درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn.csdiran.ir

( آخرین به روزرسانی : 20/11/24 )

برای ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir مراجعه کنید.

ضوابط و شرایط استفاده از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

در استفاده از این درگاه شرایط و ضوابط ذکر شده از سوی شرکت سپرده­ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از یک سو و شما به عنوان استفاده ­کننده (کاربر) از سوی دیگر ملاک خواهد بود. در راستای استفاده از درگاه یکپارچه ذینفعان تائید و تعهد می نمایم:

۱- درگاه یکپارچه ذینفعان به منظور ایجاد رفاه برای ذینفعان بازار سرمایه به صورت آنلاین و الکترونیکی راه اندازی شده است که ضمن مکانیزه شدن فرآیند، کاربر بدون مراجعه حضوری، درخواست خود را به سمات ارسال نماید.

۲- کاربر می پذیرد با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان، اطلاعات ثبت شده در این درگاه، در راستای شناسایی ایشان و ارائه خدمات توسط سازمان و اشخاص تحت نظارت سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

۳- ثبت نام در درگاه یکپارچه ذینفعان و همچنین هر باراستفاده از حساب کاربری و سایر خدمات در بخش های مختلف و همچنین خرید توسط کیف پول در هر زمان به منزله مطالعه، آگاهی و پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین از سوی کاربر می باشد؛ این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند و بنابراین استفاده مستمر کاربر به معنی پذیرش هرگونه تغییر در شرایط و قوانین است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین فعلی، جایگزین کلیه توافق های قبلی محسوب می شود.

۴- کلیه اصول، رویه ها و فرآیندهای این درگاه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است و کاربر نیز موظف به رعایت قوانین و مقررات مربوطه می باشد.

۵- کلیه ارتباطات کاربر با سمات جهت استفاده از سرویس ها و خدمات، به صورت الکترونیکی است و در صورت مطابقت درخواست کاربر با اصول و رویه های جاری، سمات به همان صورت به درخواست ایشان پاسخ خواهد داد.

۶- اطلاع رسانی در خصوص شرایط، خدمات و سرویس های ویژه از طریق همین درگاه، push notification وایمیل/پیامک صرفا با شماره ثبت شده در پروفایل سجام کاربر صورت خواهد گرفت؛ بدیهی است در صورتی که کاربر تمایل به دریافت این گونه پیام ها نداشته باشد، می تواند دریافت خبرنامه سمات را در حساب کاربری خود لغو نماید؛ لکن می پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود یا اطلاعات مقتضی به موقع به ایشان نرسد.

۷- سمات متعهد است اطلاعات شخصی کاربر را حفظ نموده و اقدامات مقتضی را در این راستا انجام دهد.

۸- سمات اقدامات لازم را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم افزاری خود توسط دستگاه های کاربران انجام می دهد؛ اما نسبت به اجرا شدن آن بر روی همه دستگاه ها یا شبکه های ارتباطی، مسئولیتی نخواهد داشت.

۹- نرم­ افزار و زیرساخت موجود در این درگاه متعلق به سمات بوده و هرگونه استفاده از آن بدون کسب مجوز از این شرکت غیر قانونی می باشد.

۱۰- کاربر مکلف است هیچ گونه فعالیتی جهت دسترسی غیر قانونی و غیر متداول به هیچ یک از بخش های درگاه یکپارچه ذینفعان یا سامانه های مرتبط با آن انجام ندهد.

۱۱- کاربر نباید نرم افزارهای این درگاه را تغییر، باز تولید یا باز نویسی کند و یا از آن برای تولید یک برنامه مشابه استفاده نماید.

۱۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور بر عهده کاربر است؛ همچنین کاربر مجاز به واگذاری حساب کاربری خود به اشخاص ثالث به صورت کلی یا جزئی، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نمی باشد و در صورت وقوع این امر، مکلف است موضوع را بلافاصله به سمات اطلاع دهد؛ در غیر این صورت مسئولیت کلیه فعالیت های انجام شده از طریق حساب کاربر، بر عهده ایشان است.

۱۳- دریافت هزینه از کاربر از درگاه های مختلف بانکی صورت می گیرد که در صورت صلاحدید، قابل تغییر می باشد. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات کارت بانکی، تامین اینترنت و سخت افزار لازم، استفاده از درگاه و … با کاربر است؛ در صورت پرداخت وجه توسط کاربر و ایجاد مشکل در روند پرداخت، وجوه واریز شده طی ۷۲ ساعت توسط بانک مربوطه به حساب کاربر عودت داده می شود و در صورت ارجاع امر به سمات توسط بانک ، پس از ارسال اطلاعات دقیق پرداختی شامل ساعت، تاریخ، مبلغ، شماره کارت و کد پیگیری (در صورت وجود) از سوی کاربر، وجوه واریز شده توسط سمات به حساب ایشان واریز خواهد شد.

۱۴ هزینه های استفاده از این درگاه توسط سمات تعیین می شود و ممکن است این هزینه ها در زمان های مختلف تغییر یابد؛ که در این صورت مراتب به طریق مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت استفاده کاربر از سرویس های دوره ای، قیمت های جدید تا زمان اتمام اعتبار دوره، اعمال نمی شود.

۱۵- کاربر مکلف است در صورت ویرایش اطلاعات سجام، اطلاعات صحیح، اصیل، دقیق و منطبق با واقع را اعلام نماید و در غیر این صورت کلیه مسئولیت ها و عواقب قانونی ناشی از آن متوجه ایشان می باشد.

۱۶- در صورت بروز حوادث قهری و فورس ماژور، سمات هیچ گونه مسئولیتی در برابر مشکلات احتمالی ندارد.

۱۷- کاربر با آگاهی از قوانین و مقررات و رویه های فعالیت در بازار سرمایه، از خدمات درگاه یکپارچه ذینفعان استفاده نموده و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از این درگاه و اطلاعات ارائه شده با ایشان می باشد؛ همچنین سمات حق دارد نسبت به ایجاد محدودیت و قطع ارائه خدمات در صورت احراز هرگونه تخلف، به هر طریق و در هر زمان مبادرت نماید.

پس از تایید و قبول شرایط در مرحله بعد با وارد کردن کد پیامک شده به شماره تلفن همراه شما و تعیین پسورد دلخواه وارد سامانه خواهید شد.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیک

اصلاح مشخصات

به منظور رفع مغایرت مشخصات سهامداران حقیقی و مشخصات ثبتی سهامداران حقوقی با مشخصات موجود در سامانه پس از معاملات، اصلاح مشخصات انجام می‌شود. اگر انجام درخواست ارسالی مستلزم اصلاح مشخصات کد معاملاتی باشد، شرکت مجاز می‌باشد که کد معاملاتی را اصلاح نموده و درخواست مربوطه را انجام دهد. مدت زمان امکان انجام معامله حداقل ۳ روز کاری پس از اصلاح مشخصات می‌باشد. نظر به اینکه تمامی اقدامات به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد، چنانچه این مدت به دلیل اشکال در برنامه‌های نرم‌افزاری خارج از اراده و قهری، طولانی‌تر شود و یا کد معاملاتی به دلایل دیگری از حالت غیرفعالی خارج نشود، مسئولیتی متوجه سمات نخواهد بود.

اعلام مغایرت در میزان موجودی سهام و درخواست بررسی آن

در این خدمت، مغایرت در میزان موجودی سهام مشاهده شده در سبد دارایی سهامدار بررسی می‌گردد.

درخواست رفع ممنوع از فروش اشخاص حقیقی/حقوقی

اشخاص حقیقی و حقوقی که در دو سال گذشته فروش نداشته باشند و ارزش ریالی سبد دارایی آنها، بالای ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد. جهت جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از کد معاملاتی ایشان، ممنوع از فروش می‌گردند.

انتقال دارایی متوفی به وراث

این خدمت امکان پیگیری مراحل انجام درخواست انتقال دارایی اوراق بهادار متعلق به سهامدار متوفی میان ورثه ایشان را فراهم می‌نماید. درخواست لزوما توسط یکی از ورثه می‌بایست ارائه شود.

پیگیری پرونده توقیف اوراق بهادار

این خدمت امکان استعلام درخصوص مرجع دستور دهنده توقیف و یا پیگیری مراحل اجرای دستور رفع توقیف اوراق بهادار را فراهم می‌آورد. درخواست لزوما توسط محکوم‌علیه (سهامدار) می‌بایست ارائه شود.

استعلام مدارک و مستندات جهت توثیق و فرآیندهای مرتبط

در این خدمت مدارک و مستندات ضروری جهت انجام درخواست توثیق اوراق بهادار، رفع توثیق، فروش و استعلام اوراق بهادار توثیق شده به متقاضی اعلام می‌گردد.

درخواست نمونه وکالتنامه جهت توثیق اوراق بهادار

در این خدمت نمونه وکالتنامه پیشنهادی جهت توثیق اوراق بهادار به متقاضی ارائه می‌گردد.

پیگیری پرونده توثیق اوراق بهادار

این خدمت امکان پیگیری مراحل انجام درخواست توثیق اوراق بهادار، رفع توثیق، فروش و استعلام اوراق بهادار توثیق شده را فراهم می‌نماید.

استعلام مدارک و مستندات و فرآیند جهت تایید وکالتنامه فروش اوراق بهادار

در این خدمت مدارک و مستندات ضروری جهت تایید وکالتنامه‌های با موضوع فروش اوراق بهادار و فرآیند موبوطه به متقاضی اعلام می‌گردد.

درخواست نمونه وکالتنامه جهت فروش اوراق بهادار

در این خدمت نمونه وکالتنامه پیشنهادی جهت فروش اوراق بهادار به متقاضی ارائه می‌گردد.

شکایات، پیشنهادات و انتقادات

در این خدمت امکان ثبت و پیگیری شکایات، پیشنهادات و انتقادات توسط سهامداران وجود دارد.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

مشترک
اعلان
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
غضنفر پالیزوان
غضنفر پالیزوان
6 ماه قبل

کد امنیتی کجا در گوشی من بارگذاری نمی شود