قیمت طلا

ماه متفاوت بازارهای طلا و ارز

( آخرین به روزرسانی : 21/05/26 )

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
بازار ارز
جوش و خروش آخر ماه دلار
نرخ ارز آبان را پایین‌تر از محدوده نوسان مهرماه آغاز کرد. افت دلار پایدار نبود و شاخص ارزی کشور پس از لمس نرخ ۱۱ هزار و ۱۴۰تومان در ۲ آبان، با افزایش تقاضای تجاری ارز بر مدار صعودی قرار گرفت. نرخ دلار ابتدای هفته قبل در پی بروز نارضایتی عمومی از افزایش قیمت بنزین، وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد و یکشنبه بیشترین نرخ در حدود ۴ ماه اخیر را تجربه کرد. درحالی‌که عده‌ای تصور می‌کردند مرز ۱۲ هزار تومان کف جدیدی برای نرخ دلار باشد، افزایش فروش‌ها از دوشنبه گذشته دلار را به زیر این مرز روانه کرد. به عقیده برخی تحلیلگران رفتار محتاطانه معامله‌گران و اختلال در شبکه اینترنت کشور در عدم شکل‌گیری تقاضای سفته‌بازانه قابل توجه موثر بود.

روند دلار

بازار سکه
دو نیمه مختلف سکه در آبان
سکه‌بازان آبان را در دو نیمه مختلف گذراندند. در نیمه نخست سکه زیر مرز ۴ میلیون تومان معامله می‌شد و با وجود قرار گرفتن بر یک مدار صعودی، حرکتی زیگزاگی داشت. در نیمه دوم، افزایش قیمت سکه با شدت و توالی بیشتر اتفاق افتاد. قیمت سکه یکشنبه گذشته با رسیدن به سطح ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، سقف ۲۲ مرداد را لمس کرد؛ اما مانند دلار از دوشنبه کاهش یافت. سکه در آخرین روز کاری آبان راه خود را از دلار جدا و ۴۰ هزار تومان صعود کرد. عدم همراهی قیمت سکه با دلار یا کمتر بودن شدت تغییرات آن نسبت به نرخ ارز طی یک ماه اخیر چند بار مشاهده شد. برخی تحلیلگران رونق مجالس عروسی و افزایش تقاضای مصرفی سکه را علت چسبندگی قیمت آن می‌دانند.

روند طلا

 

منبع : دنیای اقتصاد

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments