تامین اجتماعی

خرید سوابق بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

( آخرین به روزرسانی : 22/04/20 )

سازمان تامین اجتماعی راهکاری برای پر‌کردن خلا سوابق و خرید وقفه در سوابق بیمه را فراهم کرده است. ولی این امکان برای تمام افراد در کلیه سنین وجود ندارد. این راهکار برای کسانی که شرایط بازنشستگی را داشته و تنها مانع برای بازنشستگی آن‌ها کسری پرداخت بیمه بوده، ایجادشده است.

تنها سابقه قابل خریداری عبارتند از : کسری سابقه تا ده سال (جهت بازنشستگی با سن ۶۰ سال آقایان و سن ۵۵ سال خانم ها) و سابقه سربازی. مابقی خلا بیمه ای که به علت عدم اشتغال ایجاد شده قابل محاسبه و پرداخت نمی باشد.

شرایط استحقاق مستمری بازنشستگی: ۳۰ سال سابقه تمام و حداقل سن لازم برای مردان ۵۰ سال تمام و برای زنان ۴۵ سال ویا ۳۵ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و یا زنان با ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۴۲ سال سن، مشروط به اینکه به هنگام ارائه درخواست بازنشستگی یا ترک کار در کارگاه‌های مشمول قانون کار اشتغال داشته باشند می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

در این شرایط است که اهمیت استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی محرز می‌شود. چراکه ممکن است شخص متقاضی بازنشستگی تا سن میان‌سالی از عدم رد شدن سوابق بیمه توسط کارفرما بی‌اطلاع بوده و سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را در سال‌های ابتدایی پرداخت حق بیمه چک نکرده باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم  ۴ روش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی را مطالعه کنید.

 

شرایط خرید سوابق بیمه تامین اجتماعی

طبق بخشنامه ۶۵ فنی مستمری‌ها، مشمولین قانون تامین اجتماعی مردان با ۶۰ سال و زنان با ۵۵ سال سن و ده سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند و چنانچه کمتر از ۱۰ سال باشد متقاضی می‌تواند حق بیمه مابقی سنوات باقیمانده تا سقف ده سال را پرداخت و بازنشسته و به میزان سنوات سابقه مستمری دریافت نمایند.

همچنین کلیه مشمول قانون تامین اجتماعی مردان با ۶۰ سال و زنان با ۵۵ سال سابقه و حداقل بیست سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند و وفق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی با حداقل دستمزد سال بازنشسته شود.

کارمندان دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۹۶/۱/۱ می‌توانند وفق ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری درخواست بازنشستگی کنند.

 

 فرمول محاسبه مبلغ خرید سوابق بیمه 

روش محاسبه به این صورت شرح زیر است:

ریال ۱۶.۷۸۱۶.۹۶۲=۳۶۵*۳۶۵*۱.۳۹۳.۲۵۰*‎٪۳۳

۳۳‎٪ حداقل دستمزد روزانه ضربدر مدت‌زمان به‌روز

مشترک
اعلان
guest
12 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ملیحه محمد زمانی استکی
ملیحه محمد زمانی استکی
8 ماه قبل

من ۴۶ سال سن و ۱۲ سال سابقه کار دارم ام اس دارم و به علت باز سازی بخش سی سی یو از کار بیکار شدیمو به خاطر کمک پرستار بودن و داشتن مدرک قدیمی کار بهم نمیدند میشه منا باز نشسته کنید

ناصر
ناصر
8 ماه قبل

سلام من ۵۸ سال سن دارم حدود ۲۵سال هم سابقه بیمه آیا میتونم درخواست باز نشستگی دهم

آخرین ویرایش8 ماه قبل توسط ناصر
مرتضی
مرتضی
9 ماه قبل

سلام من ۴۹ سالم هست و با ۲۰ سال سابقه و شغل من سختی کار تعلق میگیرد برای بازنشسته شدن راهنمایی بفرمایید

vada
مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  مرتضی

سلام بستگی به شغل و شرایط شغل دارد باید به اداره کار مراجعه و درخواست بررسی دهید.

سید احمد رضا
سید احمد رضا
10 ماه قبل

با سلام. کارگری با سابق چهار سال و نیم منقطع . ایست قلبی منجر به فوت که مجموع سابقه قبل از فوتش ۲۸ روز بوده . متذکر میشوم که ایست قلبی سر کار اتفاق افتاد و با ۱۱۵ به بیمارستان اعزام شد ولی نیمه راه فوت کرد و هیچ گونه مستمری به همسر و سه فرزند صغیر زیر ۷ سال اختصاص داده نشد. کمکم کنید لطفا

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام
من تو شرکتی کار میکنم ک به دلیل پر بودن انبار چند روز از ماه کارگرهارو به خونه فرستاد
حالا اخر ماه شدو بیمه اون چند روز رو برای ما رد نکردن، در حالی که قرارداد ۳۱ روزه داشتیم
چیکار میتونم بکنم برای خلا بیمه ایم

vada
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام از بیمه پیگیری کنید.

حسن نیرومندی
حسن نیرومندی
2 سال قبل

سلام اینجانب حسن نیرووندی ۵۵ساله ام خدمت بیمه ۲۵سال و۱۰ماه است بیماری قند دارم چطوری میتونم بازنشست بشم چه اقدامی باید انجام بدم

vada
مدیر
2 سال قبل

سلام با ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا مشاوران تامین اجتماعی راهنمایی کنند.

شکیبا
شکیبا
4 سال قبل

سلام.به نظرمن قوانین سخت تامین اجتماعی باعث شده سازمان رو به ورشکستگی برود از جمله ارجحیت بیمه اجباری از بیمه اختیاری به خاطر این مسئله من مجبور شدم پول چهار ماهمو از بیمه پس بگیرم .و۴ماه خلا پرداخت بیمه داشتم.
دوم اینکه الان خانمی ۵۵سالشه و ۲۸ سال سابقه بیمه دارد خوب میتونه ۲سال سابقه را پولشو پرداخت کنه و با ۳۰سال پرداخت بازنشسته بشه که همچین امکانی نیست.اگه این کار میشد پول زیادی وارد سازمان میشد.

حسن
حسن
4 سال قبل

من ۲۵ سال سابقه بیمه دارم .چیکار کنم بازنشسته بشم سن ۴۸ سال