حذف یارانه

آغاز حذف یارانه پردرآمدها از ۱۲ روز دیگر

( آخرین به روزرسانی : 19/09/04 )

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت شناسایی دهک‌های پردرآمد را با دقت و وسواس بیشتری انجام می‌دهد و تلاش می‌کنیم که حذف یارانه دهک‌های پردرآمد را از پایان شهریورماه آغاز کنیم که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

محمد شریعتمداریروز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد گفت: مهلت یک ماهه مندرج در آیین نامه اجرایی مصوب دولت که مقرر کرده بود ظرف یک ماه دستورالعمل اجرایی، ابلاغ شود به پایان رسیده است.

وی افزود: اما در آن آیین نامه اشاره شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور اقدام به انتشار دستورالعمل کند.

حتما بخوانید:  راهنمای کامل جدا کردن یارانه و تغییر حساب سرپرست خانوار

شناسایی اقشار با درآمد بالا

وزیر کار در ادامه گفت: همچنین قرار بود استانداران در سطح کشور برای شناسایی اقشار با درآمد بالا همکاری کنند و از شبکه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای کسب اطلاعات و تکمیل بانک اطلاعات استانها کمک بگیریم و چون اشتراک مساعی در تنظیم این مقررات بیش از یک ماه زمان برده هنوز ابلاغ به استانداران صورت نگرفته و به محض اینکه تمام شود دولت ابلاغ می‌کند.

وی اظهار داشت: هنوز دستگاه‌ها نظرات خود را به طور کامل نداده‌اند و تلاش می‌کنیم تا هفته آینده به پایان برسد و نتیجه به استانداران ابلاغ شود.

شریعتمداری گفت: حذف دهک‌های پردرآمد با مشارکت استانداران سراسر کشور خواهد بود و هر میزان از سه دهک اول که با کمترین خطا شناسایی شده باشند را حذف می‌کنیم.

وزیر کار تاکید کرد: انتخاب سه دهک در شرایط اقتصادی حاضر سخت است و ما نیز نمی‌خواهیم به جامعه‌ای که جزو طبقات متوسط است فشار بیاوریم، بنابراین دولت با دقت و وسواس بیشتر این کار را انجام می‌هد.

منبع: اقتصاد نیوز

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments