وام ازدواج 30 میلیون تومانی

راهنمای کامل پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیونی سال ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 21/06/21 )

وام قرض‌الحسنه ازدواج برای هريک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ سيصد ميليون (۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ريال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با داشتن يک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند يارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمين در اين زمينه بپذيرد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی بند (الف) تبصره (۱)۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای اجرا ابلاغ کرد.

طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور شرایط وام ۳۰ میلیونی ازدواج به شرح زیر است:

به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

 

ثبت نام وام ازدواج در سایت کندو

سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات یاد شده می باشد.شایان ذکر است سامانه این بانک، هیچگونه ارتباطی با وب سایت کـندو و سایر سایت های فعال در این زمینه ندارد و متقاضیان می توانند بطور مستقیم نسبت به ثبت نام خود در سامانه یاد شده اقدام نمایند .

اقساط وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸، ۳۰۰ میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت  و اقساط وام ازدواج پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

از زمانی که پرداخت اقساط شروع می شود؛ مبلغ اقساط در ابتدای هر سال بیشتر است و در واقع بانک سود تسهیلات وام ازدواج را در ابتدای هر سال می گیرد به عنوان نمونه در سال اول برای هر وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی در اولین قسط بایستی مبلغی حدود ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان و در ماه های آتی تا پایان ۱۲ قسط مبلغی حدود ۵۶۰٫۰۰۰ تومان واریز نمایید.

 

مراحل ثبت نام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی

  • مطالعه دقيق شرايط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج در سایت وام ازدواج
  • ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت وام ازدواج براي هر يک از زوجين بصورت جداگانه
  • دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی
  • مراجعه به سايت وام ازدواج به آدرس https://ve.cbi.ir و پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطاي وام ازدواج (نکته: مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک ها با توجه به میزان منابع قرض الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.)
  • مراجعه به شعبه معرفي شده ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم
  • اتمام مراحل اخذ وام ازدواج در شعبه مربوطه

 

سند اردواج

نکاتی که بایدبه آن توجه داشته باشید:

  • در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعيين شده ، اطلاعات ثبت نامي شما  از سامانه وام ازدواج حذف خواهد شد.
  • وام ازدواج برای هر یک از زوجین مبلغ ۳۰ میلیون تومان می باشد.
  • متقاضيان دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، پس از پذيرش توسط شعب بانک‌ها، حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری نسبت به تکميل مدارک مورد نياز اقدام نمايند و در صورت عدم تکميل مدارک، نام متقاضي از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره مندي ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذکور و شفافيت عملکرد بانک ها به عمل آيد.

 

مدارک مورد نياز وام ازدواج ۹۸

۱- اصل و کپی سند ازدواج .

۲- اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين .

۳- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين .

۴- اصل و کپی کارت ملی زوجين ( موقت يا دايم ).

۵- اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن .

۶- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين .

۷- کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام

 

شرايط عمومی متقاضيان وام ازدواج ۳۰ میلیونی

  •  دارا بودن تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران .
  • به هر يک از زوجـــين مــبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد.

تبصره ۱ : کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام وام ازدواج ۳۰ میلیونی در سامانه وام ازدواج بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

تبصره ۲ : اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام وام ازدواج ۳۰ میلیونی  در سایت ازدواج خواهند بود .

  •  دارا بودن کارت ملی ( موقت يا دايم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .
  • با توجه به امکان پرداخت وام ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج وام ازدواج ۳۰ میلیونی قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از وام ازدواج ۹۸ بهره مند گردد . (نکته: به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه وام ازدواج تعلق می گیرد)
  •  متقاضیان وام ازدواج ۹۸ از تاریخ وقوع عقد، به مدت ۲ سال شمسی (۲۴ ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از این وام را دارند.
  • به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۶ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.
  • چنانچه متقاضیان قبل از سال ۱۳۹۶ ازدواج نموده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، صرفاً مشمول سقف فردی ۱۵۰ میلیون ریال خواهند شد.

 

ثبت‌نام وام ازدواج

 

 

با توجه به تبصره مورد اشاره موارد زیر لازم است توسط شبکه بانکی مدنظر قرار گیرد:

۱- پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیونی در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرار دارد.

۲- تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم به پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیونی از محل مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری بوده و مبلغ تسهیلات مذکور برای هر یک از زوجین به میزان ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج ساله (۶۰ ماهه) و نرخ کارمزد ۴ درصد است.

۳- با عنایت به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی (مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و با رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات مذکور) هستند.

۴- رعایت سایر شرایط و ضوابط مندرج در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جهت دریافت تسهیلات مذکور الزامی است و سهمیه در نظر گرفته شده جهت آن بانک متعاقبا اعلام خواهد شد.

بهترین بانک ها برای دریافت وام ازدواج

پس از ثبت نام و تعیین شعبه بانک و ارائه مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج به طور معمول حداکثر تا یک هفته مبلغ وام به حساب زوجین واریز خواهد شد. زمان واریز وام در تمامی بانکها تقریبا یکی است و بانکها از این لحاظ برتری نسبت به یکدیگر ندارند. اما در خصوص ضامنین، برخی از بانکها سخت گیری بیشتری دارند و برای هر یک از زوجین، دو ضامن می خواهند. در حالیکه برخی دیگر یک ضامن معتبر را هم برای هریک از زوجین کافی می دانند. جالب اینجاست که حتی شعبات یک بانک نیز قوانین مختلفی برای دریافت ضمانت دارند.

از طرفی طبق خبرهای منتشره، بانک مرکزی می‌تواند يارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمين در اين زمينه بپذيرد. از آنجا که مبلغ یارانه ۴۵ هزار تومان است و حداقل قسط ازدواج ۵۶۰ هزار تومان، بانک ها مبلغ یارانه را به عنوان ضمانت نمی پذیرند. همچنین با توجه به سیاست های دولت احتمال حذف یارانه برای افراد وجود دارد که عملا تضمین یارانه را غیر ممکن می سازد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از انتخاب بانک و شعبه موردنظر خود، در زمان ثبت نام وام ازدواج، به صورت تلفنی یا با مراجعه به بانک موردنظر، تعداد ضامن موردنیاز و زمان واریز وام را سوال کنید. دیدن گزارش خبرگزاری فارس در همین زمینه نیز خالی از لطف نیست:

 

سوالات متداول وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی ۹۸

شرايط لازم جهت ضامن در زمان اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج کدام است؟
پاسخ : در خصوص اخذ ضامن جهت بهره مندي از تسهيلات مذکور ، حسب مصوبه شوراي پول و اعتبار براي تسهيلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ ميليون ريال يک ضامن معتبر و براي تسهيلات ۲۰۰ ميليون ريال دو ضامن معتبر کافيست که تشخيص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل مي باشد

اگر در زمان ثبت نام و پر کردن فرم مربوطه در پايان مراحل مربوطه موفق به دريافت کدرهگيري نشده است به چه صورت مي توان اين کد را دريافت نمايم؟
پاسخ : متقاضي مي تواند با مراجعه به قسمت بازيابي کدرهگيري و وارد کردن مشخصات مربوطه در قسمتهاي مشخص شده نسبت به بازيابي کد رهگيري اقدام نمايد

هنگام ثبت نام اوليه ، مشخصات متقاضيان به اشتباه درج گرديده ، ليکن ثبت نام در سامانه انجام شده است براي اصلاح مشخصات چه کار بايد انجام دهم؟
پاسخ : در زمانيکه متقاضي ثبت نامه اوليه انجام داده و هنوز صحت و سقم اطلاعات متقاضي از سوي ثبت احوال تاييد نشده باشد متقاضي مي تواند با مراجعه به قسمت ويرايش ثبت نام قبلي نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام نمايد. همچنين اگر صحت مشخصات متقاضي توسط ثبت احوال انجام شده باشد مجدداً متقاضي از قسمت ويرايش ثبت نام قبلي مي تواند اصلاح مشخصات را انجام نمايد. ولي اگر صحت و سقم اطلاعات متقاضي توسط ثبت احوال تاييد نشده باشد متقاضي مي بايد با مراجعه به قسمت ثبت نام جديد نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمايند

در صورتيکه براي بانکي جديد ثبت نام نموده اما با بانک قبلي خود به توافق رسيده باشم و قرار است اين بانک تسهيلات ازدواج را به بنده پرداخت نمايد، چطور مي توانم ثبت نام جديد خود را حذف نمايم؟
پاسخ : اگر در بانک جديد تا کنون تعيين شعبه نشده باشيد مي توانيد با مراجعه به قسمت حذف ثبت نام، ثبت نام قبلي خود را حذف نماييد

آيا ثبت نام ازدواج از طريق پست امکان پذير مي باشد؟
پاسخ : خير‌، متقاضي صرفاً از طريق اين سامانه امکان ثبت نام دارد

آيا پس از گذشت تاريخ انقضاء تعيين شعبه امکان تمديد مهلت وجود دارد؟
پاسخ : با توجه به محدوديتهاي موجود بانکها قادر به تمديد مهلت مراجعه براي متقاضيان نبوده و متقاضيان ملزم مي باشند پس از تعيين شعبه از سوي بانک عامل، حداکثر ظرف ۱۲ روز کاري به شعبه تعيين شده مراجعه نمايند

آيا براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، ثبت نام يکي از زوجين کافي است؟
پاسخ : خير ، از آنجا که زوج و زوجه هر کدام داراي شخصيت حقيقي مستقل مي باشند ، مي بايد به طور جداگانه ثبت نام نمايند و کد رهگيري دريافت و جهت پيگيري هاي بعدي يادداشت نمايند

مدت زمان طولاني در صف انتظار تعيين شعبه هستم از کجا مي توانم موضوع را پيگيري نمايم؟
پاسخ: چون تعيين شعبه از طريق ادارات سرپرستي بانکها انجام مي پذيرد متقاضيان مي توانند با مراجعه به اين مراکز از روند تعيين شعبه خود مطلع گردند همچنين با مراجعه به قسمت تماس با پشتيباني بانکها نيز مي توانيد به صورت تلفني مراحل مربوطه را پيگيري نمائيد

آيا براي اخذ تسهيلات ازدواج ، داشتن عقد نامه رسمي صادر شده از دفتر خانه‌هاي ازدواج و طلاق الزامي است؟
پاسخ : بلي

آيا تسهيلات ازدواج براي دومين بار پرداخت مي شود؟
پاسخ : تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به هيچ وجه دوبار پرداخت نمي گردد و هر فرد تنها يکبار مي تواند از تسهيلات ازدواج استفاده نمايد

آيا مابه التفاوت تسهيلات ازدواج به متقاضياني که در ازدواج اول خود از تسهيلات کمتري نسبت به مبالغ فعلي استفاده کرده اند و مجداً ازدواج مي نمايند تعلق مي گيرد؟
پاسخ : خير

آيا تسهيلات ازدواج به ازدواج دوم تعلق مي گيرد؟
پاسخ : در صورتيکه که متقاضي در ازدواج اول خود تسهيلات دريافت ننموده باشد مي تواند در ازدواج بعدي با رعايت ساير شرايط و مقررات مربوطه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت نمايد

حتما بخوانید:  شرایط گرفتن وام ازدواج برای بار دوم

آيا استفاده از تسهيلات ازدواج ، داراي محدوديت حداکثر سن مي باشد؟
پاسخ : خير

حداقل سن جهت دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج چند سال مي باشد؟
پاسخ : برای دختران ۱۳ سال تمام شمسی و برای پسران ۱۵ سال تمام شمسی

آيا تسهيلات ازدواج به افراد کمتر از ۱۸ سال تعلق مي گيرد؟
پاسخ : بلي در ابتدا زوج و زوجه هر کدام به تنهايي در سامانه ازدواج ثبت نام مي نمايند و پس از تعيين شعبه و طي مراحل مربوطه تسهيلات ازدواج به ولي يا قيم قانوني وي پرداخت مي گردد

پس از ثبت نام متقاضي و عدم مراجعه به موقع به شعبه تعيين شده ، در صورت حذف مشخصات آيا فرد مي تواند مجدداً ثبت نام نمايد؟
پاسخ : بلي متقاضيان مي توانند با رعايت ساير شرايط در دستورالعمل سامانه و با مراجعه به قسمت ثبت نام جديد اقدام به انتخاب بانک جديد نمايند

آيا متقاضي پس از ثبت نام براي يک بانک می تواند ثبت نام خود را باطل و براي يک بانک ديگر ثبت نام نمايد؟
پاسخ: چنانچه متقاضي از سوي بانک تعيين شعبه شده باشد، و متقاضی به مدت ۱۲ روزکاري به شعبه مورد نظر مراجعه ننمايد، شخص از سامانه بانک مربوطه حذف شده و مي تواند مجدداً ثبت نام نمايد ولي اگر متقاضي تعيين شعبه نشده باشد با مراجعه به قسمت ويرايش ثبت نام قبلي مي‌تواند نسبت به تغيير بانک اقدام نمايد

پس از پذيرش متقاضی از طرف بانک، چه مدت زمانی برای تکميل مدارک در نظر گرفته شده است؟
پاسخ: متقاضي پس از پذيرش از طرف بانک، حداکثر ظرف مدت ۱ ماه فرصت دارد تا نسبت به تکميل مدارک مورد نياز بانک اقدام نمايد. بديهي است پس از گذشت فرصت مذکور و عدم تکميل مدارک مربوطه از سوي متقاضي، نام وي از سامانه ازدواج حذف مي گردد تا امکان بهره مندي ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذکور فراهم گردد. براين اساس، متقاضيان مذکور، با رعايت ساير شرايط سامانه ازدواج مي توانند در صورت تمايل و واجد شرايط بودن، نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمايند

در زمان ثبت نام اگر در قسمت ايثارگري به اشتباه وضعيت ”ندارد / دارد“ را ثبت کرده باشم و تعيين شعبه شده باشم چطور مي توانم آنرا اصلاح نمايم؟
پاسخ : در زمان تعيين شعبه و مراجعه به شعبه موضوع را به مسئول مربوطه منعکس نموده و حسب استعلام برخط از بنياد شهيد، که در سامانه تعبيه گرديده است، وضعيت ايثارگري شما تعيين خواهد شد

بنده مشمول تسهيلات ازدواج ايثارگران مي شوم ليکن پس از مراجعه به بانک و استعلام توسط شعب وضعيت سهميه ايثارگري ندارد، نمايش داده مي شود چه کار بايد انجام دهم؟
پاسخ : در صورتيکه به شعبه مراجعه نموده و استعلام وضعيت ايثارگري براي شما منفي نمايش داده شد و شما جزو مشمولين قانون خدمات رساني به ايثارگران (صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشيد مي بايد با مراجعه به يکي از مراکز بنياد شهيد و امور ايثارگران استان و يا شهرستان خود نسبت به ثبت اطلاعات خود در سيستم سجايا بنياد شهيد اقدام نموده و مجدداً به شعبه تعيين شده جهت بهره مندي از تسهيلات موصوف مراجعه نماييد

در صورتي که در سامانه ازدواج وضعيت ايثارگري را به اشتباه انتخاب کرده باشيم يا استعلام سامانه وضعيت ايثارگري را ندارد نشان دهد ، آيا مي توانيم معرفي نامه کتبي از مرکز بنياد شهيد براي بانک تهيه نمايم؟
پاسخ : خير. استعلام وضعيت ايثارگري متقاضيان مشمول صرفاً از طريق گزينه استعلام در سامانه ازدواج امکانپذير مي باشد

علت عدم امکان ثبت نام در سامانه ازدواج در بانکي خاص براي يک استان مشخص چيست؟
پاسخ : در صورت اتمام اعتبار بانکهاي يک استان و يا افزايش بيش از حد مراجعين به بانک مذکور در استان مورد نظر ، امکان ثبت نام براي متقاضي جديد ميسر نمي باشد . لذا متقاضي مي بايست در فرصتهاي بعدي براي ثبت نام به سامانه مراجعه نمايد يا بانکهاي ديگر در سامانه ازدواج را انتخاب نمايد

فرصت ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج ، جهت دريافت وام ازدواج حداکثر چه مدت مي‌باشد؟
پاسخ : متقاضيان تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از تاريخ وقوع عقد تا ۲۴ ماه بعد(۲ سال شمسي)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهيلات موصوف را دارند

 آيا با توجه به گذشت بيش از ۲۴ ماه از زمان وقوع عقد مي توانم جهت ثبت نام و دريافت قرض الحسنه ازدواج اقدام نمايم؟
پاسخ : خير ، حداکثر مدت زمان تعيين شده جهت ثبت نام دريافت قرض الحسنه ازدواج همان ۲۴ ماه بوده و پس از آن ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج امکان پذير نمي باشد

اينجانب در هفته قبل ثبت نام کرده ام ليکن شعبه مورد نظر از سوي سايت مشخص نشده است؟
پاسخ : اين امر هنگام مراجعه همزمان تعداد زيادي از متقاضيان ازدواج به سايت ازدواج اتفاق مي‌افتد که با توجه به کثرت متقاضيان در مقاطع مختلف و محدوديت منابع قرض الحسنه بانکي، تعيين شعبه از سوي بانک عامل براي متقاضيان صورت خواهد پذيرفت

با توجه به ثبت نام در سامانه و تاييد کدملي ، بانک عامل نسبت به تعيين شعبه اقدام نکرده است علت چیست؟
پاسخ : به علت کثرت متقاضيان در سامانه قرض الحسنه ازدواج و همچنين محدوديت منابع بانکي تعيين شعبه و پرداخت تسهيلات با کندي صورت خواهد پذيرفت و متقاضي مي بايد صرفاً با مراجعه به قسمت مشاهده وضعيت سامانه ازدواج از وضعيت خود مطلع شده و در صورت تعيين شعبه با مراجعه به بانک مذکور جهت تشکيل پرونده و طي مراحل مربوطه نسبت به اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اقدام نمايد

آيا ثبت نام من و همسرم در دو بانک و يا دو شهر متفاوت امکان پذير مي باشد؟
پاسخ : به منظور تسهيل و تسريع در اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضي و همسر وي در يک بانک و يک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمايند

آيا اينجانب به وکالت رسمي و محضري از طريق متقاضي مربوطه مي توانم جهت دريافت تسهيلات ازدواج در سايت ثبت نام کرده و تسهيلات ازدواج آنان را وکالتاً دريافت نمايم؟
پاسخ : جهت ثبت نام مي بايستي کليه اطلاعات متقاضي در سـامانه درج شود ليکن در صورت دارا بودن وکالتنامه معتبر وکيل مي تواند جهت دريافت تسهيلات به بانک مراجعه و تسهيلات را دريافت نمايد و پذيرش يا عدم پذيرش وکالتنامه به تشخيص بانک عامل مي باشد

آيا به عنوان متقاضي ساکن خارج از کشور ، مي توانم جهت دريافت وام ازدواج ثبت نام نمايم؟
پاسخ : بلي ، در صورت ارائه گواهی ازدواج که از سوي سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده و ممـهور به مـهر کنسولگری ايران نيز باشد (که به عنوان سـند ازدواج تلقي مي‌گردد) مي‌توانيد ثبت نام نماييد

آيا تسهيلات ازدواج به اقليتهاي مذهبي تعلق مي گيرد؟

پاسخ : بلي ، ارائه اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسـمی توسـط مراکزاقليت‌های دينی در داخل‌کشور مورد تاييد قرار گيرد ، معادل عقدنامه تلقی گرديده و اينگونه متقاضيان نيز مي توانند در سامانه ثبت نام و از تسهيلات بهره مند گردند

آيا تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجي تعلق مي گيرد؟

پاسخ : حسب تصميمات متخذه اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجي امکان پذير نمي باشد

ثبت نام مورد تایید قرار گرفته ولی شعبه بانک هنوز تعیین نشده است؟

پاسخ : اسامی شما برای تعیین شعبه به سرپرستی استان ارسال گردیده است.می توانید دلیل تاخیر در تعیین شعبه را از سرپرستی بانک مربوطه در استان خود جویا شوید.(جهت دریافت شماره تماس سرپرستی به نزدیکترین شعبه بانک ثبت نامی خود مراجعه نمایید.)

هنگام ثبت نام پیغام “با این کد ملی قبلا ثبت نام کرده اید” می دهد؟

پاسخ: شما موفق به ثبت نام شده اید به قسمت  بازیابی و چاپ کد رهگیری مراجعه نمایید.

در هنگام ثبت نام هیچ بانکی در لیست ظاهر نمی شود؟

پاسخ : با افزايش بيش از حد مراجعين به بانکهای استان مورد نظر ، امکان ثبت نام براي متقاضي جديد ميسر نمي باشد.لذا متقاضي مي بايست در فـــرصتهاي بعدي با اعلام اعتبارات جدید براي ثبت نام به سامانه مراجعه نمايد.

می خواهم ثبت نام را ویرایش(نام و نام خانوادگی ،محل سکونت . تغییر بانک و..) نمایم؟

پاسخ : تا پیش از مرحله تعیین شعبه از طرف بانک، شما قادر هستید ثبت نام خود را از طریق  ویرایش ثبت نام قبلی تغییر دهید.

در هنگام ثبت نام “پیغام خطای ناشناخته” می دهد؟

پاسخ : لطفا در ساعات کم ترافیک و از طریق آدرس اصلی وارد سایت شوید. ve.cbi.ir

تعیین شعبه شده ام می خواهم بانک خود را تغییر دهم؟

پاسخ : در صورت عدم پذیرش،اطلاعات شما بعد از تاریخ انقضا موجود در فرم ثبت نام حذف خواهد شد و می توانید مجدد ثبت نام نمایید.

در بانک پذیرش شده ام و می خواهم بانک را تغییر دهم؟

به شعبه معرفی شده مراجعه نمایید.درخواست انصراف از وام را به کاربر بانک ارائه داده و منتظر حذف اطلاعات ثبت نامی خود شوید.مجددا ثبت نام نموده و بانک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در صورتیکه پرسش شما در بین سئوال های بالا وجود ندارد، در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments