خرید خدمت سربازی

خرید سربازی در سال ۱۴۰۱ و جزئیات مبالغ

( آخرین به روزرسانی : 22/01/30 )

سال ۹۷ آخرین سالی بود که امکان خرید سربازی وجود داشت و قرار بر این بود که دیگر به طور کامل این طرح لغو شود و در سالهای پس از آن اجرا نشود. در سال ۹۷ مبلغ خرید خدمت سربازی بسته به مواردی چون مدرک تحصیلی فرد، تعداد سال‌هایی که غیبت داشته و خانواده تحت کفالت متفاوت و از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان متغیر بود. درواقع حداقل هزینه برای پرداخت مبلغ جریمه ۱۰ میلیون تومان برای مدرک زیردیپلم و ۷۵ میلیون تومان برای کسانی که دارای مدرک دکتری بودند تعیین شده بود. اما مبالغ جدیدی که برای خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱ تعیین شده است بسیار بالا است. به گونه ای که فقط اقشار مرفه جامعه امکان خرید خدمت سربازی را خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که در جلسه دیروز، کمیسیون تلفیق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه دیروز کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان کیمسیون تلفیق در نشست دیروز با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند.

وی توضیح داد: خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود. بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند.

مترجم دوربینی عکس و متن

زارع افزود: به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.

مشترک
اعلان
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مشاژنط
مشاژنط
2 سال قبل

۲۵۰ میلیون آخه اونی که این مبلغ رو پیشنهاد داده چی زده بوده خدایی من ۲۵۰ داشتم میدادم سربازی بخرم اخه.