عدم پرداخت یارانه معیشنی

۴ شاخص اصلی پرداخت نکردن یارانه معیشتی به خانوارها

( آخرین به روزرسانی : 21/12/13 )

به گزارش کارپرداز به نقل از خبرگزاری فارس، احمد میدری معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دیشب در گفت‌وگو با برنامه روی خط خبر (۱۸:۳۰) شبکه خبر سیما درباره شاخص های پرداخت نکردن یارانه معیشتی به خانوارها گفت: شاخص ها را به سه دسته می توانیم تقسیم کنیم و این شاخص‌ها وزن داده می شود. یک دسته شاخص هایی هست که دارایی افراد را مشخص می کند و شامل ملک و خودرو است.

وی درباره اینکه شاخص حذف خانوارها از دریافت یارانه معیشتی از لحاظ ملک و خودرو چیست، اظهار داشت: اگر کسی خودروی بالای ۲۵۰ میلیون تومان داشته باشد، از دریافت یارانه معیشتی حذف می شود. ارزش ملک هم اگر در تهران بالاتر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد و در شهرستان ها بالای ۹۰۰ میلیون تومان باشد، حذف می شود.

میدری افزود: همچنین اگر احکام حقوقی بالای ۵ میلیون تومان باشد، از دریافت یارانه معیشتی حذف می شود. علاوه بر این، یک سری مشاغلی داریم که احتمال پردرآمد بودن آنها بالاست ولی لزوما اینطور نیست مانند پزشکان. پزشکی داریم که در دولت کار می کند که حقوقش ۳٫۵ تا ۴ میلیون تومان است ولی پزشکی هم داریم که در بیرون کار می کند و حقوقش ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. پس مشاغلی که احتمال اینکه پردرآمد باشند، وجود دارد، کاندیدای حذف هستند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه احکام حقوقی افرادی که در دولت کار می کنند، وزارت اقتصاد دارد و اگر در بخش خصوصی کار می کنند، این احکام را سازمان تامین اجتماعی دارد، گفت: تمامی این احکام در سازمان تامین اجتماعی و دولت به ما منتقل شده است و براساس آنها رتبه بندی می کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه شما در شرکت ها کار می کنید یا نه، اداره ثبت شرکت ها اطلاعات هیئت مدیره شرکت ها را دارد. اینکه شما در اصناف هستید یا نه، وزارت صمت و اتاق اصناف می دانند و مجوزهای صنفی را دارند. اینکه چه افرادی تسهیلات بانکی در طول زمان چه میزانی گرفته اند هم اطلاعاتش را داریم. این مجموعه شاخص ها را با هم ترکیب می کنیم و افراد را رتبه بندی می کنیم.

میدری در پایان بیان کرد: در این رتبه بندی از این به بعد، تمامی افرادی که می خواهند یارانه معیشتی می‌گیرند، چه افرادی که این یارانه گرفته اند و جزو ۶۰ میلیون نفر هستند و چه افرادی که می خواهند بگیرند، اگر راضی نیستند که دولت به سیستم بانکی آنها مراجعه کند، از دریافت یارانه معیشتی در ماه آینده انصراف دهند.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments