نرخ موبایل

گوشی ارزان می‌شود! + جزئیات

( آخرین به روزرسانی : 19/11/12 )

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه از کاهش ۲۰ درصدی نرخ موبایل خبر داد و گفت: با کاهش نرخ دلار نرخ موبایل نیز در بازار ارزان شده است. برخی برندها نیز با کاهش نرخ ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان مواجه هستند.

بازار موبایل همانند هر صنف دیگری سوت و کور است. فعلا تقاضایی برای خرید این کالا در بازار وجود ندارد.

البته نرخ کالاهایی همچون موبایل آن قدر بالاست که مردم دیگر تمایلی به خرید موبایل نو ندارند و ترجیح می‌دهند از تلفن همراه قدیمی خود استفاده کنند.

با افزایش نرخ دلار و نوسان آن نرخ موبایل نیز به طور فزاینده‌ای گران شد؛ این در حالی است که اواسط خرداد ماه فلاح جوشقانی، رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه به مردم نوید داد که نرخ موبایل ظرف دو ماه آینده ۲۰ درصد ارزان می‌شود. حالا مهلت مقرر به سر رسیده و فعالان بازارنیز ضمن تایید کاهش ۲۰ درصدی نرخ موبایل می‌گویند که بخشی از علل بالا بودن نرخ گوشی‌های تلفن همراه به علت کمبود تعداد گوشی بوده که اکنون امکان واردات گوشی‌های همراه به صورت تجاری فراهم شده است.

حتما بخوانید:  قیمت گذاری گوشی دست دوم و استعلام قیمت

تقاضا برای خرید موبایل کاهش یافت

در همین حال، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی درباره اینکه آیا با کاهش نرخ ارز نرخ موبایل ارزان شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با کاهش نرخ دلارنرخ موبایل نیز در بازار ارزان شده است. برخی برندها نیز با کاهش نرخ ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان مواجه هستند. البته این روزها تمایل مردم هم به سمت خرید گوشی‌های تلفن همراه ارزان نرخ و برندهای چینی سوق پیدا کرده است.

 

قیمت موبایل تا ۲ ماه دیگر ۲۰ درصد ارزان می‌شود

افشار فروتن لاریجانی درباره وضعیت واردات موبایل اظهار کرد: درحال‌حاضر رجیستر گوشی‌های تلفن همراه در حال انجام است؛ همچنین سامانه همتا نیز برای ثبت سفارش واردات نیز فعال و در عین حال ستاد تنظیم بازار مداما در حال رصد این بازار است. خوشبختانه طی دو ماه گذشته تمام موانع در راستای واردات گوشی‌های تلفن همراه برداشته شده است. همین عامل در نزولی شدن قیمت‌ها نقش بسزایی دارد.

حتما بخوانید:  سامانه همتا (رجیستری گوشی) چیست؟ + نحوه ثبت نام و استعلام

سایه سنگین رکود در بازار موبایل

او در ادامه افزود: کاهش پایدار نرخ موبایل ادامه‌دار است. حباب نرخ گوشی‌های تلفن همراه شکسته شده است. معمولا در روزهای پایانی فصل تابستان تقاضا از سوی مردم برای خرید موبایل کمتر می‌شود و از این رو فعلا در بازار خبری از خریدار نیست.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان با آزادسازی واردات می‌توانند روند نزولی شدن نرخ موبایل را در بازار به طور پایدار نگه دارند یا دوباره با رهاسازی بازار در نیمه دوم سال مجدد با موجی از نوسانات قیمتی رو به رو خواهیم شد؟ هر چند که پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال با سیاست‌های در پیش گرفته شده بانک مرکزی در حوزه‌های پولی نرخ موبایل نیز همانند نرخدلار روند ثابتی را به خود خواهد گرفت.

منبع: گسترش نیوز

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments