ارسال پیامکی قبض

دریافت قبض آب برق گاز تلفن از طریق پیامک

( آخرین به روزرسانی : 19/11/11 )

یکی از دغدغه های زندگی شهری قبض های دوره ای آب، برق، گاز و تلفن است. خبر خوب این که چندین راه بسیار ساده برای رفع این دغدغه شما وجود دارد. یکی از این راه ها جهت دریافت قبض آب برق، گاز و تلفن، دریافت قبض با پیامک است. دریافت قبض از طریق اس ام اس علاوه بر سهولت و سرعت انجام کار، در دسترس ترین راه برای دریافت قبض است چون صرف نظر از داشتن گوشی هوشمند و اتصال اینترنت میتوانید تنها از طریق پیامک قبض تان را دریافت کنید.این روش تدبیری است که دولت الکترونیک برای آسان تر کردن فرایند دریافت قبض، در جهت صرفه جویی و کمک به جنبه اقتصادی و همچنین کمک به حفظ محیط زیست در نظر گرفته است.

شما چه صاحبخانه باشید، چه مستأجر و چه در حال نقل مکان، میتوانید بدون استرس و به راحتی قبض را با پیامک دریافت کنید. به فرآیند حذف قبض برق کاغذی و دریافت قبض با پیامک ، قبض سبز می گویند.

حتما بخوانید:  6 روش استعلام بدهی و پرداخت قبض آب برق گاز تلفن ثابت و همراه

دریافت قبض برق از طریق پیامک

طرح ملی قبض سبز در ابتدا برای حدود یک میلیون مشترک در سطح تهران بزرگ اجرا شد ولی به این صورت که علاوه بر ارسال قبض کاغذی ، روش دریافت قبض با پیامک نیز اعمال شد ولی از ابتدای مهرماه قبض کاغذی برای تهران بزرگ کلا حذف می شود. البته شایان ذکر است که اقدام برای حذف کاغذی قبوض برق به صورت همزمان در همه استانها آغاز شده است. پس اگر برای دریافت قبض سبز تا کنون اقدام نکرده اید سریع تر دست به کار شوید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. برای دریافت قبض برق از طریق پیامک، ابتدا باید شماره شناسه قبض را به همراه ستاره یک (*۱) به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کنید. اطلاعات قبض صادره از طریق سامانه پیام کوتاه شرکت برق با سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱  برای شما ارسال خواهد شد. و شما به راحتی میتوانید از طریق خود پرداز ها، اینترنت بانک، تلفن بانک و درگاه بانکی سایت نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند.

 

قبض برق

یکی دیگر از روش  جهت ثبت نام دریافت قبض برق از طریق اس ام اس ، این است که به سایت شرکت نیروی برق تهران بزرگ مراجعه کرده و نسبت به ثبت شناسه قبض برق ، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت خود اقدام فرمایید. فرم ثبت نام به شکل زیر است:

دریافت پیامکی قبض

برای دسترسی به این فرم به آدرس https://tbtb.ir/index.jsp?siteid=1&pageid=1208 مراجعه کنید.

چنانچه فردی مستأجر است یا مالک خانه نیست و دیگر تمایل به دریافت پیامکی قبض برق یک محل را ندارد، باید شناسه قبض را به همراه ستاره دو (۲*) به همان سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود و شخص برای دریافت قبض سبز منزل جدید اقدام نماید. بدین منظور کافیست از همین طریق که آموزش داده شد، شناسه قبض منزل جدید را به همراه ستاره یک پیامک کند.

اگر مشکلی در این زمینه دارید، میتوانید با سامانه خدمات غیر حضوری شرکت برق یعنی شماره تلفن ۱۵۲۱ تماس گرفته و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

حتما بخوانید:  سامانه جدید مشاهده و پرداخت قبض برق bargheman

دریافت قبض گاز از طریق پیامک

برای حذف قبض کاغذی گاز مشترکان گاز باید شماره اشتراک خود را به همراه ستاره و عدد یک (*۱) به شماره پیامک متمرکز ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کنند. با این کار قبض گاز از طریق اس ام اس برای شما ارسال می شود.  همچنین می توانید با استفاده از لینک «طرح جمع‌آوری اطلاعات تماس مشترکان گاز» در وب‌سایت شرکت ملی گاز ایران با آدرس http://ghabz.nigc.ir  اطلاعات مورد نیاز را درج کنید و پس از آن قبض گاز را از طریق پیامک دریافت کنید.

دریافت قبض آب از طریق پیامک 

برای بهره مندی از این امکان لازم است تا شماره ی پرونده ی خود را بعد از عبارت *۹۹۹ تایپ و به شماره ی ۱۰۰۰۰۳۲۱ ارسال فرمایید. تنها درخواست هایی در سیستم ثبت می شوند که با قالب مورد اشاره ارسال شده باشند. البته این امکان تنها برای ساکنین منطقه ۲ تهران فراهم است!

دریافت قبض تلفن از طریق پیامک

اگر خط تلفن به نام شما باشد و شماره تلفن همراه خود را به عنوان مالک ثبت کرده باشید پیامک قبض تلفن به صورت دوره ای برای شما ارسال خواهد شد. می توانید با به نام کردن خط تلفن ثابت قبض خود را به صورت دوره ای از طریق پیامک دریافت نمایید.

همچنین برای دریافت قبض تلفن ثابت می توانید از طریق کد دستوری #۲۰۲۰* اقدام کنید. روشهای دیگر مشاهده و پرداخت قبض، تماس با سامانه ۲۰۲۰ و یا مراجعه به سایت مخابرات است.

 

حتما بخوانید:  6 روش استعلام بدهی و پرداخت قبض آب برق گاز تلفن ثابت و همراه
مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments