استعلام آنلاین معاینه فنی

استعلام آنلاین معاینه فنی خودرو

( آخرین به روزرسانی : 22/11/29 )

طبق قانون خودروهایی که ۴ سال از ساخت آنها گذشته باشد، حتما باید معاینه فنی داشته باشند؛ در غیر این صورت جریمه نداشتن معاینه فنی مطابق آیین نامه برای آنها اجرا خواهد شد.

به همین دلیل و در جهت ساده تر شدن استعلام معاینه فنی سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران یا همان سامانه سیمفا طراحی شده است. از این سامانه برای معاینه فنی خودروهای سبک و خودروهای سنگین استفاده می شود.

استعلام معاینه فنی

نحوه استعلام معاینه فنی خودرو

چند سایت مختلف برای استعلام معاینه فنی خودرو مانند سایت شهرداری و سیمفا وجود دارند که در حال حاضر تنها سایت سیفا به درستی کار می کند.

برای استعلام معاینه فنی خودرو کافیست به سایت https://symfa.ir مراجعه کنید.

استعلام گواهی معاینه فنی

برای اینکه معاینه فنی خودرو را استعلام بگیرید و بدانید که معاینه فنی شما معتبر است به سایت سیمفا مراجعه کنید.  مالکان خودروهای سبک و سنگین، جهت آگاهی از وضعیت معانیه فنی خودروهای خود می توانند با استفاده از VIN از سامانه استعلام سیمفا آخرین وضیعت معاینه فنی خودروی خود اطلاع پیدا کنند. در این مرحله بر روی ورود به سامانه استعلام کلیک کنید.

بعد از انجام مراحل ثبت نام و ورود به سامانه، صفحه دیگری باز می‌شود که باید در آن شماره VIN خودرو و جواب یک معادله ساده را وارد کنید تا پس از آن استعلام انجام شود.

سامانه استعلام معاینه فنی خودرو

در صفحه بعدی نتیجه استعلام معاینه فنی خودرو مشخص می‌شود.

اگر خودرو دارای معاینه فنی ثبت شده در سامانه سیمفا باشد، پیام «گواهی معاینه‌ فنی معتبر است» به همراه تاریخ انقضاء معاینه فنی نمایش داده می‌شود.

اما درصورتی که خودرو معاینه‌ فنی نداشته باشد یا معاینه فنی آن در سامانه ثبت نشده باشد، پیام «هیچ گونه اطلاعاتی از معاینه فنی خودرو در سامانه سیمفا ثبت نشده است» نشان داده می‌شود.

اگر گواهی معاینه فنی شما منقضی شده باشد با پیام زیر روبرو می شوید.

استعلام معاینه فنی خودرو

 

کد ussd استعلام معاینه فنی

در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانید از طریق  کد #۲۰۰۸* و بدون نیاز به اینترنت، اعتبار گواهی معاینه فنی خود را استعلام کنید. توجه داشته باشید امکان استعلام گواهی معاینه فنی، ۲۴ ساعت بعد از اخذ گواهی امکان پذیر است.

حتما بخوانید:  نحوه ثبت نوبت معاینه فنی اینترنتی دماوند،نیایش، کرج ...

سرویس پیامکی سیمفا

مالکین خودرو برای عضویت در این سامانه می توانند عدد ۱ را به شماره ۲۰۰۸ ارسال کنند یا با شماره گیری #۲۰۰۸* و ارسال عدد ۹ در سامانه پیامکی عضو شوند. همچنین با ارسال عبارت ۱off عضویت خود را لغو کنند.

هزینه هر پیامک

استفاده از خدمات این سامانه رایگان نیست و بعد از نهایی شدن عضویت در سامانه پیامکی سیمفا، به ازای هر پیامکی که کاربر دریافت می کند مبلغ ۳۰۰ تومان از اعتبار تلفن همراه کاربر کسر می گردد. لازم به ذکر است در حال حاضر این سامانه فقط برای مشترکین اپراتور همراه اول در دسترس می باشد. (پیامک های اولیه مربوط به اطلاع رسانی جهت عضویت در سامانه، رایگان می باشد.)

اعلام زمان اتمام گواهی معاینه فنی

از امکانات سامانه پیامکی سیمفا، یادآوری تاریخ انقضای معاینه فنی خودرو به مالک خودرو می باشد. حدود ۱۰ روز قبل از انقضای معاینه فنی خودرو، پیامک یادآوری برای مالک خودرو ارسال می شود.

اعلام ثبت تخلف عدم معاینه فنی خودرو

در صورت تردد خودرو پلاک خودرو توسط دوربین های نظارتی نصب شده در معابر رصد می شود، درخواستی جهت بررسی معاینه فنی خودرو به سرورهای سیمفا ارسال می شود. در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد، یک پیامک اطلاع رسانی به مالک خودرو ارسال می شود تا نسبت به اخذ معاینه فنی برای خودروی خود اقدام نماید. لازم به ذکر است که این سرویس فقط برای خودروهایی فعال است که حداقل یک بار به مراکز معاینه فنی معتبر مراجعه کرده باشند و اطلاعات تماس مالک آنها به درستی در سامانه سیمفا ثبت شده باشد.

 

 

مشترک
اعلان
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
باقری
باقری
2 سال قبل

سایت باز نمیشه

حمید
حمید
2 سال قبل

سلام کارت معاینه خودرو گم کردم تاریخ انقضاء رو نمیدونم.
درست استعلام اعتبارو میگه اما تاریخ پایان یا اعتبارو نمیگه کاش اینطور بشه