طرح ترافیک تهران

همه چیز درباره طرح ترافیک ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 21/08/28 )

طرح ترافیک ۹۸ طبق روال گذشته  و  از ساعت ۰۶:۳۰ صبح آغاز و در ساعت ۱۹:۰۰ عصر پایان می یابد و اما خبر جدید این است که طرح ترافیک پنجشنبه‌ها اجرا نمی‌شود اما طرح جدید کنترل آلودگی هوا که جایگزین طرح زوج و فرد شده است در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می شود.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح کامل ترافیک در پنجشنبه های سال ۹۸ اجرا نخواهد شد، تصریح کرد: البته با اجرای محدوده حلقه دوم (طرح زوج و فرد جدید) از اول تیرماه سال ۹۸،در روزهای پنجشنبه از ۶:۳۰ صبح تا ۱۳ اجرا میشود و درصورت تردد، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود.

همچنین طرح زوج و فرد به طرح کنترل آلودگی هوا در سال ۹۸ تغییر نام پیدا کرده است.

 

خرید طرح ترافیک روزانه ۹۸

خرید طرح ترافیک روزانه ۹۸ چندان تفاوتی با خرید طرح ترافیک روزانه ۹۷ ندارد. شهروندان متقاضی خرید روزانه طرح ترافیک با مراجعه به سامانه تهران من مشخصات خود را در سامانه ثبت کرده و پس  از ثبت نام کاربری و وارد کردن ایمیل و شماره تلفن خود در خصوص دریافت کد کاربری اقدام کنند.

ثبت مشخصات وسیله نقلیه متقاضی بعد از ثبت مشخصات کاربری شخص، الزامی است. لازم به ذکر است خریداران طرح ترافیک روزانه پس از تکمیل ثبت نام می توانند به منظور تررد حساب خود را شارژ نمایند. بدین ترتیب نیاز به مراجعه حضوری آنها به دفاتر خدمات اکترونیکی نخواهد بود.

برای خرید طرح ترافیک می‌توانید به آسانی از اپلیکیشن کارپرداز اقدام کنید

دانلود کارپرداز

 

اپیلیکیشن محدوده طرح ترافیک

مهم ترین قابلیت اپیلیکیشن محدوده طرح ترافیک نمایش محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خرید طرح ترافیک است. در واقع این اپیلیکیشن  به هنگام نزدیک شدن وسیله نقلیه به محدوده طرح ترافیک شروع به هشدار دادن می کند و مانع از ورود کاربر به محدوده طرح ترافیک میشود.  بدیهی ست که مهم ترین مزیت اپیلیکیشن محدوده طرح ترافیک و نقشه طرح ترافیک جلوگیری از جریمه شدن راننده می باشد.

اپلیکیشن فرمون یکی از بهترین اپلیکیشن‌های جامع طرح ترافیک است که روی نقشه همه دوربین‌های کنترل ترافیک را به شما نشان می‌دهد. می‌توانید این اپ را هم از اینجا دانلود کنید.

طرح ترافیک

رزرو طرح ترافیک

این امر به راحتی از طریق تلفن های همراه شخصی و یا اپلیکیشن طرح ترافیک میسر می باشد. شهروندان تهرانی از طریق اپیلیکیشن تهران من که مختص تلفن های همراه اندروید است قادر به مشاهده نقشه طرح ترافیک و رزرو طرح ترافیک خواهند بود. درج و مشاهده مشخصات خودروها، بارگذاری مدارک، شارژ حساب و افزایش اعتبار و مشاهده فهرست تراکنش‌ها به همراه امکان تعیین بازه زمانی گزارش‌گیری، ازجمله امکانات این اپلیکیشن است.

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اپلیکیشن رزو طرح ترافیک را سازمان فناوری اطلاعات شهرداری راه‌اندازی کرده و در آینده دسترسی‌های دیگری در زمینه شهر هوشمند و امکانات مورد نیاز شهروندان در ارتباط با مدیریت شهری نیز به آن افزوده می گردد.

 

طرح ترافیک تهران

ساعت طرح ترافیک تهران از ساعت ۶:۳۰  صبح آغاز و ۱۹ عصر به پایان می رسد. در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز طرح ترافیک برقرار نمی باشد اما طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۳ اجرا می شود. شهروندانی که قصد تردد با وسیله نقلیه شخصی در محدوده طرح ترافیک دارند  می باست پیش  از اولین ورود، اطلاعات خود و خودروی شخصیشان را را در سامانه my.tehran.ir ثبت کنند.

 

جریمه طرح ترافیک

جریمه طرح ترافیک در سال ۹۸ تقریبا مشابه طرح ترافیک ۹۷ بوده و تاکنون در ازای هر ساعت تردد در محدوده و ساعات طرح ترافیک مبلغ ۲۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب هر خودرویی که وارد محدوده ی طرح ترافیک شود، توسط  سیستم هوشمند و دوربین های ترافیکی جریمه خواهد شد. البته عوارض یا جریمه تردد در محدوده طرح ترافیک بسته به ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودروها متفاوت خواهد بود. وسایل نقلیه ای که از معاینه فنی برتر برخوردار باشند مشمول تخفیف جریمه طرح ترافیک می‌شوند. اگر به خاطر ورود به طرح جریمه شده‌اید در مطلب پرداخت جریمه طرح ترافیک بخوانید که چطور باید برای استعلام و پرداخت عوارض یا جریمه طرح ترافیک اقدام کنید.

 

طرح ترافیک پنجشنبه های سال ۹۸

روزهای پنجشنبه ورود به حلقه اول طرح ترافیک رایگان است. با اجرای محدوده حلقه دوم در سال ۹۸ طرح زوج و فرد در روزهای پنجشنبه اجرا می شود و درصورت تردد، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود.

به گفته افندی زاده طرح حلقه دوم (زوج و فرد سابق) پنجشنبه ها از ۶:۳۰ صبح تا ۱۳ اجرا می شود و افراد درصورت ورود به این محدوده می توانند به صورت رایگان از طرح ترافیک استفاده کنند.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments