سایت اظهارنامه مالیاتی

ورود به سایت اظهارنامه مالیاتی tax.gov.ir, سامانه عملیات الکترونیکی مالیات, سایت ثبت نام پرداخت مالیات

( آخرین به روزرسانی : 21/01/26 )

جهت ورود به سایت ارائه اظهارنامه مالیاتی به آدرس tax.gov.ir مراجعه کنید. این سایت دارای بخش های زیر است:

پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک

این سامانه در راستای ارائه خدمات الکترونیکی دستورالعمل اجرای موضوع ماده ۱۶۹ ق.م.م. و اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاد گردیده است. کلیه اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکلهای قانونی می توانند در این سامانه اقدام به پیش ثبت نام و ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی نمایند. مودیانی که ثبت نام الکترونیکی نمایند از مزایای تسهیلات الکترونیکی نظیر دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضاء الکترونیکی در فرایندهای مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم کاملا الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی برخوردار خواهند شد.

اظهارنامه الکترونیک

این سامانه در راستای دریافت الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی راه اندازی شده است. در این سامانه اظهارنامه های اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی و اجاره املاک به صورت الکترونیکی و همراه با امضا الکترونیک قرار دارد و شامل بخش های زیر است:

  • اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی
  • اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی
  • اظهارنامه اجاره املاک
  • اظهارنامه ماليات بر درآمد مشاغل خودرو
  • اظهارنامه ارزش افزوده

صورت معاملات فصلی الکترونیکی

این سامانه در راستای ارائه خدمات موضوع ماده ۱۶۹ ق.م.م. ایحاد گردیده است و توسط آن مودیان محترم مالیاتی می توانند نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین بابت قرارداد ها اقدام نمایند. همچنین از طریق این سامانه می توانند نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات مودیانی که ارائه شناسه ملی در زمان خرید کالاها و خدمات از ایشان امتناع ورزیده اند نیز اقدام نمود.

فهرست مالیات حقوق الکترونیکی

این سامانه در راستای تسهیل در پرداخت مالیات حقوق توسط مودیان مالیاتی از طریق رسانه های الکترونیکی ویکسان سازی رویه های دریافت مالیات وایجاد بستری مناسب جهت سهولت در پردازش اطلاعات راه اندازی گردیده است.

خلاصه پرونده الکترونیکی

این سامانه جهت مشاهده اطلاعات خلاصه پرونده مالیاتی مودیان طراحی شده است. جهت استفاده از این سامانه می بایست در سامانه ثبت نام شماره اقتصادی اطلاعات خود را وارد نموده و سپس اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور را دریافت نموده باشید.

گوشی های هوشمند

در راستای دسترسی مودیان مالیاتی به خدمات الکترونیک سازمان نرم افزار گوشی های همراه هوشمند را با امکانات متعدد طراحی شده است. جهت دانلود روی کلید کلیک نمایید.

ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات

از طریق این سامانه کلیه مودیان حقیقی و حقوقی که اطلاعات پرونده آنها در سامانه سنیم (سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی) موجود باشد و نسبت به یکی از اوراق مالیاتی موجود اعتراض داشته باشند، می توانند با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، اقدام به ثبت اعتراض خود نمایند.

ثبت پایانه فروشگاهی و حافظه مالیاتی

با توجه به قوانین و مقررات مربوطه و با هدف بهره مندی مودیان مالیاتی از مزایای بهره گیری از پایانه فروشگاهی و همچنین سامانه های نرم افزاری فروش این گزینه جهت درج اطلاعات تکمیلی مربوط به این سامانه ها، توسط مودیان محترم در نظر گرفته شده است.

سامانه پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان

پرتال پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان در راستای اجرای مقررات بند (ک) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و بند (ح) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و به جهت ثبت اطلاعات و پرداخت مالیات تکلیفی مرتبط به هر پزشک توسط کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی مشمول این قانون پیاده سازی شده است.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments