چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم ؟

چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم ؟

( آخرین به روزرسانی : 21/07/31 )

سوالی که اغلب افراد با سابقه بیمه تامین اجتماعی می پرسند این است که چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم ؟ یا چگونه سابقه بیمه خود را فقط با داشتن کد ملی در بیاوریم ؟

در مقاله ای که با عنوان ۴ روش مشاهده سوابق بیمه با کد ملی نوشتیم روشهای مشاهده و استعلام سوابق بیمه به طور کامل توضیح داده شده است. به همین دلیل به طور مختصر و اجمالی یکی از این روشها را توضیح می دهیم.

اپلیکیشن کارپرداز به عنوان یک برنامه جامع و کاربردی، درگاه آنلاین خدمات دولت الکترونیک است که سعی به رفع نیازهای شهروندان و جلوگیری از مراجعه حضوری ایشان به اینگونه دفاتر دارد.  استعلام سوابق بیمه از جمله این خدمات است که کارپرداز مشاهده سریع سوابق بیمه را با استفاده از سامانه بیمه تامین اجتماعی ممکن نموده است.

برای استعلام سوابق بیمه خود کافیست برنامه کارپرداز را از لینک زیر نصب کنید و سایر مراحل را به ترتیبی که توضیح داده می شود، طی کنید:

دانلود برنامه کارپرداز

پس از نصب برنامه اگر پیش از این در سایت تامین اجتماعی ثبت نام نموده اید، می توانید با وارد نمودن نام کاربری (کد ملی ۸ رقمی) و پسورد وارد شوید و سابقه بیمه خود را مشاهده کنید.

همانطور که می دانید در حال حاضر تنها روش استعلام سوابق بیمه با استفاده از کد ملی است و امکان مشاهده سوابق بیمه با استفاده از شماره بیمه ای که در دفترچه تامین اجتماعی ثبت شده است، وجود ندارد.

اگر پیش از این در سایت بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اید بایستی مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا به سایت تامین اجتماعی به آدرس  https://me.tamin.ir/service/secure/contact-info مراجعه کنید. در صفحه باز شده کد ملی خود را وارد و پس از انتخاب اپراتور تلفن همراه خود ، شماره موبایل خود را وارد نمایید. همانطور که در تصویر زیر می بینید، شماره تلفن وارد شده باید متعلق به خود شخص بیمه شده باشد. اگر شماره تلفن به نام شما نیست پس از انجام مراحل بعدی با همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید.

ثبت نام و مشاهده سریع سوابق بیمه

 

پس از کلیک روی گزینه ثبت نام، شناسه فعالسازی برای شما پیامک می شود. کد شناسه را وارد و روی دکمه ثبت نام بزنید. در مرحله بعدی، بایستی اطلاعات خود را تکمیل کنید که شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه ، سوال امنیتی و گذرواژه است.

نکات انتخاب گذرواژه یا رمز عبور سامانه سوابق بیمه 

فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه :
باید با کاراکترهای التین باشد.
باید با یک حرف آغاز شود .
باید حداقل شامل یک حرف بزرگ ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.
طول گذرواژه نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشد.
گذرواژه نباید شامل نام ، نام خانوادگی و کد ملی باشد.
فقط کاراکترهای لاتین، حرف و عدد و & % $ # ! مجاز می باشند.

ثبت نام سابقه بیمه

پس از تکمیل فرم پیامی با مضمون« درخواست شما با موفقیت ثبت شد. منتظر پیامک فعالسازی باشید.» را درصفحه بعدی خواهید دید.

مطلب پیشنهادی: فراموشی رمز عبور تامین اجتماعی و روش بازیابی آن

در صورت ثبت نام موفقیت آمیز، پیامکی با مضمون «به سیستم های متمرکز سازمان تامین اجتماعی خوش آمدید .حساب کاربری شما ایجاد گردید.» برای شما ارشال می شود. در صورت مغایرت اطلاعات، پیامکی با محتوای « تائید اطلاعات شما با مشکل مواجه شد. لطفا جهت تکمیل ثبت نام با در دست داشتن مدارک هویتی به نزدیکترین شعبه مراجعه فرمائید.» برای شما ارسال می شود.

این ویدیو نیز می تواند راهنمای شما در انجام فرآیند ثبت نام باشد. از شما دعوت می کنیم تا این راهنما را ببینید. همچنین در صورت بروز هرگونه سوال کارشناسان ما در قسمت نظرات آماده پاسخگویی هستند.

 

 

مشترک
اعلان
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
2 سال قبل

سلام.من یکبار شماره موبایل اشتباه زدم دیگه قبول نمیکنه. چیکار باید بکنم که بتونم شماره موبایل رو تصحیح بکنم .الان پیام میده که حضوری برید

سیدابراهیم خضرهاشمی دوست
سیدابراهیم خضرهاشمی دوست
4 سال قبل

بسیارعالی بود