هزارتومانی از ۴۰هزار تومان به ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.در صورت تصویب نهایی آن در هیأت دولت،  از فروردین‌ماه سال۹۸ حق مسکن در فیش‌ حقوقی همه کارگران مشمول قانون کار ۱۰۰ هزار تومان منظور خواهد شد.

 

حداقل دستمزد روزانه کارگران ۵۰۵٫۶۲۷ ریال

حداقل دستمزد ماهیانه ۱۵٫۱۶۸۸۲۲ ریال

حق اولاد یک فرزند ۱٫۵۱۶٫۸۸۲ ریال

 

حق اولاد دو فرزند ۳٫۰۳۳٫۷۶۴ ریال

پایه سنواتی ۷۰۰٫۰۰۰ ریال (به‌شرط داشتن یک سال سابقه)

حق مسکن ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

بن کارگری ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ ریال

حتما بخوانید:  دریافت فیش حقوقی مستمری تامین اجتماعی

جزییات سایر سطوح مزدی

دستمزد کارگران دارای «سایر سطوح مزدی» که حقوق پایه آن‌ها در سال جاری بیش از یک‌میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۶۰ تومان بود به‌صورت ترکیبی از درصد و رقم ریالی ثابت تعیین شد.

به‌این‌ترتیب دستمزد سایر سطوح مزدی نسبت به حقوق پایه سال جاری ۱۳درصد به‌اضافه دو میلیون و ۶۱۱هزار و ۴۸۲ ریال افزایش یافت.

منبع: اقتصاد نیوز

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments