بیمه تکمیلی رانندگان

جزییات بیمه تکمیلی رانندگان

( آخرین به روزرسانی : 19/08/10 )

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس تعهداتی که به رانندگان عزیز در سراسر کشور جهت برخورداری از خدمات بیمه تکمیلی درمان به صورت رایگان داده شد، و به یاری خداوند قرارداد بیمه تکمیلی درمان و حوادث رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌‌‌ای کشور فی مابین شرکت‌‌های بیمه گر و کانون انجمن‌‌های صنفی کارفرمایان مؤسسات و شرکت‌‌های حمل ونقلی داخلی کالای کشور صورت گرفت و  از ۴ اسفند ۹۷ ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان سنکین و تاکسی شهری آغاز شد.

گفتنی ات افراد مشمول بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ۹۰۰ هزار نفر از رانندگان به همراه همسر آن‌ها می باشند.

بر اساس این گزارش داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌‌‌ای اظهار داشت: قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان سنگین بین شرکت آتیه سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران و کانون انجمن‌‌های صنفی کارفرمایان مؤسسات و شرکت‌‌های حمل ونقل داخلی کالای کشور منعقد شده است.

 

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه درمان تکمیلی رایگان رانندگان

شماره شباء بانکی راننده

کارت ملی و شناسنامه همسر

تکمیل روند ثبت نام بیمه درمان تکمیلی رانندگان

در مرحله اول فقط رانندگان و همسران‌ با ارائه مدارک لازم تحت پوشش رایگان بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و در مرحله دوم تمامی اعضای خانواده‌های نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

 

سقف تعهدات در بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و بیمه عمر و حوادث آن‌ها:

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون تا سقف ۷ میلیون تومان، در بخش تعهدات تخصصی مثل جراحی قلب تا سقف ۱۴ میلیون تومان پوشش بیمه‌ای، در بخش هزینه‌‌های سرپایی نوع اول نظیر سونوگرافی و انواع اسکن‌ها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان، در بخش هزینه‌‌های پاراکلینیکی سطح ۲ نظیر اسپیرومتری و جراحی مجاز سرپایی تا سقف ۳۰۰ هزار تومان از سوی بیمه آتیه سازان حافظ پوشش داده می شود.

داریوش امانی همچنین از انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث گروهی جهت ۴۸۰ هزار نفر از رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌‌‌ای کالا خبر داد و افزود: این قرارداد فی مابین شرکت بیمه زندگی خاورمیانه و شرکت کانون انجمن‌‌های صنفی کارفرمایان مؤسسات و شرکت‌‌های حمل ونقل داخلی کالای کشور منعقد شده است و هریک از بیمه شدگان مشمول خدمات سرمایه بیمه‌‌‌ای به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای فوت و ۵ میلیون تومان برای حوادث شغلی می شوند.

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون شامل شماره شبای حساب بانکی راننده و مشخصات شناسنامه‌‌‌ای همسر (کارت ملی و شناسنامه) می باشد.

حتما بخوانید:  جزییات بیمه درمان در ایران

جزییات بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی شهری

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ضمن بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲هزار راننده تاکسی برای استفاده از مزایای بیمه تکمیلی درمان ثبت نام کرده‌اند، آخرین مهلت رانندگان برای ثبت‌نام را تا پایان فروردین‌ ۹۸ اعلام کرد.

مرتضی ضامنی، با اشاره به اینکه ثبت‌نام رانندگان تا پایان فروردین ماه جاری جمع بندی می‌شود این در حالیست که برای اجرای بیمه‌تکمیلی باید تعداد ثبت‌نامی‌ها به حدنصاب مدنظر برسد تا بیمه تکمیلی درمان رانندگان و خانواده‌هایشان نهایی و اجرایی شود گفت: حق‌بیمه تکمیلی رانندگان ماهانه ۴۵ هزار تومان به ازای هر فرد خانوار است.

ضامنی: رانندگان تاکسی به همراه اعضای خانواده‌هایشان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر هستند که باید بخ طور تقریبی  یک ششم از این جمعیت برای ثبت نام بیمه تکمیل درمان اقدام کنند، تا این بیمه نهایی و اجرایی شود، بنابراین رانندگان باید برای ثبت‌نام به سامانه بیمه تکمیلی رانندگان به آدرس IRTUSAN.IR مراجعه و جهت تکمیل پرونده اقدام کنند.

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

 

 

بیمه تکمیلی رانندگان شامل چیست؟

در بسته بیمه تکمیلی رانندگان  ۱۸ خدمت تعریف شده است؛ به عنوان مثال هزینه‌های جراحی تخصصی تا سقف ۱۴ میلیون تومان، هزینه‌های اعمال زایمان طبیعی و سزارین ۲میلیون تومان، جبران هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم یک میلیون تومان و …به بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور همچنین به نحوه پرداخت اقساط بیمه نیز اشاره کرد و گفت: هنگامی که رانندگان تشکیل پرونده می‌دهند و بیمه‌نامه‌های آنهاصادر می‌شود، توسط بانک شماره کارت مجازی به‌آنها پیامک و اقساط آنها مشخص می‌شود و آنها می‌توانند به صورت اینترنتی یا با مراجعه به شعب نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

هچنین رانندگانی که خوش حساب اگر اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، پیامکی به آنها ارسال می شود که در صورت تایید به صورت اتوماتیک بیمه‌نامه‌های مد نظرشان اعم از بیمه تکمیلی، شخص ثالث و …صادر خواهد شد.

مرتضی ضامنی در ادامه به بیمه شخص ثالث نیز اشاره کرد و گفت: داد: رانندگان تاکسی باید برای ثبت نام بیمه‌های شخص ثالث و سایر بیمه‌های مورد نیاز، به نمایندگی‌هایی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کنند تا بدون مراجعه به بانک تشکیل پرونده انجام شود و با یک فقره چک بدون ضامن گشایش اعتبار صورت گیرد و بیمه نامه‌های خود را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments