جریمه غیبت سربازی

روش دریافت وام خرید جریمه غیبت سربازی

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا همه مشمولان، خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند. اما برای دریافت وام جریمه غیبت سربازی چه باید کرد؟

وام جریمه غیبت سربازی

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای در خصوص جریمه غیبت سربازی اعلام کرد که افراد متقاضی طرح جریمه مشمولان دارای بیش از ۸ سال غیبت، می توانند از اول خرداد ماه ۹۵ به مدت ۴۵ روز درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) ثبت کنند.

مشمولان غایبی که در سال گذشته ثبت نام کرده ولی به دلایلی نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده اند نیز چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند باید در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، بر اساس مدارک تحصیلی متقاضیان محاسبه می شود لذا این مبلغ برای افراد دارای مدرک زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم۲۰ میلیون تومان ، لیسانس۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی۳۵ میلیون تومان، دکتری پزشکی ۴۰میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر۵۰ میلیون تومان است.

حتما بخوانید:  شرایط خرید بیمه سربازی و افزودن به سابقه بیمه در سال ۱۴۰۱

 

 دریافت وام برای پرداخت جریمه سربازی

سازمان وظیفه عمومی در ادامه افزود:به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال ۱۰درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود.

براساس این قانون ، مشمولان غایب متاهل از ۵ درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از ۵ درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد:با توجه به محدودیت اعتباری، الویت بهره مندی از تسهیلات تقسیط در نظر گرفته شده برای جریمه مشمولان غایب با متقاضیانی است که درخواست خود را زودتر ثبت می کنند.افراد واجد شرایط می توانند تا پایان امسال از این طرح استفاده کنند.

وی افزود :مشمولان این طرح با پرداخت یک سوم مبلغ جریمه غیبت سربازی برای پرداخت اقساطی بقیه جریمه می توانند به بانک های انصار و قوامین مراجعه و با بانک برای دریافت تسهیلات بیش از یک سال بازپرداخت به توافق برسند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد :این سازمان دخالتی در توافق متقاضیان و بانکها ندارد و بحث سود تسهیلات با خود بانک است و مبلغ جریمه پس از دریافت به حساب خزانه واریز می شود.

وی گفت :بحث مراجعه مشمولان به بانکها در قانون پیش بینی نشده است اما ما با بانکها صحبت هایی برای کمک به متقاضیان داشته ایم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود :براساس قانون غایبان از خدمت باید تا یکسال همه مبلغ جریمه را با این سازمان تسویه کنند اما موعد باز پرداخت تسهیلات بانک ها برای این موضوع به بانک ها مرتبط است.

منبع: نمناک

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments