ارزیابی قیمت گوشی

قیمت گذاری گوشی دست دوم و استعلام قیمت

( آخرین به روزرسانی : 21/07/31 )

گوشی‌ها با دلار پرواز کردند!

با چند برابر شدن قیمت دلار در یک سال گذشته، قیمت گوشی‌های موبایل هم در بازار به همین نسبت افزایش یافته است. گوشی‌های اندرویدی که می‌شد آنها را را با چندصدهزار تومان خرید حالا هر کدام ۲-۳ میلیون تومان قیمت دارند. گوشی‌های اپل هم که از ده پانزده میلیون تومان گذشته‌اند.

بسیاری از مردم قدرت خرید گوشی‌های موبایل نو را از دست داده‌اند. بخصوص گوشی‌های برتر بازار را مثل مدل‌های جدید اپل و سامسونگ که قیمتشان سر به فلک می‌کشد.

با این شرایط خرید و فروش گوشی دست دوم داغ شده است. همه این روزها می‌پرسند: «الان گوشیم چند می ارزه؟»

قیمت گوشی دست دومتان را همین حالا از این اپ استعلام کنید:

دانلود کارپرداز

 

گوشی دست دوم را چطور قیمت‌گذاری می‌کنند؟

ارزیابی قیمت گوشی دست دوم وابسته به چند متغییر اساسی است. اول باید بدانید قیمت نو هر گوشی چند است.به ویژه اینکه در این روزها قیمت ها ساعتی بالا و پایین می‌شود. بنابراین بهتر است ابتدا قیمت نو گوشی را بررسی کنید. افزایش و کاهش قیمت گوشی دست دوم هم با دلار مرتبط است.

 

حتما بخوانید:  سامانه همتا (رجیستری گوشی) چیست؟ + نحوه ثبت نام و استعلام

ولی حواستان باشد که در روزهایی که بازار ارز التهاب دارد قیمت گوشی هم حباب پیدا می‌کند یعنی از قیمت دلاری‌اش هم گران‌تر می‌شود. بنابراین زمان خرید گوشی دوره‌هایی است که قیمت دلار چند روزی را با آرامش و بدون تغییرات شدید سپری می‌کند.

چند درصد از گوشی دست دوم کم میشود؟ قیمت گوشی خیلی توافقی است و نمی‌شود گفت کارکرده آن دقیقا چند درصد ارزان‌تر از گوشی نو است. مورد به مورد باید گوشی را دید و درباره آن نظر داد ولی برای اینکه عددی در ذهن داشته باشید بهتر است بدانید که معمولا برای قیمت گذاری گوشی دست دوم بین ۱۰ تا ۴۰ درصد از قیمت نو گوشی کم می‌شود؛ البته در صورتی که گوشی دست دوم عیب و ایراد خاصی نداشته باشد.

 

گوشیم چند می ارزه

اینکه وسایل گوشی مثل هندزفری، شارژر و جعبه‌اش را موقع فروش داشته باشید روی قیمت تاثیر زیادی دارد.  به دلیل اینکه سریال گوشی را می‌توان از روی جعبه‌ گوشی تطبیق داد. بعضی‌ها به جعبه اهمیت می‌دهند. بنابراین از جعبه گوشی نو خوب مواظبت کنید. بعضی خریدارها هم روی شارژر و هندزفری گوشی حساس هستند که نمی‌شود کاری‌اش کرد!

 

حتما بخوانید:  استعلام قیمت سیم کارت

 

خط و خش روی صفحه گوشی هم می‌تواند تا حد زیادی قیمت گوشی شما را بالا و پایین کند. همینطور خط و خش و خوردگی روی بدنه گوشی. به خصوص گوشی‌های آیفون که با ضربه خوردن گوشه‌های بدنه‌شان خوردگی پیدا می‌کند کاهش قیمت گوشی دست دوم را به دنبال دارد.

گوشی‌های دست دوم نیز باید رجیستر شوند

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کردند که خریداران گوشی‌های دست دوم باید فرایند انتقال مالکیت را در سامانه طرح رجیستری به طور کامل انجام دهند.

خریداران می‌توانند از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* تغییر مالکیت گوشی را انجام دهند؛ بدین ترتیب صاحب دستگاه شماره سیم کارت خود و سپس کد ۱۵ رقمی IMEI را وارد می‌کند و در نهایت شماره سیم کارت خریدار جدید وارد می‌شود.

وی گفت: تاکنون با اجرای طرح رجیستری گوشی‌ها تلفن همراه حدود ۱۱ هزار و ۵۰۹ گوشی دچار وضعیت بلاک شده‌اند.

هنگام بررسی اصالت تلفن همراه توجه کنید که پیامک ارسالی از سوی سامانه‌ای با نام همتا به عنوان نام سرشماره باشد. همچنین شماره سریال IMEI تلفن همراه خودر ا با کد دستوری #۶* بررسی کنند تا شماره سریال دستگاه با شماره سریال درج شده روی جعبه متفاوت نباشد. در صورت تناقض تلفن همراه را به صاحب دستگاه برگرداند.

قیمت گوشی دست دوم

گوشی شما همین الان چقدر می‌ارزد؟

ولی برای اینکه خودتان را سردرد ندهید و به راحتی قیمت گوشی دست دوم‌تان را در همین لحظه ببینید کافی است اپلیکیشن کارپرداز را نصب کنید. این اپلیکیشن به صورت خودکار مدل گوشی شما را تشخیص می‌دهد و ارزیابی قیمت گوشی را با توجه به قیمت نو آن و قیمت ارز و … انجام می‌دهد. کارپرداز (قیمت گذار گوشی) را به راحتی از همینجا دانلود کنید و قیمت گوشی‌تان را ببینید:

  دانلود کارپرداز

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments