سود سهام عدالت

آغاز واریز یکجای سود سهام عدالت به حساب مردم +جزییات

( آخرین به روزرسانی : 19/12/16 )

شنیده‌ها حاکی از این است که سود سهام عدالت امسال به‌صورت یکجا به حساب همه مشمولان واریز خواهد شد و احتمالاً موعد این واریز، دی‌ماه است.
اقساط طرح سهام عدالت (از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان) که از سال ۸۵ در حال اجراست بعد از ۱۰ سال در سال ۹۵ به پایان رسید و از سال ۹۶، سود این سهام به‌صورت نقدی به حساب مشمولان واریز شد.

طی دو سال ۹۶ و ۹۷ و مطابق با سیاست سازمان خصوصی‌سازی، سود سهام عدالت پس از جمع‌آوری از شرکت‌های سرمایه پذیر، به‌صورت مرحله‌به‌مرحله از آذرماه آغاز و معمولاً تا خردادماه سال بعد ادامه پیدا می‌کرد.
طبق شنیده‌ها، سود سهام عدالت سال مالی ۹۷ خلاف دو سال قبل، به‌صورت یکجا واریز خواهد شد و به‌صورت واریز مرحله‌ای نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره سهام عدالت و ثبت نام سهام عدالت
در این راستا، یک مقام مطلع اظهار کرد: در دوره‌های قبلی سود سهام عدالت به‌صورت گروه‌گروه واریز می‌شد. به این معنا که ابتدا از اقشار ضعیف شروع می‌شد و در ادامه به‌تدریج برای همه مشمولان واریز می‌شد.
وی افزود: مقررشده امسال سود سهام عدالت برای همه مشمولان به‌صورت یکجا واریز شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا سود سهام عدالت دی‌ماه واریز خواهد شد، ادامه داد: احتمال واریز سود سهام عدالت در دی‌ماه وجود دارد اما بازهم زمان دقیق واریز مشخص نیست. سازمان خصوصی‌سازی نمی‌خواهد خود را درگیر واریز مرحله‌به‌مرحله کند اما از سویی دیگر دلیلی ندارد که پول هم در حساب دولت بماند.
گفتنی است؛ سهام عدالت که به معنای واگذاری بلاعوض سهام شرکت‌های دولتی به مردم و افراد کم‌توان جامعه و شریک شدن آنها در درآمدهای دولت است، ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ ایرانی را در بر می‌گیرد که البته از این تعداد بیش از ۲ میلیون نفر فوت شده‌اند اما با توجه به اینکه افراد فوت شده نیز کماکان سهامدار سهام عدالت هستند و ورثه آنها حق استفاده از سهام عدالت متوفیان را دارند، فهرست مشمولان سهام عدالت همان عدد ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر است.
طی ۱۲ سال گذشته مشمولان سهام عدالت صرفاً ثبت نام شده سهام عدالت هستند و سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت مجازی، سود را از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر دریافت و به‌صورت علی السویه (به‌صورت مساوی) میان سهام‌داران تقسیم می‌کند.

منبع /سایت اتاق بازرگانی ایران

مشترک
اعلان
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدحسین توکلی
محمدحسین توکلی
4 سال قبل

بایدچطوری ثبت نام کنیم همیشه سایت بستس

vada
مدیر
4 سال قبل

سلام در حال حاضر ثبت نام انجام نمیشه و فقط افرادی که قبلا ثبت نام کردند مشمول دریافت سود هستند.