شرایط وام ازدواج

ثبت نام وام ازدواج

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

مبلغ وام ازدواج که تا سال ۹۶ برای حمایت از ازدواج جوانان و جهت تسهیل آن اختصاص داده شده بود ۱۰ میلیون تومان بود که مبلغ وام ازدواج در بودجه سال ۹۵ تغییر کرده و به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرد.

مقرر شده که از ابتدای سال ۹۸ وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. ر قدم اول جهت ثبت نام وام ازدواج مراجعه به سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و پر کردن فرم درخواست وام ازدواج ۱۵ مبلغ اقساط وام ازدواج میلیونی می باشد.

 

آموزش ثبت نام وام ازدواج ۱۵ میلیونی

  • مطالعه شرایط و دستورالعمل های دریافت وام ازدواج پیش از ثبت نام  (از اینجا)
  • ثبت نام و کامل نمودن فرم مربوط در سایت برای هر کدام از زوجین به طور جداگانه (از اینجا)
  • دریافت کردن کد رهگیری ۱۰ رقمی
  • پس از ثبت نام، سامانه بانک‌هایی که ظرفیت دارند را به شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید یک بانک و شعبه دلخواهی از آن را انتخاب کنید
  • سپس باید ظرف مدت ۱۲ روز به بانک مراجعه کنید و مدارک خود را تحویل بدهید.

 

نکته اول

پس از ثبت نام، شما باید بانک مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بسیاری از موارد هیچ بانکی در دسترس نیست و همه بانک‌ها در سامانه خاموش هستند. در این صورت نگران نباشید. ثبت نام شما از بین نمی‌رود. شما باید در چند ساعت یا یکی دو روز آینده دوباره به سایت بیایید و از بخش پیگیری ثبت نام ادامه ثبت نامتان را انجام بدهید و بانک را انتخاب کنید.

 

نکته دوم

پس از اینکه بانکتان را انتخاب کردید حتما به شعبه‌ای که ثبت کرده‌اید سر بزنید. چون اگر ظرف مدت ۱۲ روز به آن شعبه مراجعه نکنید ثبت نام شما پاک می‌شود و باید از اول ثبت نام کنید. حتی اگر مدارک شما آماده نیست با مراجعه به بانک ابتدا پرونده‌تان را باز کنید و بعد سر فرصت آن را کامل کنید تا زمان را هم از دست ندهید.

شرایط وام ازدواج

مبلغ اقساط وام ازدواج

در صورتی که مهلت بازپرداخت وام ازدواج ۵ ساله بوده باشد اقساط ماهیانه مبلغ ۲۵۵ هزارتومان مقرر می گردد. چنانچه بازپرداخت وام ۱۵ میلیون در بازه ۴ ساله در نظر گرفته شود زوجین می بایست ماهیانه ۳۱۵ هزار تومان به بانک مورد نظر پرداخت کنند. البته معمولا بانک‌ها بدون اینکه از شما سوال کنند مدت بازپرداخت را ۵ ساله تعیین می‌کنند که در آن صورت هر یک از زوجین باید ماهی ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کند. به طور خلاصه یک زوج در مجموع ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند و برای مدت ۵ سال باید ماهی ۵۰۰ تومان قسط پرداخت کنند.

طرح افزایش مبلغ وام ازدواج از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون تومان در مجلس طرح شده است. این طرح چندین ماه است که روی میز است و احتمال دارد در آینده نزدیک به تصویب برسد. برای جزییات بیشتر این مطلب را بخوانید.

وام ازدواج ۲۰ میلیونی می‌شود؟

 

نکته

هم اکنون کسانی که فرزند جانبازان و ایثارگران هستند می‌توانند تا دو برابر مبلغ عادی از وام ازدواج استفاده کنند. بنابراین وام ازدواج فرزند ایثارگران دو برابر یعنی تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. فرزند جانبازان و ایثارگران برای اطلاع از جزییات بیشتر مبلغ وام ازدواج و نحوه دریافت آن می‌توانند این مطلب را ببینند:

وام ازدواج ۲۰ و ۴۰ میلیونی چه شرایطی دارد؟

شرایط وام ازدواج

تمامی زوج‌های جوان با تابعیت ایرانی در سراسر کشور می‌توانند جهت دریافت وام ازدواج ۱۵ ملیونی ثبت نام کرده و از این وام ازدواج بهره مند شوند. طبق قوانین جدید که به تصویب رسید، مدت زمانی که برای پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیونی در نظر گرفته شده است ۵ سال می باشد. به این صورت که در وهله اول متقاضی باید از طریق سایت دریافت تسهیلات وام ازدواج ۱۵ میلیونی ثبت نـام کرده و فرم دریافت وام ازدواج را تکمیل کند. پس از ثبت نام کامل و موفق یک کد رهگیری ده رقمی محرمانه در اختیار شخص قرار می گیرد.

متقاضیان بایستی برای اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیونی، به همین سامانه مراجعه کنند و در صورت تعیین شعبه اعطای وام ازدواج با در دست داشتن مدارک لازم ، ظرف مدت زمان اعلام شده از جانب سایت ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و مراحل باقی مانده اخذ وام را طی کند. چنانچه فرد در زمان تعیین شده مراجعه ای نداشته باشد ثبت نام ایشان ملغا خواهد شد.

نکته مهم

در نظر داشته باشید متقاضیان دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیونی از زمان خوانده شدن خطبه عقد تا پایان سالگرد آن، فرصت ثبت نام جهت دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیونی را دارند. پس اگر قصد گرفتن وام ازدواج دارید آن را به تاخیر نیاندازید.

 

مدارک لازم جهت دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیونی

  • اصل و کپی سند ازدواج
  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین
  • اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین
  • اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین
  • کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
  • کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام
  • شرایط ضامنین (هر بانک بنابر آیین‌نامه داخلی خودش مدارکی را از ضامنین شما می‌خواهد)

 

ثبت نام وام ازدواج 15 میلیونی

کدام بانک برای وام ازدواج باز است؟

بنا بر توضیحات مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج به متقاضیان ١٠ بانک و یک صندوق قرض الحسنه حضور دارند که سهمیه‌ای بیش از ٥٠٠ هزار فقره را تقبل کرده‌اند.

در این میان بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان مجموع بانک‌هایی هستند که برای این طرح با بانک مرکزی به توافق رسیده‌اند.

با این وجود طی سال های اخیر و بنابر نظر متقاضیان بانک مسکن جزو بهترین بانک ها جهت اعطای وام ازدواج بوده است چرا که متقاضیان در مدت زمان کمتری نسبت به سایر بانکها وام ازدواج خود را دریافت کرده اند. بانک ملی ،کشاورزی و تجارت نیز از عملکرد قابل قبولی برخوردار بوده اند.

 

وام ازدواج ۴۰ میلیونی

بانک قرض الحسنه مهرایران طرح هایی با نام پیوند ایجاد کرده که هدف آن تسهیل امر ازدواج جوانان می باشد. در طرح یکم پیوند بانک مهر پیوند ایران، اشخاصی که در سن ازدواج و یا نزدیک به ازدواج قرار دارند قادر خواهند بود در مدت یک تا سه سال در بانک گردش حساب داشته باشند که بر اساس میانگین حساب، حداقل امتیازی به آنها تعلق می گیرد و تسهیلات ازدواج ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد دریافت خواهند کرد.

ر این طرح شخص با ايجاد حساب و واريز وجه طبق جدول پرداخت طرح مي‌تواند از تسهيلات تا سقف ۴۰ ميليون تومان با كارمزد چهار درصد برخوردار گردد؛ به این ترتیب که در پرداخت تسهيلات بر اساس ميانگين موجودي حساب، متقاضي طي سه سال هر سال با ميانگين ۱۰ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان مي‌تواند در پايان سال سوم تسهيلات ۴۰ ميليون تومان دریافت کند.

در طرح واريز ماهيانه نيز متقاضي مي‌تواند در سال اول با واريز ماهيانه ۴۵۰هزار تومان، در سال دوم با واريز ماهيانه ۶۵۰ هزار تومان و در سال سوم با واريز ماهيانه ۹۵۰ هزار تومان در پايان سه سال از مزاياي اين طرح استفاده كند.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments