پرداخت عوارض خودرو

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی خودرو

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو خبری است که در اخیرا به مردم ایران اعلام شد و مردم نیز واکنش‌های مختلفی نسبت به این موضوع داشتند ولی جزییات زیادی از آن به مردم اعلام نشد که منجر به حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی گردید

به همین دلیل میر شفیع مسئول مستقیم این موضوع وارد عمل شده و جزییات بیشتری از این موضوع را رسانه‌ای کرد.

سید حسین میر شفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گفتگویی پیرامون این موضوع گفت: پرداخت الکترونیکی عوارض از ۲۸ اسفندماه ۹۷ در آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم راه‌اندازی شده و مردم بدون نیاز به توقف می‌توانند از این جایگاه‌ها عبور کرده و از توقف‌های بیجا جلوگیری گردد. همچنین نکته‌ای که باید به مردم گفته شود این است که هیچ تغییری در هزینه عوارض این مسیرها ایجاد نشده و تعرفه‌ها بر اساس همان نرخ سال ۹۷ در این سیستم اعمال می‌گردد.

حتما بخوانید:  استعلام و پرداخت عوارض شهرداری خودرو

میر شفییع در ادامه با اشاره به تعداد اندک آزادراه‌های حاضر در این طرح گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده بود این‌چنین بود که دو آزادراه قزوین-رشت و تهران-پردیس نیز به این سیستم مجهز شوند ولی به دلایل مختلف ازجمله عدم هماهنگی‌های لازم امکان این اتفاق وجود نداشت که طبق برنامه‌ریزی‌های جدید انجام‌شده امسال  به سیستم پرداخت الکترونیکی افزوده خواهند شد. البته تجهیزات لازم برای این مسیرها مهیا شده بود و از این نظر مشکلی وجود نداشت.

حتما بخوانید:  به روزترین راهنمای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) تهران 98

پرداخت عوارض خودرو از طریق درگاه الکترونیک

همچنین ایشان در پاسخ به چگونگی عملکرد این سامانه و روش پرداخت الکترونیکی عوارض گفت: در این روش خودرو از جایگاه‌ها عبور می‌کنند و برای او پیامکی مبنی بر پرداخت عوارض مسیر ارسال می‌شود که می‌تواند از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک پرداخت کند. درصورتی‌که فرد کیف پول الکترونیکی خود را شارژ کرده باشد مبلغ عوارض از آن کسر می‌گردد و همچنین امکان پرداخت عوارض به‌صورت خودکار نیز فراهم هست.

سید حسین میر شفیع : درصورتی‌که مدت‌زمان عبور فرد از عوارضی به بالای ۷۲ ساعت برسد و اقدامی برای پرداخت انجام نشود، مبلغی به عوارض خودرو افزوده خواهد شد. البته از سوی دیگر راننده در مجتمع‌های بین‌راهی امکان پرداخت خواهد داشت که با واردکردن اطلاعات خودرو این امکان برای او فراهم‌شده است. بدین ترتیب راننده بدون نیاز به توقف در جایگاه عوارضی می‌تواند در طی مسیر از طرق مختلف اقدام به پرداخت عوارض مدنظر نماید. همچنین مردم می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی نیز اقدام به پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو را انجام دهند، که به‌زودی اقدامات لازم نیز برای این کار انجام می‌شود.

 در حال حاضر امکان پرداخت عوارض خودرو  از طریق اپلیکیشن کارپرداز فراهم شده است.

 دانلود کارپرداز

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments