سوالات پرتکرار مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی

سوالات زیادی در خصوص نحوه استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی ، مشاهده سابقه بیمه با موبایل ، فراموشی گذرواژه و نحوه بازیابی رمز عبور از سوی کاربران پرسیده می شود که در این مطلب تلاش شده است که تعدادی از پرتکرارترین سوالات را پاسخ دهیم:

1) در سایت تامین اجتماعی تمام سوابق بیمه نمایش داده نمی شود فقط از سال ۹۲ به بعد نشان داده می شود.

پاسخ: برای این مسئله شما باید از طریق کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی و به صورت حضوری پیگیری کنید.

2) نمیتوانم وارد پرتال سابقه بیمه تامین اجتماعی شوم پیام میدهد که نام کاربری با گذر واژه مطابقت ندارد وقتی بازیابی گذرواژه را می زنم پیام میدهد به نزدیکترین شعب مراجعه کنید؟

پاسخ: پیام موردنظر زمانی نمایش داده می شود که حساب کاربری غیرفعال باشد. برای فعالسازی حساب کاربری در سایت تامین اجتماعی باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

با برنامه کارپرداز به راحتی سوابق بیمه خود را مشاهده و استعلام کنید.

دانلود برنامه کارپرداز

 

3) در سایت رویت سابقه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کردم در شعبه هم فرم پرکردم ولی باز نمیتوانم سابقه ام را مشاهده کنم چندبار به شعبه رفتم نمیدانم چیکار کنم؟

پاسخ: این مسئله به خاطر ثبت اشتباه شماره همراه در سامانه مشاهده سوابق بیمه است. برای رفع این مشکل ضروری است، با مدارک هویتی خود به یکی از شعبه های تامین اجتماعی مراجعه کرده و شماره همراه خود را اصلاح کرده تا حساب کاربری فعال شود.

[irp posts="5616" name="بازیابی گذرواژه و رمز عبور سوابق بیمه تامین اجتماعی"]

4) مدتی است که در یک شرکت کار می کنم ولی هنوز بیمه نشده ام چکار باید بکنم؟

پاسخ: با مراجعه به شعبه و ارائه درخواست به واحد بازرسی پس از تائید بازرسی مبنی بر احراز اشتغال نامبرده، کارفرما مکلف است طبق ماده ٣٩ قانون تامین اجتماعی، لیست ماهانه کارکنان خودرا براساس آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه پرداختی به آنان، تنظیم و به شعبه ارسال و پرداخت نماید.

5) من در سایت تامین اجتماعی ثبت نام می کنم تا مرحله گذر واژه هر چی کلمه عدد میزنم. گذرواژه علامت ضربدر میخورد و از این مرحله جلوتر نمی رود لطفا راهنمایی کامل کنید گذر واژه چه چیزی بنویسم؟

پاسخ: توجه داشته باشید صفحه کلید به زبان انگلیسی (EN) باشد.

فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه:

باید با کاراکترهای لاتین باشد. باید با یک حرف آغاز شود.

باید حداقل شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.

گذرواژه نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد.

فقط کاراکترهای لاتین حرف و عدد و ! # $ % & مجاز است.

طول گذرواژه نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشد.

مثال: Kaarpardaz#56!

6) من کد ملی و تلفن همراه اول را وارد کردم اما الان دو روزه پیامک حاوی کد فعالسازی ارسال نمی‌شود. چند مرتبه هم این کار رو انجام دادم اما پیامکی دریافت نکردم. از کجا باید پیگیر شوم و چه کاری انجام دهم؟

پاسخ: بعضی مواقع پیامک ها با تاخیر ارسال میشود در صورتی که پیامکی از طرف سامانه برای شما ارسال نشده است پس از اطمینان از صحت اطلاعات درج شده بعد از چند روز دوباره برای ثبت نام تلاش کنید.

7) من ثبت نام کردم و پیامک هم برایم آمد. و ورود به سیستم را خوش آمد هم گفت که حساب کاربری فعال شما فعال شد با این پیام: «جناب آقای/سرکار خانم به سیستم های متمرکز سازمان تامین اجتماعی خوش آمدید .حساب کاربری شما ایجاد گردید.»  ولی نمی توانم همچنان وارد شوم

پاسخ: دوباره و با یک مرورگر دیگر امتحان کنید.

[irp posts="5686" name="مشاهده سوابق بیمه با موبایل (کد دستوری #142* و #1420*4* )"]

8) سلام رمز عبور یا گذر واژه ام را برای دریافت سوابق بیمه فراموش کرده ام چه کار کنم؟

پاسخ: می تونید از بخش بازیابی رمز عبور استفاده کنید از لینک زیر اقدام به بازیابی گذرواژه کنید:

https://me.tamin.ir/service/secure/forgot

همینطور می توانید با نصب برنامه کارپرداز سوابق بیمه خود را مشاهده کنید جهت دانلود اینجا کلیک کنید.