سهمیه گوشت

سهمیه گوشت و مرغ، شکر،روغن و برنج ماه رمضان اعلام شد

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: برای تنظیم بازار ماه رمضان در همه استان‌ها سهمیه گوشت قرمز و مرغ، شکر، روغن، گوشت قرمز برنج را اعلام کردیم و با نظارت و عرضه بیشتر، از پیش آمدن مشکل برای مصرف‌کنندگان جلوگیری کنیم.

وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان این محصول، نیاز داخلی را در جهت تغییر نیافتن قیمت تامین می‌کنند.

در این محصول مازاد تولید ایجادشده و ازآنجاکه هم باید به فکر مصرف‌کننده باشیم و هم تولیدکننده، اجازه دادیم این محصول صادر شود تا تولید برای تولیدکنندگان توجیه‌پذیر باشد و مرغداران کسب‌وکار خود را رها نکنند.

زمان راه‌اندازی سامانه سهمیه‌بندی کالاهای اساسی اینجا مشاهده کنید

قبادی: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ هزار تا هزار و پانصد تومان زیر قیمت واقعی است. بااین‌حال قیمت تخم‌مرغ افزایش نمی‌یابد.

همچنین حدود سی هزار تن برنج سهمیه ماه مبارک رمضان است که با تزریق آن به بازار قیمت این محصول تعدیل می‌شود.

قبادی افزود: قرار است برای کاهش و کنترل قیمت خرما، عرضه این محصول افزایش داده‌شده و در میادین تره‌بار نیز غرفه فروش ایجاد شود.

وی در رابطه با مرغ مازاد تولید کشور نیز اظهار داشت: برای رفع نگرانی تولیدکنندگان مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند و درزمانی که مازاد مصرف ایجاد شد این مرغ‌ها را به‌صورت یخ‌زده به بازار عرضه کند.

 

کاهش قیمت پیاز

دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت پیاز نیز گفت: قیمت این محصول حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در مقایسه با ابتدای سال افت داشته است ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر که در فصل برداشت این محصول صورت گرفت در پیاز به بازار وقفه ایجاد شد و این افت قیمت پیاز ادامه نیافت، بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با رسیدن این محصول به بازار قیمت آن نیز کاهش یابد.

قبادی با اشاره به واردات گوشت با ارز نیمایی نیز اظهار داشت: گوشت‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردشده همچنان در حال توزیع به جامعه هدف است و از سوی دیگر نیز واردات این محصول در شکل جدید با ارز نیمایی ادامه دارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: در حال حاضر نرخ ارز نیمایی برای واردات گوشت بین ۸ تا ۹٫۵ هزار تومان و قیمت متوسط گوشت لاشه قرمز در سطح کشور ۸۷ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: تنها ده درصد گوشت موجود در بازار وارداتی است و برای جلوگیری از رانت و مفسده و همچنین حمایت از تولید داخلی، ​ روش واردات گوشت با ارز نیمایی در پیش‌گرفته شد و مشکلی نیز برای تأمین گوشت موردنیاز کشور در حال حاضر وجود ندارد.

منبع: تسنیم

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments