رمز ارز

۲۰ رمز ارز برتر دنیا کدام است؟ +قیمت روز

( آخرین به روزرسانی : 21/02/16 )

۱-Bitcoin
قیمت هر بیت کوین: $۴۹,۱۴۴
قیمت هر بیت کوین: ۱,۳۰۴,۷۶۴,۱۷۷تومان

پادشاه تمام رمز ارزها را بایستی بیت‌کوین نامید که بسیاری از افراد کل این صنعت را با همین اسم می‌شناسند. حجم بازار ۱۷۹٫۱۶ میلیارد دلاری بیت کوین اختلاف بسیار فاحشی با سایر ارزهای دیجیتال داشته و ۲۹٫۵ میلیارد دلار معامله در ۲۴ ساعت گذشته هم آن را در صدر قرار می‌دهد.

در اواخر سال ۲۰۰۸، ابتدا گزارش عملکرد (WhitePaper) بیت کوین ارائه شد و سپس در سال ۲۰۰۹ رسما شبکه بیت کوین آغاز به کار کرد. در گزارش عملکرد بیت کوین، نام مستعاری به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به عنوان سازنده این پروتکل به چشم می‌خورد. با این وجود، اکنون که بیش از ۱۰ سال از تولد بیت کوین می‌گذرد، هنوز هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو مشخص نیست و فقط یک سری حدس و گمان نه چندان معتبر درباره آن وجود دارد.

بیت کوین روی یک دفترکل غیرمتمرکز و توزیع شده به نام «بلاک چین» فعالیت می‌کند و تراکنش‌های بیت کوین روی بلاک‌هایی در بلاک چین ثبت می‌شوند. در شبکه بیت کوین همه اعضای شبکه برای تایید تراکنش‌ها حق رای دارند و بیت‌ کوین‌ها در نرم افزاری به نام کیف پول ذخیره، ارسال و دریافت می‌شوند.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۱۴.۸۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۸۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۴۹,۱۰۸ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱,۳۰۳,۸۱۹,۲۵۷ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷۳.۱۸ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۴.۸۴% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹(۱۶ February 2021) معادل ۴۹,۷۰۸.۵۷ دلار بوده که همینک %۱.۲۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۶۳ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی bitFlyer با سهم %۶۴.۶۷ از حجم معاملات روزانه است.

۲-Ethereum
قیمت هر اتریوم: $۱,۸۰۷٫۵۳
قیمت هر اتریوم: ۴۷,۹۹۰,۰۴۲تومان

خالق اصلی و ایده‌پرداز اتریوم یک نابغه روسی به نام ویتالیک بوترین است. او که اکنون (سال ۲۰۱۹) حدود ۲۴ سال سن دارد، در سال ۲۰۱۳ در حالی که فقط ۱۸ الی ۱۹ سال سن داشت، وایت‌پیپر (گزارش کار شبکه) اتریوم را منتشر کرد.

اتریوم یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند. این برنامه‌ها تحت کنترل و نظارت هیچ سازمان و نهادی نخواهند بود و تراکنش‌ها و معاملات روی اتریوم به صورت کاملا مستقل از بانک‌ها یا نهادهای دیگر پولی انجام می‌شوند. ارز دیجیتال این شبکه هم اتر نام دارد و واحد اختصاری آن ETH است.

در حالی که تمام بلاک چین ها توانایی پردازش کد را دارند، بیشتر آن ها به شدت محدود هستند. اما بلاک چین اتریوم متفاوت است. اتریوم به جای ارائه مجموعه ای از عملیات های محدود، به توسعه دهندگان اجازه اجرای نرم افزارهای خودکار را روی بلاک چین خود می دهد. بلاک چین اتریوم برای همه کسانی که بتوانند برنامه غیرمتمرکزی ارائه دهند، قابل استفاده است.

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۰۷.۳۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۳.۵۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۱,۸۰۷.۵۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۴۷,۹۸۹,۸۸۴ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۵.۲ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۶۲% افزایش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹(۱۳ February 2021) معادل ۱,۸۶۹.۵۲ دلار بوده که همینک %۳.۳۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش اتریوم ۱۱۴.۶۹ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۱۴.۶۹ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن اتریوم معامله می‌شود، صرافی EtherFlyer با سهم %۶.۷۶ از حجم معاملات روزانه است.

۳-Tether
قیمت هر تتر: $۱٫۰۰
قیمت هر تتر: ۲۶,۵۵۵تومان

 

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال و یکی از ارزهای بسیار کم نوسان است که تتر را تبدیل به محلی امن برای ذخیره پول حتی بلند مدت و بدون نوسان کرده است.

این توکن با پشتیبانی دلار آمریکا ایجاد شده است. تولید این توکن ها نسبت به دلار آمریکا انجام می‌شود، بنابراین قیمت آن اغلب ثابت است و نسبت به قیمت دلار تغییر می کند. به دلیل ثابت بودن قیمت و تغییر آن نسبت به دلار، ریسک خرید یا نگهداری پول را کم می‌کند.

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۲.۲۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۱۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تتر در این لحظه با قیمت ۱.۰۰ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۲۶,۵۵۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۴۶.۶۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۰۰۷% کاهش یافته است. بالاترین قیمت تتر در تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳(۲۵ February 2015) معادل ۱.۲۱ دلار بوده که همینک %۱۷.۴۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش تتر ۳۲.۲۴ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۳۳.۵۱ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تتر معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۳.۳۹ از حجم معاملات روزانه است.

۴-Cardano
قیمت هر واحد: $۰٫۸۸۱۰۲۰
قیمت هر واحد: ۲۳,۳۹۱تومان

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۷.۴۲ میلیارد دلار، در رتبه ۴ بازار قرار داشته و سهم ۱.۷۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از کاردانو در این لحظه با قیمت ۰.۸۸۱۱۹۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۲۳,۳۹۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۸.۱۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲.۷۰% افزایش یافته است. بالاترین قیمت کاردانو در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۶(۰۴ January 2018) معادل ۱.۱۱ دلار بوده که همینک %۲۰.۹۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کاردانو ۳۱.۱۱ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۴۵ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن کاردانو معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۷.۸۱ از حجم معاملات روزانه است.

۵-XRP
قیمت هر واحد: $۰٫۵۶۹۲۵۹
قیمت هر واحد: ۱۵,۱۱۴تومان

ریپل با نماد اختصاری XRP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۵.۸۷ میلیارد دلار، در رتبه ۵ بازار قرار داشته و سهم ۱.۶۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از ریپل در این لحظه با قیمت ۰.۵۶۹۷۹۶ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱۵,۱۲۸ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۹.۶۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۸۸% افزایش یافته است. بالاترین قیمت ریپل در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۶(۰۷ January 2018) معادل ۳.۳۷ دلار بوده که همینک %۸۳.۱۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش ریپل ۴۵.۴ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۰۰ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن ریپل معامله می‌شود، صرافی Kraken با سهم %۱۲.۵۱ از حجم معاملات روزانه است.

۶-Polkadot
قیمت هر واحد: $۲۸٫۳۱
قیمت هر واحد: ۷۵۱,۷۲۵تومان

پولکادات با نماد اختصاری DOT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۵.۷۳ میلیارد دلار، در رتبه ۶ بازار قرار داشته و سهم ۱.۶۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از پولکادات در این لحظه با قیمت ۲۸.۳۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۷۵۱,۸۵۷ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴.۶۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲.۳۸% افزایش یافته است. بالاترین قیمت پولکادات در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹(۱۳ February 2021) معادل ۳۰.۱۱ دلار بوده که همینک %۵.۹۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش پولکادات ۹۰۸.۵۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱.۰۴ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن پولکادات معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۷.۰۶ از حجم معاملات روزانه است.

۷-Binance Coin
قیمت هر واحد: $۱۳۰٫۵۶
قیمت هر واحد: ۳,۴۶۶,۴۲۴تومان

بایننس کوین با نام اختصاری BNB، توسط بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس (Binance) عرضه شده است. صرافی بایننس بزرگترین صرافی از نظر حجم مبادلات روزانه است. بنیان‌گذار این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو (ملقب به CZ) از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فعال جامعه ارزهای دیجیتال است.

بایننس کوین با نماد اختصاری BNB یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۰.۱۸ میلیارد دلار، در رتبه ۷ بازار قرار داشته و سهم ۱.۳۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بایننس کوین در این لحظه با قیمت ۱۳۰.۵۸ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۳,۴۶۶,۹۲۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۰۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۴۰% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بایننس کوین در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹(۱۰ February 2021) معادل ۱۴۸.۰۷ دلار بوده که همینک %۱۱.۸۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بایننس کوین ۱۵۴.۵۳ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۷۰.۵۳ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بایننس کوین معامله می‌شود، صرافی Venus با سهم %۶۹.۴۲ از حجم معاملات روزانه است.

۸-Litecoin
قیمت هر واحد: $۲۱۴٫۳۴
قیمت هر واحد: ۵,۶۹۰,۷۵۷تومان

لایت کوین یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است. در این پروتکل می‌توان دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین یا به اختصار LTC را بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کرد. خالق لایت کوین جوانی چینی‌الاصل به نام چارلی‌ لی است. کارمند سابق گوگل و کوین بیس، در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد.

هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است. مانند بیت کوین،‌ لایت کوین هم محدود است با این فرض که برخلاف بیت کوین که فقط ۲۱ میلیون از آن قابل تولید شدن است، لایت کوین تا ۸۴ میلیون واحد استخراج خواهد شد.

لایت کوین با نماد اختصاری LTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۴.۲۵ میلیارد دلار، در رتبه ۸ بازار قرار داشته و سهم ۰.۹۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از لایت کوین در این لحظه با قیمت ۲۱۴.۳۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۵,۶۹۱,۱۱۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۲.۸۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۹.۲۴% افزایش یافته است. بالاترین قیمت لایت کوین در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۶(۱۸ December 2017) معادل ۳۵۸.۳۳ دلار بوده که همینک %۴۰.۱۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش لایت کوین ۶۶.۵ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۸۴ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن لایت کوین معامله می‌شود، صرافی BiKi با سهم %۲۸.۲۰ از حجم معاملات روزانه است.

۹-Bitcoin Cash
قیمت هر واحد: $۷۲۰٫۵۴
قیمت هر واحد: ۱۹,۱۳۰,۲۹۲تومان

بیت کوین کش توسط تعدادی از توسعه‌دهندگان و ماینرهایی ایجاد شد که به همان اندازه در مورد مشکلات مقیاس‌پذیری و آینده ارزهای دیجیتالی نگران بودند. بیت کوین کش از بلاک‌هایی با سایز هشت مگابایت استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا روند تائید تراکنش‌ها سریع‌تر صورت بگیرند و از طرفی معادلات به اندازه کافی سخت باشند و بدون توجه به تعداد ماینرهایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، تراکنش‌ها تائید شوند.

بیت کوین کش با نماد اختصاری BCH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۳.۴۲ میلیارد دلار، در رتبه ۹ بازار قرار داشته و سهم ۰.۸۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین کش در این لحظه با قیمت ۷۱۹.۲۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱۹,۰۹۵,۶۶۷ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۳.۹۵ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۹.۴۸% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین کش در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۶(۲۰ December 2017) معادل ۳,۹۲۳.۰۷ دلار بوده که همینک %۸۱.۶۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین کش ۱۸.۶۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین کش معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۵.۸۴ از حجم معاملات روزانه است.

۱۰-Chainlink
قیمت هر واحد: $۳۲٫۳۷
قیمت هر واحد: ۸۵۹,۵۴۱تومان

چین لینک با نماد اختصاری LINK یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۳.۱۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۰ بازار قرار داشته و سهم ۰.۸۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از چین لینک در این لحظه با قیمت ۳۲.۳۸ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۸۵۹,۸۰۸ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴.۰۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۸۲% افزایش یافته است. بالاترین قیمت چین لینک در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹(۱۴ February 2021) معادل ۳۵.۵۰ دلار بوده که همینک %۸.۷۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش چین لینک ۴۰۷.۰۱ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن چین لینک معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۸.۹۹ از حجم معاملات روزانه است.

۱۱-Stellar
قیمت هر واحد: $۰٫۵۰۳۶۵۸
قیمت هر واحد: ۱۳,۳۷۲تومان

استلار با نماد اختصاری XLM یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۱.۲۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۱ بازار قرار داشته و سهم ۰.۷۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از استلار در این لحظه با قیمت ۰.۵۰۳۶۲۶ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱۳,۳۷۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۷۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۸.۹۰% افزایش یافته است. بالاترین قیمت استلار در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۶(۰۳ January 2018) معادل ۰.۸۹ دلار بوده که همینک %۴۳.۸۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش استلار ۲۲.۴ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۵۰ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن استلار معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۲.۲۸ از حجم معاملات روزانه است.

۱۲-Dogecoin
قیمت هر واحد: $۰٫۰۵۷۳۸۰
قیمت هر واحد: ۱,۵۲۳تومان

دوج کوین با نماد اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷.۴۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱۲ بازار قرار داشته و سهم ۰.۴۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از دوج کوین در این لحظه با قیمت ۰.۰۵۷۷۷۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱,۵۳۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴.۱۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۶.۸۴% افزایش یافته است. بالاترین قیمت دوج کوین در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹(۰۸ February 2021) معادل ۰.۰۸ دلار بوده که همینک %۳۱.۹۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش دوج کوین ۱۲۸.۳۹ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۲۸.۳۹ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن دوج کوین معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۹.۰۳ از حجم معاملات روزانه است.

۱۳-USD Coin
قیمت هر واحد: $۱٫۰۰
قیمت هر واحد: ۲۶,۵۵۵تومان

یو اس دی کوین با نماد اختصاری USDC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷.۲۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱۳ بازار قرار داشته و سهم ۰.۴۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از یو اس دی کوین در این لحظه با قیمت ۱.۰۰ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۲۶,۵۵۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۹۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۰۲% افزایش یافته است. بالاترین قیمت یو اس دی کوین در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸(۱۳ March 2020) معادل ۱.۰۷ دلار بوده که همینک %۶.۵۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش یو اس دی کوین ۷.۲۹ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۷.۳۸ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن یو اس دی کوین معامله می‌شود، صرافی Venus با سهم %۳۱.۷۱ از حجم معاملات روزانه است.

۱۴-Wrapped Bitcoin
قیمت هر واحد: $۴۹,۱۳۷٫۷۴
قیمت هر واحد: ۱,۳۰۴,۶۰۶,۹۵۳تومان

Wrapped Bitcoin با نماد اختصاری WBTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶.۲۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱۴ بازار قرار داشته و سهم ۰.۴۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از Wrapped Bitcoin در این لحظه با قیمت ۴۹,۱۵۵.۴۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱,۳۰۵,۰۷۶,۶۰۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۸۰.۳۹ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۳۵% افزایش یافته است. بالاترین قیمت Wrapped Bitcoin در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹(۱۶ February 2021) معادل ۴۹,۶۶۲.۹۰ دلار بوده که همینک %۱.۰۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش Wrapped Bitcoin ۱۲۷.۲۵ هزار و تعداد کل واحدهای آن ۱۱۰.۷۷ هزار خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن Wrapped Bitcoin معامله می‌شود، صرافی Uniswap (V۲) با سهم %۱۳.۱۲ از حجم معاملات روزانه است.

۱۵-Uniswap
قیمت هر واحد: $۲۰٫۷۴
قیمت هر واحد: ۵۵۰,۶۰۳تومان

یونی سواپ با نماد اختصاری UNI یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶.۲۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱۵ بازار قرار داشته و سهم ۰.۴۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از یونی سواپ در این لحظه با قیمت ۲۰.۷۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۵۵۰,۸۲۸ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۰۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱.۴۵% افزایش یافته است. بالاترین قیمت یونی سواپ در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹(۱۲ February 2021) معادل ۲۳.۴۶ دلار بوده که همینک %۱۱.۵۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش یونی سواپ ۳۰۱.۲۳ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن یونی سواپ معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۱.۳۱ از حجم معاملات روزانه است.

۱۶-Aave
قیمت هر واحد: $۴۵۷٫۴۹
قیمت هر واحد: ۱۲,۱۴۶,۳۱۱تومان

آوی با نماد اختصاری AAVE یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵.۶۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱۶ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از آوی در این لحظه با قیمت ۴۵۷.۶۰ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱۲,۱۴۹,۴۹۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۸۹۸.۶۸ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۶.۱۱% افزایش یافته است. بالاترین قیمت آوی در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹(۱۰ February 2021) معادل ۵۵۶.۳۹ دلار بوده که همینک %۱۷.۷۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش آوی ۱۲.۳۹ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۶ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن آوی معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۲.۶۰ از حجم معاملات روزانه است.

۱۷-Cosmos
قیمت هر واحد: $۲۴٫۴۸
قیمت هر واحد: ۶۴۹,۸۴۵تومان

کازماس با نماد اختصاری ATOM یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵.۱۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱۷ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از کازماس در این لحظه با قیمت ۲۴.۴۷ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۶۴۹,۷۹۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۴۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۴۷.۱۰% افزایش یافته است. بالاترین قیمت کازماس در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹(۱۶ February 2021) معادل ۲۴.۹۳ دلار بوده که همینک %۱.۸۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کازماس ۲۱۰.۴۵ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۶۸.۲۳ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن کازماس معامله می‌شود، صرافی ZG.com با سهم %۹.۲۸ از حجم معاملات روزانه است.

۱۸-EOS
قیمت هر واحد: $۴٫۸۵
قیمت هر واحد: ۱۲۸,۷۲۶تومان

این ارز با ارزش به واسطه توجه بسیار زیاد معامله‌گران به آن در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیاست.

شرکت Block.one، توسعه بلاک چین EOS را برعهده دارد. این شرکت املاک سابق، از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه بلاک چین شد. مدیریت این شرکت برعهده براندن بلومر است. ایاس ادعا می کند که به دلیل استفاده از DPOS یا مکانیسم توافق اثبات سهام، می‌تواند به راحتی میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را تایید کند.

ایاس با نماد اختصاری EOS یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴.۶۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱۸ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از ایاس در این لحظه با قیمت ۴.۸۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۱۲۸,۷۳۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷.۴۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۷.۴۷% افزایش یافته است. بالاترین قیمت ایاس در تاریخ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷(۲۹ April 2018) معادل ۲۱.۵۴ دلار بوده که همینک %۷۷.۴۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش ایاس ۹۵۰.۵۸ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱.۰۳ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن ایاس معامله می‌شود، صرافی EtherFlyer با سهم %۴.۴۴ از حجم معاملات روزانه است.

۱۹-Bitcoin SV
قیمت هر واحد: $۲۴۶٫۸۷
قیمت هر واحد: ۶,۵۵۴,۲۸۹تومان

BSV به دلیل کمبود تراکنش‌ها در شبکه آن، به‌طور متوسط حتی از بلاک‌های بیت کوین نیز کوچک‌تر است. BSV که یکی از سه نسخه مهم بیت کوین به شمار می‌رود، در حال حاضر دارای کوچک‌ترین بلاک‌ها بوده و در نتیجه کمترین تعداد تراکنش را داراست. بیت کوین کش اولین هارد فورک بیت کوین بوده که در ماه آگوست ۲۰۱۷ ایجاد شد، این در حالی است که بیت کوین اس وی نیز اولین هارد فورک بیت کوین کش بوده که توسط کریگ رایت (Craig Wright)، مدعی هویت ساتوشی ناکاماتو که در اثبات مالکیت بیت کوین نیز ناکام ماند، ایجاد شد.
ساتوشی ویژن با نماد اختصاری BSV یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴.۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱۹ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از ساتوشی ویژن در این لحظه با قیمت ۲۴۶.۴۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۶,۵۴۲,۸۱۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۴۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۹.۱۴% افزایش یافته است. بالاترین قیمت ساتوشی ویژن در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۸(۱۵ January 2020) معادل ۴۴۰.۹۱ دلار بوده که همینک %۴۴.۱۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش ساتوشی ویژن ۱۸.۶۵ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن ساتوشی ویژن معامله می‌شود، صرافی BiKi با سهم %۳۰.۳۸ از حجم معاملات روزانه است.

 

۲۰-Monero
قیمت هر واحد: $۲۲۶٫۲۴
قیمت هر واحد: ۶,۰۰۶,۷۹۲تومان

مونرو با نماد اختصاری XMR یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴.۰۳ میلیارد دلار، در رتبه ۲۰ بازار قرار داشته و سهم ۰.۲۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از مونرو در این لحظه با قیمت ۲۲۵.۷۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۵۵۰ تومان معادل ۵,۹۹۳,۵۲۷ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۹۱ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۸.۹۰% افزایش یافته است. بالاترین قیمت مونرو در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۶(۲۰ December 2017) معادل ۴۶۹.۱۹ دلار بوده که همینک %۵۱.۸۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش مونرو ۱۷.۸۴ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۷.۸۴ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن مونرو معامله می‌شود، صرافی CoinEgg با سهم %۸.۸۰ از حجم معاملات روزانه است.

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments