حقوق بازنشستگان

اخبار جدید از افزایش حقوق بازنشستگان

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر با اشاره به اینکه در افزایش مستمری بازنشستگی اعلام کرد که در سال جاری دریافتی هیچ بازنشسته‌ای کمتر از ۱.۹ میلیون نیست.

علی‌اصغر بیات با اشاره به پیشنهاد افزایش مستمری بازنشستگی گفت: با توجه به اینکه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان، جمعیت قابل‌توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل موضوع افزایش حقوق سایر سطوح خصوصاً بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان بسیار حایز اهمیت است.

حتما بخوانید:  واریز یک ماه مستمری اضافه به سیل‌زدگان

به همین دلیل باید با توجه به مشکلات معیشتی و مقابله با اثرات و پیامدهای تورم موجود، حداکثر تلاش در راستای حفظ قدرت خرید و جلوگیری از آسیب‌پذیری بیشتر اقشار کم‌درآمد، به‌ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی صورت پذیرد.

علی‌اصغر بیات: تلاش‌های بسیاری در خصوص جلوگیری از آسیب‌پذیری بیشتر اقشار کم‌درآمد و مستمری‌بگیران کشیده شد و جلسات و نشست‌های کارشناسی و تخصصی متعددی با حضور همکارانم در کانون عالی برگزار شد.

حتما بخوانید:  واریز زودهنگام مستمری روستاییان و عشایر سیل‌زده

بیات بابیان اینکه در جلسه ۳ ساعته ای که با حضور سرپرست سازمان تامین اجتماعی و مدیران و کارشناسان آن برگزار شد بحث‌های طولانی، تخصصی و فشرده‌ای صورت گرفت و ۵ سناریو و پیشنهاد مختلف در این زمینه مطرح شد گفت: درنهایت با در نظر گرفتن همه ملاحظات، شرایط کلان و صرفه و صلاح، با بهترین الگو و مدل پیشنهادی موافقت شد.

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کشور گفت: الگوی نهایی پیشنهادی ما مصوبه شورای عالی کار بود که به عقیده بنده بهترین گزینه است.

همچنین مقرر شد حقوق سایر سطوح ازجمله بازنشستگان و مستمری‌بگیران ۱۳ به انضمام ۲۶۱ هزار تومان محاسبه و از اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت شود. این مصوبه پس از بررسی هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال می‌شود.

 

بیات گفت: قطعا این میزان افزایش حقوق بازنشستگان، جبران هزینه‌های ضروری ناشی از افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم را نمی‌کنند، بنابراین ما انتظار داریم اعمال سیاست‌های حمایتی و نگاه ویژه به این افراد مستمری بگیر، از حجم مشکلات آن‌ها کاسته شود و حتما پیگیر این موضوع از طرق مختلف خواهیم بود.

 

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند، گفت: بر اساس ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی حقوق و مستمری حداقل بگیرها ۳۶ و نیم درصد افزایش پیداکرده و از یک‌میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶ تومان به یک‌میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۲۳ تومان می‌رسد.

بیات: درنهایت با در نظر گرفتن موارد جانبی میزان حقوق سال ۹۸ بازنشستگان و مستمری بازنشستگی در سال جاری کمتر از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments