یارانه 98

یارانه چه کسانی در سال ۹۸ حذف می‌شود؟

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

زارع عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کرد افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می‌گیرند و هنوز یارانه دریافت می کنند، افرادی که فوت شده اند و هنوز یارانه دریافت می کنند جزو ۳ دهک هستند که در یسال آینده یارانه آنها خذف می‌شود.
رحیم زارع: بودجه امسال نسبت به سال قبل با تفاوت‌هایی همراه بود. هدفمندی، بهزیستی، افزایش وام‌های ازدواج، بیمه سلامت، یارانه کالاهای اساسی، سقف افزایش حقوق کارمندان تا ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد، افزایش اشتغال، اولویت افزایش حقوق بازنشستگان کمتر از ۲٫۵ میلیون تومان، سقف مالیاتی حقوق کارمندان دولت، افزایش یارانه خرید گندم، آب و برق مدارس، تسهیلات مددجویان و معافیت از پرداخت آب و برق و گازبرای یکبار، افزایش اشتغال برای کمیته امداد و بهزیستی، اصلاح ایرادات شورای نگهبان از بودجه، حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری و هزینه بیمه تکمیلی جانبازان، میزان افزایش شرکت های دولتی، بانک‌ها و موسسات دولت و موارد مشابه ار جمله موارد لحاظ شده دربودجه سال ۹۸ بوده است.
زارع در ادامه گفت که شناسایی ۳ دهک بالای جامعه بر اساس حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده است انجام می‌شود.
افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می‌گیرند و هنوز یارانه دریافت می کنند، افرادی که فوت شده که هنوز یارانه دریافت می کنند جز ۳ دهک خواهند مورد نظر هستند که یارانه ۹۸ را دریافت نخواهند کرد.
حذف یارانه ۹۸ این سه گروه در حمایت از اشتغال و تولید درکنار حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود. در این بین ۲۰ هزار میلیارد تومان به‌صورت مستقیم برای اشتغال درنظر گرفته‌شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عرضه ۲ میلیون بشکه نفت در بورس انرژی و افزایش حامل های انرژی به قیمت تمام شده از موارد دیگری است که می‌توان از این ظرفیت‌ها در اشتغال استفاده کرد.

حتما بخوانید:  زمان واریز یارانه تیر ماه 98

افزایش حقوق در سال ۹۸

زارع در ادامه افزود تورمی که در سال ۹۷ تا ۱۲٫۵ درصد پیش‌بینی‌شده بود با توجه به این اتفاقات اکنون به ۴۹ درصد رسیده که پیش‌بینی‌شده تا پایان سال به ۶۰ درصد نیز برسد بدین ترتیب دولت تلاش کرد ۲۰ درصد به حقوق همه کارمندان اضافه کند که این رقم جبران تورم را نخواهد کرد.
بر همین اساس مجلس تصمیم گرفت ۴۰۰ هزار تومان به صورت یکسان به‌تمامی حقوق اضافه شود که به‌صورت ضریب در تمام اجزای حقوق تاثیر خواهد داشت و در بازنشستگی و پاداش تاثیر می‌گذارد.
بقیه افزایش حقوق تا ۱۰ درصد در اختیار دولت قرارگرفته بدین صورت که طبقات پایین حقوق تا ۱۰ درصد و کسانی که حقوق بالاتری دارند نیز افزایشی داشته باشد.
افزایش حقوق ۴۳ درصد شامل بازنشستگانی می‌شود که حقوق پایینی می‌گیرند.
معافیت مالیاتی نیز به میزان حقوق ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعلق گرفته‌شده است که تا این اندازه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت و صفر خواهد بود.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه گفت: در تبصره ۱۸ مشخص‌شده که باید بیش از یک‌میلیون شغل ایجاد شود تا نرخ بیکاری ۱۲ و یک‌دهم درصدی که داریم به سمت تک‌رقمی پیش برود.

۲۰ درصد از صندوق توسعه ملی به توسعه صنعت و عشایر اختصاص خواهد یافت که به اشتغال و تولید گوشت قرمز کمک خواهد کرد.

قوامی گفت: درباره بدهی صندوق‌ها نیز مقررشده صندوق‌ها بدهی خود به بانک‌ها و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی پرداخت شود.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments