افزایش حق مسکن کارگران

افزایش حق مسکن کارگران در سال ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

در جلسه ۸  اردیبهشت‌ماه ۹۸ هیئت‌وزیران، دکتر حسن روحانی به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حق مسکن کارگران در سال ۹۸ را به یک‌میلیون ریال افزایش داد. پیش از این حق مسکن ماهانه کارگران مبلغ ۴۰۰ هراز ریال بود.

با تصویب هیئت‌وزیران، حق مسکن سال ۹۸ کارگران ۱۳۹۸ از ۴۰۰ هزار ریال به یک‌میلیون ریال افزایش یافت. بنابراین  بعد از این حق مسکن کارگران در فیش‌ حقوقی همه کارگران مشمول قانون کار ۱۰۰ هزار تومان منظور می‌شود.

گفتنی است پیش از این چندین جلسه برای بررسی میزان افزایش حق مسکن کارگران برگزارشده بود پلی با جود مقاومت نمایندگان کارفرمایی به نتیجه نمی‌رسید.

افزایش حق مسکن کارگران در حالی به تصویب رسید که بسیاری از کارشناسان با توجه به بالا رفتن هزینه اجاره‌بها این مبلغ را حتی برای اجاره یک اتاق هم کافی نمی‌دانند.

همچنین یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد کرده بود میزان اجاره‌بها در کلان ‌شهرهایی مثل تهران محاسبه و ۵۰ درصد آن به‌عنوان حق مسکن کارگران درنظر گرفته شود.

حتما بخوانید:  واریز مابه‌التفاوت حق مسکن کارگران در فیش اردیبهشت

طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه اجاره‌بهای مسکن می‌شود.به گفته مقامات کارگری اگر کارگران قبلا یک‌سوم دریافتی خود را صرف اجاره‌بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.

منبع: افکارنیوز

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments