حذف قبض کاغذی تلفن

استعلام بدهی و پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات

( آخرین به روزرسانی : 21/08/28 )

اولین پیشنهاد ما برای استعلام بدهی و پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات استفاده از اپلیکیشن کارپرداز است . کارپرداز امکان پرداخت همه قبوض را  در ساده ترین حالت ممکن فراهم کرده است. کافی ست به  اینترنت متصل شوید و با استفاده از کارت بانکی خود قبض تلفن را پرداخت کنید. می توانید کارپرداز را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود کارپرداز

در کنار استفاده از این اپلیکیشن روش های دیگری برای پرداخت قبض تلفن ثابت وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

۱- استعلام بدهی و پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات  www.tci.ir

شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir از سرویس های مشاهده قبض تلفن ثابت، استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت استفاده کنید.

پرداخت قبض تلفن ثابت

به این صورت که پس از ورود به سایت  tci.ir با انتخاب گزینه پرداخت قبض، میتوانید به راحتی تمامی قبض های تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. برای پرداخت قبض پایان دوره شماره تلفن خود را وارد نموده و پس از وارد نمودن کد امنیتی بر روی دریافت مبلغ قبض کلیک کنید. شما ساکن هر شهری که باشید میتوانید برای مشاهده و استعلام قبض تلفن ثابت و استفاده از سایر خدمات اینترنتی مخابراتی به سایت مخابرات به آدرس http://tci.ir مراجعه کنید.

حتما بخوانید:  6 روش استعلام بدهی و پرداخت قبض آب برق گاز تلفن ثابت و همراه

۲- استعلام بدهی و پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات با تلفن

با استفاده از تلفن همراه و تلفن ثابت به را​حتی میتوانید مبلغ صورت حساب قبض تلفن ثابت را استعلام نموده و در صورت تمایل قبض خود را پرداخت نمایید. روش های پرداخت قبض تلفن ثابت با تلفن به شرح ذیل می باشد:

الف) پرداخت قبض تلفن با ۱۸۱۸ :

مشترکین محترم تلفن ثابت میتوانند با شماره گیری ۱۸۱۸ (‌از تلفن ثابت یا تلفن همراه) قبض خود را پرداخت نمایند. از دیگر امکانات سامانه پرداخت غیر حضوری شرکت مخابرات (۱۸۱۸)‌ دریافت قبض میان دوره تلفن ثابت است. مشترکان تلفن ثابت می توانند با شماره ۱۸۱۸ تماس گرفته و ریز مکالمات خ​ود را به همراه آخرین دوره صورتحساب دریافت و از طریق همین سامانه اقدام به پرداخت قبوض خود کنند.

در صورتی که پرداخت قبوض تلفن‌های ثابت، آخر ماه و زمان اوج استفاده از این سامانه باشد، اعلام وصول‌ها به طول می‌انجامد اما در حالت عادی حداکثر ظرف مدت یک ساعت، اعلام وصول انجام می گردد و بدهی کاربر تسویه می شود.

مشترکان تمامی بانک‌های عضو شتاب با دارا بودن رمز دوم کارت خود می‌توانند به پرداخت غیر حضوری قبض با ۱۸۱۸ اقدام کنند.

 

ب) پرداخت تلفنی انواع قبوض شهری با سامانه ۲۰۰۰

باتوجه به تجربه موفق پرداخت قبوض تلفن ثابت با سامانه ۱۸۱۸، اينك سامانه ۲۰۰۰ به منظور ارائه خدمتي متمايز به شهروندان راه‌اندازي شده است. هدف از اين سامانه ارائه تمامي خدمات پرداخت غيرحضوري و خريد شارژ بصورت يكجا با شماره تلفن ۲۰۰۰ مي‌باشد.

درحال حاضر با گرفتن شماره ۲۰۰۰ امكانات ذيل در اختيار مشتركین قرار دارد:

  • پرداخت قبوض تلفن ثابت بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت.
  • پرداخت قبوض تلفن همراه بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت
  • پرداخت تمامي قبوض با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت.
  • وصل بلافاصله تلفن ثابت قطع،  پس از پرداخت قبض توسط سامانه.
  • امكان خريد شارژ تلفن همراه اعتباري.
  • وصل بلافاصله تلفن همراه قطع شده ،‌ پس از پرداخت قبض توسط سامانه

۳- استعلام بدهی و پرداخت قبض تلفن ثابت با پیامک

مشترکین تلفن ثابت مخابرات میتوانند با ارسال شماره ۸ رقمی تلفن ثابت خود بدون کد به شماره ۳۰۰۰۷۱۳ خلاصه صورتحساب دوره ای خود را مشاهده نمایند. استفاده از این سرویس پیامکی رایگان است.

روش دیگر  استعلام بدهی و پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات از طریق سامانه پیامکی ۰۲۱۱۸۱۸ است.

مشترکین می توانند از طریق سامانه پیامکی ۰۲۱۱۸۱۸ نیز نسبت به دریافت صورتحساب و کارکرد تلفن ثابت خود اقدام و بدهی خود را از همان طریق پرداخت کنند.

مشترکین تلفن ثابت می توانند هزینه کارکرد تلفن و ریز مکالمات خود را از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ دریافت کنند.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments